Πάντοτε να κάνετε το καλύτερο προϊόν στον πλανήτη.

1. Για το τέλειο project: «BTO»
Έστω και αν το έργο απαιτεί κάτι απλό, π.χ. καταγραφή εισερχόμενων κλήσεων, εσείς να φτιάχνετε το τέλειο: 87 combo boxes, άπειρα pop-up messages, ενεργοποίηση 12 function keys, σύνδεση με το ERP, αυτόματη αποστολή email και sms, σύνδεση με τον τηλεφωνικό κατάλογο του ΟΤΕ, κ.λπ. Κάνοντας την τέλεια εφαρμογή δοκιμάζοντας την τεχνική «BTO – Brase Ton Okeano!».

2. Για διοίκηση των stakeholders: «ΜΚΤ»
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να εμπλέξετε stakeholders στο έργο. Τι να τους κάνετε; ΔΕΝ απαιτούνται. Μην τους εμπλέκεται. Ούτως ή άλλως τι θα κάνουν σε τέτοιους δύσκολους καιρούς. Θέλουν δεν θέλουν, θα χρησιμοποιήσουν το προϊόν του έργου. Η τεχνική «ΜΚΤ – Mi Kako Tziz» βοηθά στην αποφυγή εμπλοκής των stakeholders!

3. Επιλέξτε την φτηνότερη προσφορά: «BVFNM»
Ζητήστε τα πάντα για το έργο σας και μην πληρώνεται τίποτε εάν γίνεται. Η τεχνική «BVFNM – Best Value For No Money» βοηθά πάντα. Με την κρίση που υπάρχει, κάποιος προμηθευτής σας «θύμα» θα βρεθεί να κάνει δωρεάν το έργο έτσι ώστε να «πατήσει πόδι» στην εταιρεία σας.

4. Για το φυσικό αντικείμενο: «FLOU»
Κάθε έργο έχει το product scope (τα χαρακτηριστικά του προϊόντος) και το project scope (όλες οι εργασίες που πρέπει να γίνουν για να παραδοθεί το product scope). Δεν υπάρχει κανένας λόγος να είστε συγκεκριμένοι. Χρησιμοποιήστε την πασίγνωστη ελληνική τεχνική «FLOU» και αφήστε το φυσικό αντικείμενο του έργου ασαφές, ώστε η ανεξέλεγκτη μεγέθυνση του φυσικού αντικειμένου να μεγαλουργήσει. Εννοείται ότι δεν θα φτιάξετε ποτέ WBS και SOW γιατί, από τα πολλά που τάξατε, κάτι θα παραδώσετε στο τέλος για να βγείτε τροπαιοφόροι!

5. Για καλύτερα χρονοδιαγράμματα: «MTM»
Πάντα να δεσμευόσαστε σε οποιοδήποτε χρονοδιάγραμμα σας ζητάνε. Γυρίστε το χρόνο πίσω. Δεν είναι δύσκολο. Μην κάνετε καθόλου planning για να δείτε τι είναι εφικτό και τι ανέφικτο χρονικά. Εξάλλου, «If you DO NOT plan, you PLAN to FAIL»! Εξάλλου το planning κοστίζει κιόλας. Η τεχνική εκτίμησης «ΜΤΜ – Me To Mati» βοηθά πάντα για ακριβείς εκτιμήσεις…

6. Για κοστολόγηση: «DKΤ»
Κρύψτε τα κόστη του έργου. Η τεχνική «DKT – Den Kostizei Tipote» σας βοηθά να αγνοήσετε ΠΛΗΡΩΣ τα εσωτερικά κόστη της εταιρεία σας (ώρες εργασίας του προσωπικού, αποσβέσεις, overheads, κ.λπ.). Αφού οι υπάλληλοί σας πληρώνονται ούτως ή άλλως, γιατί να τους υπολογίσω στο κόστος; Επίσης, να αποκρύψετε από τον Οικονομικό Δ/ντή το CAPEX, το OPEX. και τα benefits του έργου!

7. Για Risk Management: «ΤPP»
Μην ασχολείστε με «known-unknowns» και risk response planning. Οι προμηθευτές σας παθαίνουν πανικό όταν ακούν κακές λέξεις όπως «risk management». Όταν σας τύχει κάτι απρόβλεπτο, π.χ. παραιτηθεί το 5ο άτομο από ομάδα 6 ατόμων, αργήσει ο εξοπλισμός για 100η φορά ή γίνει το 63ο ατύχημα, εφαρμόστε την τεχνική «TPP – Tin Patisame Pali» και μέσα σε 3 «τέρμινα» κάντε ένα meeting με όλη την ομάδα έργου για να πάρετε ιδέες αντιμετώπισης της κατάστασης…

8. Αγνοείστε το management: «ETA»
Η τεχνική «ETA – Einai Teleios Asxetoi» δηλώνει ότι το management δεν καταλαβαίνει τίποτε από τα έργα και είναι μόνο για να εγκρίνει τα projects και να μας δίνει τον «παρά». Δεν χρειάζεται ούτε να τους ενημερώνουμε, ούτε να ζητάμε την υποστήριξή τους! Αφού ενέκριναν το project σίγουρα το έργο θα τελειώσει με επιτυχία!

9. Για ενημέρωση σχετικά με το έργο: «TEPS»
Εάν οι stakeholders σας ζητάνε ενημέρωση, μην τους λέτε τίποτε κρατώντας τις πληροφορίες του έργου μυστικές. Εφαρμόστε την τεχνική «TEPS – To Ergo Paei Sfaira» για να τους καθησυχάσετε. Ποιος θα καταλάβει μέσα στην εταιρεία τεχνικές ορολογίες προόδου του έργου; Γιατί να ζαλίσουμε τους stakeholders του έργου με status reports, progress reports, issues reports, CPI, SPI, ETC και λοιπές άχρηστες πληροφορίες;

10. Τέλος, για το Project Management: «RBL»
Το project management είναι κέντρο κόστους. Πουλήστε εκδούλευση στον Οικονομικό Διευθυντή και πείτε του ότι δεν θα κάνετε project management ώστε να μειώσετε το κόστος του έργου! Εφαρμόστε την τεχνική μοναδικής αξίας «RBL -Rtsi Bourtzi και Loulas». Η τεχνική «Άρτζι, Μπούρτζι και Λουλάς» δηλώνει χαλαρότητα και ξεγνοιασιά. Μην ασχολείστε με τα παραδοτέα και τα milestones. Να είστε χαλαροί με τα project controls. Να τελειώνετε το έργο πάντα με «γιορτές και πανηγύρια» όπου θα είναι όλοι καλεσμένοι. Εάν βέβαια είστε ακόμη στην εταιρεία…

Θεοφάνης Γιώτης, PMP®, MSc, Ph.D. C. – Theofanis.Giotis@12pm.biz
Ο Θεοφάνης Γιώτης είναι ιδρυτής και Managing Partner της 12 PM Consulting, συνιδρυτής και Πρόεδρος του PMI GREECE καθώς και CEO της ITEC-CONSULTING. Εχει 22+ έτη εμπειρίας στη σχεδίαση, υλοποίηση και διαχείριση έργων Πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών.