Ποια είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που κάνουν έναν CIO να ξεχωρίζει; Μια μικρή έρευνα της silicon.com αποκαλύπτει πέντε από τα μυστικά της «πετυχημένης συνταγής».

1. Δώστε προτεραιότητα στα εμπορικά θέματα, και όχι στο ΙΤ
Η επιτυχία δεν έχει να κάνει με το πώς συναλλάσσεστε με το business αλλά με το πώς γίνεστε μέρος του, σύμφωνα με τον Steve Jeffree, Υπεύθυνο Λειτουργιών και CIO αμερικανικής δικηγορικής εταιρείας. «Γίνεται μεγάλη συζήτηση σχετικά με το πώς ο CIO θα πρέπει να κατανοεί το business, αλλά επικρατεί και η άποψη ότι ο ρόλος του IT διαχωρίζεται από τους αντίστοιχους ρόλους των άλλων διευθυντικών στελεχών.

Πρόκειται για μια πολύ αμυντική στάση.  Προσωπικά, μπόρεσα να επηρεάσω την επιχείρηση πολύ περισσότερο από τη θέση του Υπεύθυνου Λειτουργιών παρά από εκείνη του CIO,» παραδέχεται ο Steve Jeffree. Η συμβουλή που δίνει στους συναδέλφους CIO είναι η εξής: «Να είστε γενναίοι και να αποδεικνύετε την καταλληλότητά σας να συμμετέχετε στη λήψη επιχειρησιακών αποφάσεων. Θα πρέπει να ‘διαβάζετε’ τα άλλα διοικητικά στελέχη και τις αρμοδιότητές τους και να αποδεικνύετε ότι εστιάζετε πρώτα στα εμπορικά θέματα, και μετά στο ΙΤ».

2. Αφιερώστε χρόνο στον τελικό πελάτη
Πολλές Διευθύνσεις Πληροφορικής εγκλωβίζονται στη… μαύρη τρύπα του back-office, όπου η τεχνολογία συναντά τη λειτουργία και τα οικονομικά, αλλά όχι τον πελάτη.

Ο επιτυχημένος CIO θα πρέπει να ξεφύγει από τη «μαύρη τρύπα» και να βγει στο front office για να αφουγκραστεί τον καταναλωτή του τελικού προϊόντος της εταιρείας για την οποία εργάζεται. Αυτή η άμεση επαφή με τον πελάτη θα καθοδηγήσει το ΙΤ προς τον κατάλληλο τρόπο δημιουργίας πραγματικής αξίας για το business.

3. «Προσγειωμένη» καινοτομία
Ο  Trevor Didcock, CIO της easyJet, πιστεύει ότι η Διεύθυνση Πληροφορικής χρειάζεται ένα ηγετικό στέλεχος που αναλαμβάνει την ευθύνη της λήψης των δύσκολων αποφάσεων.

Ο Trevor Didcock αναφέρει ως χαρακτηριστικό το παράδειγμα της λήψης αποφάσεων σχετικά με το cloud και στην αρμοδιότητα του CIO να εντοπίσει τη διάσταση μεταξύ των τυχόν φουσκωμένων υποσχέσεων ενός παρόχου και του πραγματικού επιχειρησιακού οφέλους. «Υπάρχουν και απατεώνες στην αγορά» λέει ο Trevor Didcock.

«Η εταιρεία χρειάζεται έναν ειδικό ο οποίος καταλαβαίνει την αγορά και διαβλέπει τους κινδύνους. Ποιος άλλος θα οδηγήσει την εταιρεία στο σωστό συμβόλαιο, αν όχι ο CIO;» Απλά και μόνο επειδή το cloud είναι μια σύνθετη έννοια, το business δεν θα πρέπει να αποφεύγει το on-demand computing. Ο καλός CIO δίνει στο Business την ευκαιρία να αξιοποιήσει το καινοτόμο ΙΤ, με σιγουριά.

4. Ασκήσεις επικοινωνίας
Μέχρι πρότινος, θεωρούσαμε ότι ο επιτυχημένος CIO οφείλει να συνδυάζει την τεχνολογική γνώση με την κατανόηση του business. Στο μέλλον, όμως, οι ηγέτες του ΙΤ θα πρέπει να εστιάζουν και στον ανθρώπινο παράγοντα. Μετά την καινοτομία, η επικοινωνία είναι η επόμενη μεγάλη έννοια που προστίθεται στο λεξιλόγιο του CIO, απαιτώντας την αντίστοιχη δράση.

5. Ενδυνάμωση της ομάδας
Με το ρυθμό των αλλαγών και τον χορό των απαιτήσεων να επιταχύνεται, ακόμα και ένας χαρισματικός CIO δεν μπορεί να τα κάνει όλα μόνος του. Ο Dan West, Διευθυντής Πληροφορικής της Asos.com, πιστεύει ότι ο επιτυχημένος CIO μοιράζει φροντίζει να ενδυναμώνει τους ανθρώπους του και να τους αναθέτει ολοένα και περισσότερες ευθύνες.

Η επιτυχία του ίδιου του CIO κρίνεται από το προσωπικό που τρέχει την τεχνολογία για λογαριασμό της επιχείρησης. Ο CIO πρέπει να εστιάσει στη σωστή επικοινωνία και ηγεσία, ώστε να καθοδηγήσει το προσωπικό στην αυτόνομη λήψη σωστών και ενημερωμένων αποφάσεων.