Δεν είναι σωστό να αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους βάσει στερεοτύπων. Εχουμε, ωστόσο, το δικαίωμα να εντοπίζουμε κάποια συνταρακτικά κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ των ανθρώπων με τους οποίους συνεργαζόμαστε καθημερινά.
Πολλά από τα «φρικιά» που περιγράφονται παρακάτω είναι γνώριμα σε κάθε βετεράνο της Πληροφορικής. Οι περιγραφές συνοδεύονται από συστάσεις για την αντιμετώπισή τους.
1. Ο άνθρωπος-μποτιλιάρισμα
Αυτοί οι τεχνοκράτες, είτε απαιτούν να αναλάβουν κάθε έργο που προκύπτει εξ ολοκλήρου, είτε δεν ολοκληρώνουν ποτέ τη δουλειά τους. Ή και τα δύο.
Θα πρέπει να τους περάσετε την ιδέα ότι η ποιότητα είναι συχνά το αντίθετο της τελειομανίας. Θα πρέπει επίσης να τους «σερβίρετε» μικρές και συγκεκριμένες μερίδες εργασίες και να τους επαινείτε ιδιαιτέρως για κάθε ικανοποιητικό και εμπρόθεσμο αποτέλεσμα.
2. Ο νέος
Οι νεοσύλλεκτοι του ΙΤ κόβουν τις φλέβες τους για τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας. Τείνουν να το παρακάνουν και καταλήγουν να στολίζουν κάθε νέα εφαρμογή που αναπτύσσουν με την Αρτα και τα Γιάννενα. Δεν αφήνουν όμως καμία από τις δυνατότητές της σουίτας παραπονεμένη. Οταν τους πιέζει μια προθεσμία, καλούν το διεθνές τους δίκτυο φίλων να τους βοηθήσει να τελειώσουν τη δουλειά μέχρι το ξημέρωμα.
Φέρτε τους σε επαφή με την προηγούμενη φουρνιά νεοσύλλεκτων που έμαθαν πώς να εστιάζουν στα deliverables -the hard way.
3. Χύμα στο κύμα
Εχουν για σημαία τους την εξής φράση: «Αφού έχουμε μια ολόκληρη ομάδα για το testing, γιατί να τσεκάρω κι εγώ τον κώδικα που γράφω;»
Δεν υπάρχει περίπτωση να μη σας βγάλουν, αργά ή γρήγορα, έξω από τα ρούχα σας. Ξεφορτωθείτε τους όσο είναι ακόμα καιρός. Και χάρη τους κάνετε!
4. Ο τεχνο-ξερόλας
Ο κώδικάς τους δεν παίζει επειδή όλα κάτι του «λείπει». Και οι τεχνοκράτες αυτοί σπεύδουν να το αναζητήσουν σε άπειρα newsgroups και σε ατελείωτες διαδικτυακές αναζητήσεις. Παράλληλα, δεν καταλαβαίνουν ότι το να μιλάνε ακαταλαβίστικα δεν αποτελεί ένδειξη εξυπνάδας -ούτε καν ωριμότητας.
Απαγορεύστε τους να χρησιμοποιούν ακρωνύμια όταν μιλάνε σε εσάς -και στη διοίκηση- για τα αποτελέσματα του project τους.
5. Μη φιλικός προς το χρήστη
Θεωρεί την κάθε ερώτηση που έρχεται από πελάτη ηλίθια και, συχνά, δεν διστάζει να του το πει κιόλας. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, θα του απαντήσει βαριεστημένα και υποτιμητικά -γεγονός που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη σταδιακή απομάκρυνση του πελάτη από την εταιρεία σας.
Αναθέστε του κάποιο έργο που θα του δημιουργήσει βασανιστικά ερωτήματα και πληρώστε τον με το ίδιο νόμισμα, όσον αφορά την καθοδήγηση που θα του δώσετε.
6. Router ευθυνών
Αφού αυτοαναδείχθηκε ακόλουθός σας, ο τύπος αυτός αντιμετωπίζει το project plan ως κάτι το ενδεικτικό και θεωρεί ότι έχει το δικαίωμα να ανταλλάζει ρόλους και καθήκοντα με τους συναδέλφους του, σα να ήταν αυτοκόλλητα Panini.
Ξεκαθαρίστε του ότι, αν και οι προτάσεις του είναι ευπρόσδεκτες, εσείς έχετε την τελική ευθύνη και τον τελικό λόγο για το έργο.
7. Τοπίο στην ομίχλη
Ο συνάδελφος αυτός έχει την τάση να δημιουργεί εξαιρετικά απροσπέλαστο κώδικα. Αυτή είναι συνήθως μία τακτική για να κουκουλώσει κανείς ένα άκομψο implementation και να διαχωρίζει τη θέση του από εκείνη των υπόλοιπων developers οι οποίοι πιο εύκολα θα διαβάσουν τον Κώδικα Ντα Βίντσι, παρά το δικό του κώδικα.
Μία σατανική στρατηγική είναι να του αναθέσετε την τεχνική επίβλεψη ενός ζόρικου «νέος.» (τύπος technofreak Νο. 2).
8. Είσαι ότι δηλώσεις
Στο βιογραφικό του σημείωμα δήλωνε άριστη γνώση Java, SQL και Perl αλλά ο κώδικάς του είναι «παιδικός» και …light. Αντιθέτως, έχει τεράστιες απαιτήσεις από τους συναδέλφους του όσον αφορά το debugging των πονημάτων του. Δεν υπάρχει, όμως, κανένα έργο Πληροφορικής τη σήμερον ημέρα που να σηκώνει τέτοιο βαθμό συγκαλυμμένου on-the-job training.
Ενθαρρύνετε τα μέλη της ομάδας να είναι ειλικρινή σχετικά με το επίπεδο των δυνατοτήτων τους, προσφέροντάς τους τις κατάλληλες ευκαιρίες για επίσημο training.
9. Πριμαντόνα
Κάνουν τη Διεύθυνσή σας να μοιάζει με θέατρο -ενίοτε του παραλόγου. Η Πριμαντόνα (ή, ο Πριμαντόνας) δεν δέχεται με κανέναν τρόπο να αναλάβει τετριμμένα καθήκοντα. Αν τους ζητήσετε να κάνουν προσαρμογές σε κώδικα που έφτιαξε κάποιος άλλος, θα γίνετε θεατής ενός μεγάλου δράματος.
Ξεκαθαρίστε τους ότι θα τους δώσετε δευτερεύοντα ρόλο για έναν ολόκληρο μήνα αν συνεχίσουν τα «νάζια».
10. Ο «άντε πλύνε κάνα πιάτο, κυρά μου»
Κάποιοι developers δεν μπορούν να αποδεχθούν με τίποτα τη συνεργασία με συνάδελφους του αντίθετου φύλου. Για την ακρίβεια, δεν μπορούν να συμφιλιωθούν με την ιδέα της εξόδου του γυναικείου πληθυσμού από τα σύνορα της κουζίνας -άντε και της γραμματείας.
Βάλτε τους να συνεργαστούν με συναδέλφους που είναι ικανές να τους «φορέσουν τα γυαλιά». Και υποχρεώστε τους να μεταφέρουν τις κούπες του καφέ στο νεροχύτη στο τέλος κάθε εργάσιμης μέρας.