Ο Loic le Guisquet, Executive Vice President Oracle EMEA, μίλησε στο netweek για την αναπτυξιακή στρατηγική που θα ακολουθήσει η Oracle στην Ευρώπη το 2012.

netweek: Στο πλαίσιο των «μεγάλων» ανακοινώσεων που πραγματοποιήθηκαν στο OpenWorld 2011 σχετικά με νέες ολοκληρωμένες λύσεις που συνδυάζουν το hardware και το software και τη δημιουργία του Public Cloud της Oracle, ποια η στρατηγική βάσει της οποίας θα κινηθεί η Oracle στην περιοχή της Ευρώπης το 2012;

Loic le Guisquet: Το 2011 αποτέλεσε μια πολύ δυνατή χρονιά για την Oracle στην Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή της ΕΜΕΑ, με ρυθμό ανάπτυξης που έφτασε το 29% και συνολικά έσοδα της τάξης των 12 δις δολ. Η σημαντική αυτή ανάπτυξη, η οποία σημειώθηκε παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, και η μεγάλη υιοθέτηση τεχνολογιών της Oracle από επιχειρήσεις όλων των μεγεθών μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε τις επενδύσεις μας τόσο στον τομέα της Ερευνας και της Ανάπτυξης, όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό.

Mε την έναρξη του νέου οικονομικού έτους, η Oracle σκοπεύει να προβεί σε προσλήψεις 1.700 ατόμων στην περιοχή της ΕΜΕΑ -σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται και σε όλους τους τομείς εξειδίκευσης. Οι προσλήψεις αυτές θα αφορούν τόσο πεπειραμένο προσωπικό, όσο και νέους υπαλλήλους που εισέρχονται στην αγορά εργασίας.

netweek: Πώς εξηγείται η αύξηση των πωλήσεων παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία;

Loic le Guisquet: Υπάρχουν πολλά πράγματα που έχουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας, τόσο στους καλούς, όσο και στους δύσκολους καιρούς. Πολλοί πελάτες αυτή τη στιγμή, επιζητούν τις λύσεις που θα τους επιφέρουν την πολυπόθητη μείωση του κόστους και η τεχνολογία της Oracle αποτελεί τη σωστή επένδυση για το σκοπό αυτό. Κάποιοι πελάτες επιδιώκουν την καινοτομία για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και επίκαιροι στην αγορά τους. Τα προϊόντα της Oracle στηρίζουν και τις δύο αυτές στρατηγικές.

netweek: Μια λύση που συνδυάζει το software και το hardware, παρόλα τα οφέλη της, τρομάζει κάποιους πελάτες ως προς τη δέσμευση που τους δημιουργεί με έναν και μόνο προμηθευτή. Αυτό δεν δυσχεραίνει την υιοθέτηση των «engineered systems» της Oracle;

Loic le Guisquet: Η Oracle ακολουθεί μία διπλή στρατηγική, η οποία επιτρέπει στον πελάτη να έχει επιλογή. Αφενός, τελειοποιούμε κάθε μία από τις λύσεις μας ώστε να μεγιστοποιούμε την απόδοσή της. Αφετέρου, βελτιώνουμε την ενοποίηση μεταξύ των επιμέρους λύσεων, ώστε να δένουν σε ένα αρμονικό σύνολο. Ο πελάτης είναι εκείνος που θα επιλέξει μεταξύ της βελτιστοποιημένης επιμέρους λύσης και του ενοποιημένου συνόλου.


netweek: Οσον αφορά το σκέλος της καινοτομίας, ποιος ο ρόλος της τεχνολογίας της Oracle στην επιχειρησιακή στρατηγική καινοτομία μιας εταιρείας;

Loic le Guisquet: Ας ξεκινήσουμε επισημαίνοντας τους παράγοντες που πιέζουν για επιχειρησιακή καινοτομία σήμερα. Οι βασικότεροι από αυτούς είναι το cloud computing, το ευρύτερο πλαίσιο της κοινωνικής δικτύωσης, η γενιά Υ -που μέχρι το 2020 θα αποτελεί το 50% του εργατικού δυναμικού- και τα big data (δεδομένα μεγάλου όγκου).

Προκειμένου να διευκολύνει τους πελάτες της να διαμορφώσουν το κατάλληλο επιχειρηματικό μοντέλο που θα αξιοποιήσει ή θα προσαρμοστεί στους παραπάνω παράγοντες, η Oracle δημιουργεί λύσεις που μειώνουν την πολυπλοκότητα, ώστε να αυξήσουν τις δυνατότητες για καινοτομία. Ο επιχειρησιακός χρήστης δεν χρειάζεται να σπαταλήσει τον χρόνο του στο σετάρισμα της υποδομής της Πληροφορικής του, προσπαθώντας να «κουμπώσει» λογισμικό και hardware από διαφορετικούς προμηθευτές.

Η Oracle του δίνει μια έτοιμη, ολοκληρωμένη λύση και του επιτρέπει να αφιερώσει τον χρόνο του σε δραστηριότητες που έχουν μεγαλύτερη επιχειρηματική αξία. Αναλογιστείτε πόσο διαφέρει αυτός ο τρόπος εργασίας απ’ ότι ισχύει, για παράδειγμα, σήμερα σε ένα data center.

netweek: Θα μπορούσαμε να αναφερθούμε σε συγκεκριμένα παραδείγματα εταιρειών με αξιόλογες στρατηγικές επιχειρηματικής καινοτομίας, βασισμένης σε λύσεις της Oracle;

Loic le Guisquet: Υπάρχουν επιχειρήσεις που επιζητούν μείωση κόστους. Το κίνητρο αυτό εξηγεί και την τεράστια υιοθέτηση των λύσεων Exadata. Κάποιες άλλες επιχειρήσεις εστιάζουν περισσότερο στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών τους λόγω της ανάγκης τους να αυξήσουν την ταχύτητα δημιουργίας νέων υπηρεσιών για τους πελάτες τους.

Τέλος, υπάρχουν και περιπτώσεις επιχειρήσεων που επιζητούν μια ριζική μεταμόρφωση του επιχειρησιακού τους μοντέλου προκειμένου να παραμείνουν επίκαιρες. Ενα παράδειγμα εταιρείας που μείωσε δραματικά τα κόστη της είναι αυτό της ρουμανικής τράπεζας Banca Transilvania η οποία, ενοποιώντας το CRM, το core banking και το middleware της σε Exadata, μείωσε τα κόστη συντήρησης κατά 30% και αύξησε τον χρόνο απόκρισης επίσης κατά 30%.

Αλλο ένα εντυπωσιακό παράδειγμα από τον τραπεζικό κλάδο είναι αυτό της BNP Paribas, η οποία μείωσε τον χρόνο απόκρισης στις αναζητήσεις των χρηστών του συστήματος από ένα λεπτό σε ένα δευτερόλεπτο.

Οσον αφορά την ταχεία δημιουργία νέων υπηρεσιών για τους πελάτες, ένας από τους κλάδους όπου αυτό έχει τεράστια σημασία είναι εκείνος των τηλεπικοινωνιών. Κι εδώ έχουμε το παράδειγμα της Telecom Italia η οποία ανέπτυξε ένα σύστημα ειδοποίησης σχετικά με τον υπολειπόμενο χρόνο ομιλίας του συνδρομητή μέσω SMS, το οποίο είναι σε θέση να αποστέλλει 20 εκατ. SMS ημερισίως και 1.500 SMS ανά δευτερόλεπτο κατά τις ώρες αιχμής.

Ενα ακόμα πιο εντυπωσιακό παράδειγμα καινοτομίας είναι αυτό του Ινστιτούτου CERN, το οποίο αποθηκεύει τεράστιες ποσότητες δεδομένων -της τάξης των 15GB κάθε χρόνο. Τα data αυτά τα διατηρεί μάλιστα αποθηκευμένα για 30 χρόνια.

Αξιοποιώντας τα παραπάνω δεδομένα, τα οποία και αποθηκεύει σε λύσεις της Oracle, θα μπορέσει σύντομα να δώσει απάντηση σε ένα ερώτημα τόσο σημαντικό όπως το αν μπορούμε τελικά να ταξιδέψουμε σε ταχύτητα που υπερβαίνει εκείνη του φωτός.

Τέλος, ένα παράδειγμα αξιοποίησης της τεχνολογίας της Oracle με στόχο τη μεταμόρφωση του επιχειρηματικού μοντέλου της επιχείρησης είναι αυτό της Deutche Post. Τα γερμανικά ταχυδρομεία, σε μια εποχή που ο «παραδοσιακός» τους, φυσικός τρόπος λειτουργίας πλήττεται από τον ηλεκτρονικό, δημιούργησαν μια καινοτόμο υπηρεσία ψηφιοποίησης της αλληλογραφίας και ασφαλούς και εγγυημένης παράδοσής της στον παραλήπτη.