Το τμήμα Πληροφορικής μπορεί να συνεισφέρει στην εταιρεία σε τρία επίπεδο και ένας καλός Διευθυντής Πληροφορικής συμβάλλει καταλυτικά σε αυτά. Σε πρώτο επίπεδο το ΙΤ παραδίδει υπηρεσίες χωρίς τις οποίες, καμία εταιρεία δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει. Επίσης, το ΙΤ προσθέτει επιχειρηματική αξία σε διάφορους τομείς ενώ σε θεμελιώδη αναδεικνύεται η συνεισφορά του Διευθυντή Πληροφορικής στην εταιρική στρατηγική.

Η υπέρτατη συνεισφορά του ΙΤ, και ειδικότερα του CIO, είναι όταν ο CEO της εταιρείας προσκαλεί τον Διευθυντή Πληροφορικής για να επανασχεδιάσουν ή να χαράξουν την εταιρική στρατηγική. Αντί να αναρωτιέστε αν θα λάβετε μια τέτοια πρόσκληση – πρόκληση, το σωστό είναι να σκεφτείτε αν έχετε τις ικανότητες για να αποτελέσετε το στέλεχος που θα επηρεάσει τις στρατηγικές αποφάσεις. Και επίσης, αν διαθέτετε ευρεία επιχειρηματική αντίληψη.

Προσωπική σφραγίδα
Οι Διευθυντές Πληροφορικής βρίσκονται αντιμέτωποι με επιχειρηματικές αλλαγές που αποδεικνύονται εφάμιλλες με μάχες σε πεδίο πολέμου. Εκτός από τις άριστες τεχνικές γνώσεις και τις ηγετικές ικανότητες, ένας CIO πρέπει να διαθέτει και συγκεκριμένα ατομικά χαρακτηριστικά.

1.Ταλαντούχος project ή change manager
Σύμφωνα με τους πλέον επιτυχημένους CIOs η επιτυχία τους αποδίδεται στο γεγονός ότι είναι άριστοι project managers που τυγχάνει να κατανοούν το τμήμα Πληροφορικής. Για αυτό και συχνά οι Διευθυντές Πληροφορικής αποτελούν τους καλύτερους change managers στους κόλπους της εταιρείας.

2. Άριστος επικοινωνιολόγος
Κοινό τόπο αποτελεί η σύνδεση του ΙΤ με την επιχειρηματική δραστηριότητα, που δυστυχώς χωρίς τη χρήση εξειδικευμένης επαγγελματικής διαλέκτου είναι πολύ δύσκολη. Αυτό μπορεί να σημαίνει πολλά για τον CEO και τα υπόλοιπα στελέχη, γι’ αυτό πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί για να μην πέσετε στην παγίδα να μιλάτε με δυσνόητους όρους. Οι περισσότεροι Διευθυντές Πληροφορικής ισχυρίζονται ότι τα καταφέρνουν καλύτερα στις κατά πρόσωπο συζητήσεις. Ωστόσο, πρέπει να διαθέτετε την ίδια άνεση και όταν απευθύνεστε σε ομάδες να είστε σε θέση να «πουλήσετε» το όραμα σας ταυτόχρονα στους υψηλά ιστάμενους που θα το επικυρώσουν, αλλά και στην ομάδα που θα το «τρέξει».

3. Σωστός καθοδηγητής
Υπάρχουν αρκετοί μύθοι σχετικά με την ηγεσία του ΙΤ: οι αρχηγοί γεννιούνται, δεν γίνονται. Η αρχηγική ικανότητα δεν είναι επίκτητη. Το ανθρώπινο δυναμικό του ΙΤ είναι εσωστρεφές και πολλές φορές μονομερές. Γι’ αυτό δεν γίνονται καλοί αρχηγοί. Όλα αυτά, και ενδεχομένως άλλα τόσα, ακούγονται συχνά, αλλά διαψεύδονται από τα γεγονότα. Υπάρχουν ευδιάκριτα όρια ανάμεσα στο να είστε καλός αρχηγός ή καλός manager. Κάτι τέτοιο αποδεικνύεται σε περιπτώσεις αλλαγών, φαινόμενο συνηθισμένο για τους Διευθυντές Πληροφορικής. Οι CIOs νιώθουν το άγχος της ηγεσίας, αλλά παρόλαυτα μόνο μερικοί από αυτούς εκμεταλλεύονται την μεθοδική ανάπτυξη ηγετικών προσόντων αν και κανονικά θα έπρεπε άπαντες να υιοθετήσουν μια τέτοια στάση όχι μόνο για να διασφαλίσουν την ατομική τους απόδοση, αλλά και να εμπνεύσουν την ομάδα τους.

4. Αντοχή και αποφασιστικότητα
Είναι γεγονός ότι αυτά τα δύο χαρακτηριστικά είναι ζωτικής σημασίας για τον Διευθυντή Πληροφορικής και ιδιαίτερα μάλιστα σε σχέση με τις επαφές του με τον CEO. Τα στοιχεία αυτά, εκτός του ότι πείθουν τα υπόλοιπα στελέχη της εταιρείας,  οδηγούν το όραμα του CIO να κάνει τη διαφορά και εκδηλώνονται με την αέναη προσπάθεια να βελτιώσει τα πράγματα και να μην παραδίδει τα όπλα μπροστά στις δυσκολίες.

Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας για τον CIO

  • Να κερδίσει την εμπιστοσύνη με το να κρατά τις υποσχέσεις του
  • Να εμπνέει και να δίνει κίνητρα στα μέλη της ομάδας του
  • Να αναπτύσσει και να διατηρεί σχέσεις με τα υπόλοιπα στελέχη
  • Να ηγείται σημαντικών πρωτοβουλιών
  • Να δίνει προτεραιότητα στην διατήρηση της εμπιστοσύνης και της υποστήριξης της ομάδας του.