Υπάρχουν σοβαρότερα προβλήματα για μια επιχείρηση από ένα «αργό» IΤ ...αλλά δεν είναι πολλά.

Από το Information Week / επιμέλεια: Γιάννης Μουρατίδης, [email protected]

Το τμήμα IT είναι υποχρεωμένο να συντονίζεται με το ρυθμό εξέλιξης της τεχνολογίας, ο οποίος είναι αρκετά γρήγορος. Η πρόκληση για τον CIO είναι να επιλέξει εκείνες τις τεχνολογικές εξελίξεις που καλύπτουν τις προσδοκίες των πελατών και παράλληλα εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα της επιχείρησης στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου προϋπολογισμού.

Αν ένα τμήμα IT χαρακτηριστεί αργό (και ο χαρακτηρισμός είναι πιο βαρύς αν προέρχεται από άλλες μονάδες της επιχείρησης) μπορεί να συμβούν δύο πράγματα. Είτε οι άλλες επιχειρηματικές μονάδες θα συντονιστούν με το ρυθμό του και θα βάλουν «στον πάγο» κάποιες από τις καινοτόμες τους ιδέες, ή θα καταφύγουν σε εξωτερικούς προμηθευτές για να τις υλοποιήσουν. Το δεύτερο βέβαια μπορεί να γίνει ακόμα και αν το IT δεν είναι αργό, αλλά για εντελώς διαφορετικούς λόγους.

Τα 8 ανησυχητικά σημάδια
Το περιοδικό Information Week πραγματοποίησε μια έρευνα με δείγμα 500 CIOs και μέσα από τα αποτελέσματά της προσδιόρισε ποια είναι τα 8 ανησυχητικά σημάδια που δείχνουν ότι το IT έχει μείνει πίσω ή ότι έτσι αισθάνονται οι άλλες επιχειρηματικές μονάδες.

1. Το IT δεν είναι στο παιχνίδι των mobile apps: Οι εφαρμογές για φορητές συσκευές είναι σήμερα ένας από τους πιο καυτούς τομείς του επιχειρηματικού λογισμικού. Τα περισσότερα τμήματα IT εργάζονται ή εξετάζουν αυτήν την περίοδο την ανάπτυξη mobile apps που θα εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες τους ή τους εργαζόμενους. Δεδομένου ότι υπάρχουν αρκετές εταιρείες που εξειδικεύονται στην ανάπτυξη mobile apps, δεν είναι λάθος το IT να απευθυνθεί σε κάποια από αυτές για να υλοποιήσει αυτό που θέλει. Ωστόσο, όπως αναφέραμε και προηγουμένως, δεν είναι αυτό το πρώτο που θα κάνει. Αρχικά, θα πρέπει να κατανοήσει τις ανάγκες του τμήματος που ζητά την εφαρμογή και στη συνέχεια να λειτουργήσει συντονιστικά ανάμεσα στον προμηθευτή και την εταιρεία.

2. Προσοχή στην ασφάλεια: Οπως είχε δηλώσει παλαιότερα στέλεχος της Symantec «Δυστυχώς οι κυβερνοεγκληματίες είναι πάντα ένα βήμα μπροστά». Οπότε, στόχος του ΙΤ είναι να μην τους αφήσει να ξεφύγουν πολλά βήματα μπροστά. Είναι πολύ σημαντικό οι επιχειρηματικές μονάδες να αισθάνονται ότι εργάζονται σε ένα ασφαλές περιβάλλον τόσο από τις εξωτερικές όσο και τις εσωτερικές απειλές. Οι δεύτερες, αν και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να μην είναι κακόβουλες, δεν παύουν να δημιουργούν προβλήματα στην εταιρεία.

3. Υπολογιστική ισχύς on demand και άμεσα: To Amazon μπορεί να δώσει σε μια εταιρεία όση υπολογιστική ισχύ ή αποθηκευτικό χώρο χρειάζεται, μερικά λεπτά μετά το αίτημά της. Το ίδιο θα πρέπει να μπορεί να κάνει και το τμήμα IT, ακόμα και αν χρειάζεται να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες της Amazon.

4. To marketing έχει υψηλή προτεραιότητα: Το σύνηθες στις περισσότερες εταιρείες είναι ότι marketing και IT δεν αλλάζουν πολλές κουβέντες. Αυτό χρειάζεται να αλλάξει, καθώς πλέον οι ενέργειες του marketing βασίζονται άμεσα στην τεχνολογία.

5. Οι εργαζόμενοι αισθάνονται καλύτερα με τις δικές τους συσκευές: Αν ένας εργαζόμενος αισθάνεται καλύτερα να χρησιμοποιεί ένα tablet, smartphone ή netbook, το IT θα πρέπει να είναι έτοιμο να υποστηρίξει αυτήν την προτίμηση. Αφενός γιατί οι εργαζόμενοι θα είναι περισσότερο παραγωγικοί, αφετέρου γιατί αν το IT δεν μπορεί να τους υποστηρίξει θα θεωρήσουν ότι έχει μείνει πίσω από τις εξελίξεις.

6. Η έκρηξη του SaaS: Οταν οι εργαζόμενοι αποκτούν πρόσβαση σε υπηρεσίες SaaS χωρίς την έγκριση του IT, συνήθως αυτό σημαίνει πως θεωρούν αυτή τη λύση ταχύτερη και αποτελεσματικότερη από μια in-house λύση. Ακόμα και αν αυτό ισχύει, αντί το IT να απαγορέψει την πρόσβαση, είναι προτιμότερο να διαπιστώσει ποιες είναι οι ανάγκες και ποια είναι τα οικονομικά οφέλη από τη χρήση του SaaS.

7. To ΙΤ εκτός της ανάπτυξης νέων προϊόντων: Μέρα με τη μέρα, γίνεται περισσότερο σαφές ότι κάθε προϊόν έχει μέσα του ένα μικρό ή μεγάλο κομμάτι τεχνολογίας και δεν εννοούμε μόνο το σχεδιασμό του, αλλά και τη μετέπειτα χρήση. Οι άνθρωποι μεταφέρουν πλέον τις ηλεκτρονικές τους συσκευές σε αεροδρόμια, σουπερμάρκετ, ξενοδοχεία και σε όλα αυτά τα μέρη υπάρχει ευκαιρία για αλληλεπίδραση.

8. Τα startups κουβαλάνε τεχνολογία αιχμής: To IT πρέπει να βρίσκεται κοντά στις εξελίξεις των startups, γιατί μέσα από αυτές θα προκύψουν προϊόντα και υπηρεσίες που μπορεί να αλλάξουν τη μορφή της τεχνολογίας στα επόμενα 2 με 3 χρόνια.

Σε πόσα από τα παραπάνω ανησυχητικά σημάδια κάνατε τσεκ;