Με την ανεργία στα ύψη, τις περικοπές μισθών κοινότοπη πρακτική και τις απολύσεις να φαντάζουν ατελείωτες, οι θέσεις εργασίας των στελεχών Πληροφορικής είναι το ίδιο ευάλωτες στην οικονομική κρίση όσο και σε πολλούς άλλους κλάδους

Το κάθε στέλεχος Πληροφορικής μπορεί να καταστήσει την εργασιακή του προσφορά και παρουσία αναντικατάστατη και να αυξήσει τις πιθανότητες να κρατήσει την δουλειά του.
1) Αποκτήστε και διατηρήστε ένα εταιρικό δεσμό με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της εταιρείας, τον ίδιο τον κλάδο, τους καταναλωτές και τους παρόχους. Πρέπει να γνωρίζετε προς τα που οδεύει η εταιρεία και που ήταν (ενδέχεται μια από τις προτάσεις σας να έχει ήδη κατατεθεί). Πρέπει να διαβάζετε τον Τύπο που αφορά το επάγγελμά σας αλλά και αυτόν που διαβάζουν τα υψηλά ιστάμενα στελέχη της εταιρείας για να μπορείτε να σταθείτε επάξια σε συζητήσεις.
2) Γίνετε ο άνθρωπος στον οποίο απευθύνονται για τις τεχνολογικές πτυχές των προβλημάτων αλλά ταυτόχρονα επιδείξτε ευελιξία και ευρηματικότητα και για προβλήματα που δεν είναι αμιγώς τεχνολογικά.
3) Πριν καταθέσετε επίσημα την οποιαδήποτε πρόταση πρέπει να είστε βέβαιοι ότι αντιλαμβάνεστε την εταιρική κουλτούρα. Πόσο γρήγορα προσαρμόζεται η εταιρεία στην αλλαγή; Λειτουργεί με επιτροπές ή οι αποφάσεις λαμβάνονται σε λιγότερο επίσημο κλίμα; Υπάρχει διαφάνεια ή ένα πέπλο μυστηρίου καλύπτει όλες τις ενέργειες; Αν δεν είστε σε θέση να συντονιστείτε με τα ανώτατα στελέχη τότε η αξία σας μπορεί να υποτιμηθεί. Από τη πρώτη συζήτηση με τον απευθείας προϊστάμενο αλλά και σε κάθε επίπεδο πιο πάνω, είναι εξαιρετικά σημαντικό να διατυπώνεται το πρόβλημα και τη λύση σε μια γλώσσα με την οποία μπορούν άπαντες να συνδεθούν και να κατανοήσουν.
4) Οι πολύτιμες προτάσεις είναι το κλειδί για να τραβήξετε την προσοχή των υψηλόβαθμων στελεχών, οπότε θα πρέπει να υπάρχει ξεκάθαρη καταγραφή των απτών αποτελεσμάτων, τα οποία η επιχείρηση μπορεί να προσδοκά ότι θα αποκομίσει όταν υλοποιηθεί η πρότασή σας. Αξίζει να σημειωθεί ότι γενικεύσεις του τύπου «κάτι τέτοιο θα μας εξοικονομήσει πολλά χρήματα» θα πρέπει να αποφεύγονται.
5) Οταν ξεκινάτε την υλοποίηση των projects θα πρέπει να ενημερώνετε τους εμπλεκόμενους και μη. Το κλειδί σε ένα τέτοιο περιβάλλον είναι να το «πλασάρετε» με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνεται γνωστό σε όλους όχι μόνο αυτό με το οποίο καταπιάνεστε τώρα αλλά και το τι έχετε προσφέρει μέχρι στιγμής. Φροντίστε να παρουσιάσετε χειροπιαστά αποτελέσματα όχι μόνο στο «αφεντικό» αλλά και σε όλους στην εταιρεία. Κάτι τέτοιο είναι ίσως δύσκολο και μπορεί να έχετε και κάποιου είδους συστολή ως προς το να αυτο-προβάλλεστε. Πρέπει όμως να θυμάστε ότι στο περιβάλλον της κρίσης αγωνίζεστε να κρατήσετε τη θέση σας στην εταιρεία και για αυτό θα πρέπει να ξέρουν όλοι τι ακριβώς κάνετε.
6) Γίνετε γνωστός ως κάποιος που αναλαμβάνει μια δουλειά και την φέρνει εις πέρας. Οι υψηλά ιστάμενοι πρέπει να σας έχουν εμπιστοσύνη ότι αν σας αναθέσουν μια δουλειά δεν θα χρειάζεται να σας παρακολουθούν στενά διότι θα γνωρίζουν ότι θα την κάνετε όπως ακριβώς θέλουν.
7) Μην επιδιώκεται να ανταποκριθείτε στις προσδοκίες με κάθε τίμημα. Το να εξαντλείτε το ανθρώπινο δυναμικό του Οργανισμού έχει ως αποτέλεσμα την πτώση του ηθικού και της απόδοσης που έχει ευρύτερες συνέπειες.
8) Αναγνωρίστε τους τομείς που είστε πραγματικά το μοναδικό άτομο στην εταιρεία που μπορεί να απαντήσει σε συγκεκριμένες  και τεχνολογικές ερωτήσεις αναφορικά με κάποια θέματα ώστε σε περίπτωση απουσίας σας να αφήσετε δυσαναπλήρωτο κενό.
9) Γίνεται μέλος των ομάδων υλοποιούν τα πιο σημαντικά projects της εταιρείας.
10) Προσπαθήστε να συμμετέχετε σε projects που δεν επηρεάζονται απο την οικονομική κρίση και είναι τόσο σημαντικά για την επιχείρηση ώστε να πρέπει να συνεχίσουν ανεξάρτητα με το πόσο άσχημα θα εξελιχθούν τα πράγματα.