Ο Kai Steinbach, Senior Consultant, Technical Sales της CA, μιλά για τα συστατικά και την αξία του recovery management και προτείνει μία απλή μέθοδο για την εκτίμηση του κόστους του χρόνου που απαιτείται για το recovery.

NetWeek: Ποια είναι τα κρισιμότερα συστατικά του recovery management;

Kai Steinbach: Το recovery management αφορά την ετοιμότητα για αντίδραση σε γεγονότα που διαταράσσουν την ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών ΙΤ και που, κατά συνέπεια, απειλούν την επιχειρησιακή συνέχεια. Το πιο κρίσιμο στοιχείο είναι η πλήρης κατανόηση όλων των πιθανών γεγονότων και του αντίκτυπου τους. Και η κατάλληλη διαμόρφωση προσδοκιών ή στόχων (SLAs) σχετικά με το πόσο γρήγορα θα πρέπει να επανέρχονται οι υπηρεσίες μετά από κάθε ένα από αυτά. Την κατάσταση δυσχεραίνει το γεγονός ότι η ανάγκη για data recovery τίθεται συχνά αφού έχει πληγεί μία σειρά από αρχεία και βάσεις δεδομένων.

Για κάποιους κλάδους, η δυνατότητα παροχής ιστορικών στοιχείων είναι απλά θέμα συμμόρφωσης. Για το λόγο αυτό, τα δεδομένα όχι απλά αποθηκεύονται και δοκιμάζονται σε διαφορετικά αντίγραφα σε διαφορετικά σημεία, αλλά και αποθηκεύονται σε πολλές διαφορετικές χρονικές στιγμές.

NetWeek: Πώς μπορεί μια επιχείρηση να υπολογίσει το κόστος του χρόνου που απαιτείται για το recovery;

Kai Steinbach: Πολύ σπάνια τίθεται εκτός λειτουργίας το σύνολο μιας εταιρείας. Συνήθως το πρόβλημα περιορίζεται σε κάποια από τα συστήματα, ή σε ένα site. Το κόστος και το οικονομικό ρίσκο μπορούν να αναλυθούν σε: απώλεια εσόδων – τυπική σε περίπτωση όπου το σύστημα έχει άμεση αλληλεπίδραση με τους πελάτες, απώλεια παραγωγικότητας – πλήττει συνήθως περισσότερο τους εργαζόμενους στον κλάδο της πληροφορίας παρά τους κλάδους της παλαιάς οικονομίας, πληγή στη φήμη – η οποία και είναι η δυσκολότερη να υπολογιστεί και, τέλος, τα αυξημένα κόστη -στα οποία συμπεριλαμβάνονται και οι όποιες νομικές κυρώσεις.

Ο υπολογισμός του κόστους θα πρέπει να βασίζεται στο χρόνο που μεσολαβεί από το τελευταίο εφικτό σημείο για recovery μέχρι την επανάκαμψη ενός συστήματος και της θέσης του σε λειτουργία. Τόσο το κόστος, όσο και ο χρόνος ανάκαμψης εξαρτώνται από το είδος του γεγονότος που προκάλεσε τη διαταραχή.

Ένα παράδειγμα της σημασίας του σημείου από το οποίο μπορεί να γίνει recovery είναι το ακόλουθο. Το σύστημα CRM ενός call centre πέφτει και χάνονται όλα τα δεδομένα. Αυτό συμβαίνει στις 3 το απόγευμα και, μετά από 30 λεπτά εξέτασης του προβλήματος, γίνεται πλήρες restore από το backup σε δίσκο σε ένα εικονικό μηχάνημα το provisioning του οποίου είναι ευκολότερο μέσα σε 20 λεπτά. Το σύστημα επανέρχεται σε λειτουργία πριν τις 4, αλλά το σημείο recovery αυτού του backup είναι το χθεσινό βράδυ.

Κατά συνέπεια, έχει χαθεί συνολικά σχεδόν μία ολόκληρη ημέρα εργασίας. Το recovery αυτών των αλλαγών μπορεί να απαιτήσει 1,5 μέρα από το χρόνο κάθε εργαζόμενου. Ο πολλαπλασιασμός του χρόνου αυτού με τον αριθμό των υπαλλήλων και τον καθημερινό τους ρυθμό δίνει μία εικόνα για τον οικονομικό αντίκτυπο όσον αφορά την παραγωγικότητα. Εάν αυτός δεν είναι αποδεκτός, τότε απαιτείται ένα σύστημα υψηλής διαθεσιμότητας / CDP.

NetWeek: Πώς εντάσσεται το recovery management στην ευρύτερη επιχειρησιακή στρατηγική;

Kai Steinbach: Η επιχειρησιακή στρατηγική αφορά συνήθως την ανάπτυξη του business και την ικανοποίηση των πελατών, συνεταίρων, μετόχων και εργαζομένων. Οποιαδήποτε διακοπή της λειτουργίας των συστημάτων ΙΤ δυσχεραίνει τους παραπάνω στόχους. Με τον ίδιο τρόπο που η εξάρτηση του business από τα συστήματα ΙΤ και τις online επικοινωνίες έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, ανάλογα έχει αυξηθεί και η σημασία του recovery management.