Οι Διευθυντές Πληροφορικής μπορούν να διαδραματίζουν ρόλο κλειδί στην εταιρεία κατά την περίοδο της κρίσης. Είναι καιρός να «βγουν μπροστά» και να προκαλέσουν τo επιχειρηματικό ορθόδοξο
Ταυτόχρονα, οι CIOs μπορούν να αναδιαμορφώσουν την κοινωνική και τεχνολογική αρχιτεκτονική και τα λειτουργικά μοντέλα των εταιρειών ώστε όταν η μπόρα περάσει -γιατί σίγουρα θα περάσει- να βρεθούν σε άριστη κατάσταση. Οι Διευθυντές είναι, ή τουλάχιστον θα έπρεπε να είναι, πολύ καλοί σε αυτό. Και αυτό κυρίως επειδή η Διεύθυνση Πληροφορικής και τα επιχειρηματικά πληροφοριακά συστήματα αγγίζουν κάθε έκφανση της εταιρείας. Εύκολες απαντήσεις στις κρίσιμες ερωτήσεις δεν υπάρχουν. Αλλά υπάρχουν τέσσερις περιοχές όπου ο CIO μπορεί να φανεί εξαιρετικά χρήσιμος.
1) Να προσεγγίσει τους σημαντικούς πελάτες
Ολοι οι πελάτες είναι σημαντικοί αλλά κάποιοι έχουν μεγαλύτερη σημασία εξαιτίας του ότι αυξάνουν κατά πολύ τα έσοδα της εταιρείας. Η προσέγγισή αυτών δεν σημαίνει ότι ο CIO πηγαίνει και τους γνωρίζει. Εξάλλου αυτό είναι δουλειά του business. Αυτό που Διεύθυνση Πληροφορικής μπορεί να κάνει είναι να αναρωτηθεί πώς μπορεί να αξιοποιήσει τις διαθέσιμες πηγές και αν υπάρχει κάποιο software που μπορεί να βοηθήσει την προσέγγισή τους.
2) Να επικεντρωθεί στην οργανική ανάπτυξη
Οι περισσότερες εταιρείες έχουν ένα budget και κάνουν επενδύσεις σε νέα συστήματα. Αυτό πρέπει να σταματήσει. Οι Διευθυντές Πληροφορικής θα πρέπει να ελέγξουν προσεκτικά τι διαθέτουν και να εξαντλήσουν τα υπάρχοντα assets. Πρέπει να βοηθήσουν το business να καταλάβει ότι υπάρχει μια ολόκληρη τεχνολογία, της οποίας οι δυνατότητες ενδεχομένως δεν χρησιμοποιούνται καταλλήλως.
3) Να αγωνιστεί για το «συγύρισμα» και την επάρκεια της εταιρείας
Το χρήμα και δη το ρευστό είναι ο «αρχηγός» της επιχειρηματικής αρένας. Οι εταιρείες δεν αποτυγχάνουν εξαιτίας της χαμηλής κερδοφορίας. Αποτυγχάνουν από την έλλειψη ρευστού. Τώρα είναι η κατάλληλη ευκαιρία για να δοθεί έμφαση στη διαχείριση των μετρητών και την αξιοποίηση των assets. Για άλλη μια φορά ο Οργανισμός Πληροφορικής μπορεί να βοηθήσει καθώς όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες (αγορές, ανοίγματα, κτήσεις) έχουν μια τεχνολογική έκφανση.
Για παράδειγμα, μια διαδικασία απογραφής. Τι είδους συστήματα υπάρχουν και πώς μπορούν να κάνουν τη διαφορά; Τα συστήματα μπορούν να απλοποιηθούν, να ελαχιστοποιηθεί ο αριθμός των ανθρώπων που εμπλέκονται και η εταιρεία να είναι σε θέση να γλιτώσει ένα τεράστιο ποσό μετρητών. Επιπλέον, ένα καλός τρόπος είναι να ελεγχθούν όλα τα συμβόλαια, και κάθε συνεργασία με παρόχους για να εξεταστεί το κατά πόσο η εταιρεία αποκομίζει τα μέγιστα από αυτά και πώς μπορεί να πετύχει καλύτερες συμφωνίες.
4) Να επικοινωνεί με όλα τα μέλη του ανθρώπινου δυναμικού
Οι γενικές και πολύωρες συσκέψεις πρέπει να περιοριστούν σε μια μέρα την εβδομάδα. Ενας δραστήριος Διευθυντής Πληροφορικής, τις υπόλοιπες ημέρες μπορεί να συζητάει μεμονωμένα με το ανθρώπινο δυναμικό και να προσφέρει τη βοήθειά του για την επίλυση προβλημάτων. Επίσης, θα πρέπει να είναι ειλικρινής και ξεκάθαρος για την κατάσταση. Θα πρέπει να παρουσιάζει την πραγματική θέση της εταιρείας, τα προβλήματα και τους στόχους της και να είναι προετοιμασμένος να απαντήσει σε δύσκολες ερωτήσεις.
Με έναν ανοιχτό διάλογο θα μπορεί να ανακαλύψει τι σκέφτονται οι άνθρωποι αλλά και πώς μπορεί πραγματικά να συνεισφέρει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων. Το «δούναι και λαβείν» στη συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία μπορεί να είναι το αντίδοτο στα αδιέξοδα. Το «δούναι» δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε χρήματα. Μπορεί να σημαίνει ιδέες, βοήθεια, υποστήριξη και ισχυρό ηγετικό πρότυπο. Οι CIOs μπορούν να βγουν από την κρίση πιο δυνατοί και όχι μόνο για τους ίδιους αλλά και για τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.