Τα 20 χρόνια λειτουργίας της στην ελληνική αγορά γιόρτασε η Oracle, με μια ημερίδα η οποία είχε τα πάντα… τεχνολογία, επιχειρηματικότητα, στρατηγική, βραβεύσεις, μουσική και ποίηση... Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στις 9 Απριλίου στο Hilton και συγκέντρωσε πλήθος στελεχών από τον επιχειρηματικό κόσμο του ιδιωτικού αλλά και του ευρύτερου δημόσιου τομέα -«η προσέλευση σήμερα είναι πέραν των προσδοκιών μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Oracle Ελλάς, Βασίλης Δημόπουλος.

<‘Σελίδα 1: Η ημερίδα της Oracle Ελλάς για τα 20 χρόνια παρουσίας της’>
Με τίτλο «winning together» και σκοπό την ανάλυση της στρατηγικής της Oracle αλλά και την ενημέρωση των πελατών και συνεργατών της εταιρείας για τις πολυάριθμες λύσεις της Oracle, καθώς και την παρουσίαση παραδειγμάτων επιτυχημένων εγκαταστάσεων στην ελληνική αγορά, η ημερίδα κατάφερε να αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις στους προσκεκλημένους της, αφού δεν έμοιαζε με καμία άλλη αντίστοιχη του χώρου.

Στο πλαίσιο του εορτασμού των 20 χρόνων παρουσίας της Oracle στην Ελλάδα, βραβεύτηκε η κα Λίτσα Παναγιωτοπούλου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Oracle Ελλάς για το διάστημα 1989-2004, για την ίδρυση και προσφορά της στην επιτυχία της ελληνικής θυγατρικής.

Η Oracle είναι σήμερα η μεγαλύτερη εταιρεία επιχειρηματικού λογισμικού στον κόσμο, με περισσότερους από 320.000 πελάτες παγκοσμίως και παρουσία σε περισσότερες από 145 χώρες. Στόχος της εταιρείας, από την ίδρυσή της και μέχρι σήμερα, είναι η ανάπτυξη καινοτομίας και η παροχή των βέλτιστων λύσεων, εστιάζοντας πάντα στα αποτελέσματα και στα οφέλη που μπορούν αυτές οι λύσεις να προσφέρουν στις σύγχρονες επιχειρήσεις.

Με αυτό το κριτήριο, άλλωστε, η Oracle έχει προχωρήσει το τελευταίο διάστημα σε μια σειρά εξαγορών εξειδικευμένων εταιρειών επιχειρηματικού λογισμικού (σ.σ. την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, ανακοινώθηκε και η εξαγορά της Sun Microsystems, μια κίνηση που, εκτός όλων των άλλων, εισάγει την Oracle και σε μία σειρά νέων αγορών). Με αυτόν τον τρόπο, η Oracle σήμερα διαθέτει το πληρέστερο χαρτοφυλάκιο λύσεων -οριζόντιων και κάθετων-, επιτυγχάνοντας να προσφέρει συνδυαστικά τα πλεονεκτήματα μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας με αυτά των best-of-breed λύσεων.

Με την αυτοπεποίθηση και τη σιγουριά που εμπνέει η πορεία της Oracle παγκοσμίως, η διαδρομή της Oracle Ελλάς δεν θα μπορούσε παρά να είναι αντίστοιχη. Η πορεία της Oracle στην ελληνική αγορά κρίνεται άκρως ικανοποιητική, καθώς η εταιρεία έχει να επιδείξει μία διευρυμένη βάση πελατών και συνεργατών, που επιλέγουν και εμπιστεύονται τις λύσεις της όλα αυτά τα χρόνια. «Κάνουμε αυτό που λέμε και το έχουμε αποδείξει», επεσήμανε στην παρουσίασή του ο Β. Δημόπουλος.
<‘here’>


<‘Σελίδα 2: Αξιοποιείστε το IT και βγείτε νικητές από την ύφεση’>
Αξιοποιείστε το IT και βγείτε νικητές από την ύφεση
Η παγκόσμια οικονομική κρίση, που δεσπόζει αυτό το διάστημα σε οποιαδήποτε συζήτηση ή εκδήλωση -επιχειρηματική ή μη- δεν μπορεί να αφήσει ανεπηρέαστο τον κλάδο της Πληροφορικής. Η κρίση σκιάζει την ατμόσφαιρα και παρόλο που, σύμφωνα με το Β. Δημόπουλο, «στην Ελλάδα, ο αντίκτυπός της εντοπίζεται -ακόμα- κυρίως σε ψυχολογικό επίπεδο», πολλές εταιρείες εμφανίζονται «φοβισμένες» και διστακτικές στο να προχωρήσουν σε επενδύσεις κάθε είδους, ενώ κάποιες επιλέγουν να προβούν ακόμα και σε μείωση των δαπανών σε ότι αφορά στο ΙΤ.

«Ειδικά όμως σε αυτή την περίοδο, η μείωση των δαπανών σε ΙΤ δεν είναι η απάντηση στην απαίτηση για μείωση του κόστους», επεσήμανε ο Β. Δημόπουλος, άποψη την οποία ήρθαν να ενισχύσουν τόσο ο Κωνσταντίνος Κάππος, Γενικός Διευθυντής Τεχνολογιών Πληροφορικής του ΟΤΕ όσο και ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπ. Οικονομίας και Οικονομικών. Ο τελευταίος δε, θεωρεί ότι «η τρέχουσα οικονομική συγκυρία αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία για έναν ειλικρινή απολογισμό των πεπραγμένων και ένα καινούργιο ξεκίνημα της χώρας και των επιχειρήσεων όσον αφορά στην τεχνολογία και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μέσω αυτής».

Η ύφεση που διανύουμε, και που τόσο λόγος γίνεται για αυτή, δεν είναι η πρώτη που βιώνει ο επιχειρηματικός κόσμος και σαφώς ούτε η τελευταία. Και όπως η ιστορία και η εμπειρία έχουν αποδείξει, μια οικονομική ύφεση δεν έχει μόνο χαμένους, έχει και τους νικητές της, αφού η κρίση δεν δημιουργεί μόνο αβεβαιότητα και αναταράξεις, αλλά και σημαντικές ευκαιρίες. «Οι εταιρείες που θα δουν την κρίση ως ευκαιρία, είναι αυτές που όχι απλώς θα επιβιώσουν αλλά θα προοδεύσουν και θα ηγηθούν στο μέλλον», υποστήριξε ο Β. Δημόπουλος και συνέχισε «Τα οφέλη της μείωσης των δαπανών ΙΤ είναι πολύ μικρά σε σχέση με τα πολλαπλά οφέλη που μπορεί να προσφέρει η στοχευμένη επένδυση σε λύσεις Πληροφορικής».

Με άλλα λόγια, αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε επένδυση σε τεχνολογία ή λογισμικό δρα απαραίτητα θετικά στην πορεία της επιχείρησης. Είναι σημαντικό οι επενδύσεις να γίνονται προς τη σωστή κατεύθυνση, ιδιαίτερα σε αυτή την κρίσιμη χρονική συγκυρία. Σε πέντε βασικούς άξονες πρέπει να εστιάζει η στρατηγική των επιχειρήσεων προκειμένου να διασφαλίσουν την επιβίωσή τους και να επιτύχουν την προσδοκώμενη ανάπτυξη:
1. Διατήρηση ρευστότητας (cash retention)
2. Μείωση του κόστους ανάπτυξης και διάθεσης, προϊόντων και υπηρεσιών
3. Βελτιστοποίηση της αξίας που παρέχεται στους πελάτες
4. Διαχείριση της απόδοσης και των κινδύνων
5. Διαχείριση των ανθρώπων και της αποδοτικότητάς τους.

Και για τους πέντε αυτούς άξονες, η Πληροφορική σήμερα διαθέτει τις αντίστοιχες λύσεις και εφαρμογές, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν αποτελεσματικά, με την προϋπόθεση βέβαια ότι η εταιρεία «θα κάνει τις σωστές επιλογές, μέσα στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου, στρατηγικού πλάνου», τόνισε ο Β. Δημόπουλος.

Complete, Open, Integrated
Το κεντρικό θέμα -εκτός από τον εορτασμό της επετείου των 20 χρόνων- της ημερίδας «winning together» ήταν η παρουσίαση της στρατηγικής της Oracle τόσο για τις λύσεις τεχνολογίας όσο και για τις επιχειρηματικές εφαρμογές, και για το σκοπό αυτό επιστρατεύτηκαν ο Andrew Sutherland, Senior VP Middleware Business, Oracle EMEA και ο Hanspeter Kipfer, VP Applications, Oracle EE&CIS, αντίστοιχα.

Η κεντρική φιλοσοφία πίσω από τη στρατηγική της Oracle δεν είναι άλλη από την παράδοση αξίας στους πελάτες της και τους συνεργάτες της. Οπως άλλωστε τόνισε, περισσότερες από μία φορές, ο πραγματικά χαρισματικός στην παρουσίασή του A.Sutherland, απευθυνόμενος στους πελάτες και τους συνεργάτες της Oracle, «αυτό που έχει σημασία δεν είναι η δική μας στρατηγική, αλλά η δική σας» και συνέχισε «στόχος μας είναι να γίνουμε κομμάτι της ομάδας σας».

Αν κάτι καινούργιο μας δίδαξε η κρίση, είναι ότι δεν είναι τόσο σημαντική η ύπαρξη μεγάλου όγκου χρημάτων για την οικονομία, όσο η διακίνηση αυτών των χρημάτων. «Το ίδιο συμβαίνει και με την πληροφορία», υποστήριξε ο A. Sutherland. «Για αυτό άλλωστε, μπορεί μια εταιρεία να “πεθάνει” ακόμα και αν διαθέτει μεγάλο όγκο πληροφοριών». Και σε αυτή την κρίσιμης σημασίας ανάγκη έρχονται να απαντήσουν οι τεχνολογικές λύσεις της Oracle, οπότε σε αυτό εστιάζεται και η στρατηγική της. Προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και βέλτιστη επικοινωνία και διαλειτουργικότητα των συστημάτων και των εφαρμογών που χρησιμοποιεί μια εταιρεία, και κατ’ επέκταση η «κυκλοφορία» της πληροφορίας, η Oracle παρέχει λύσεις ολοκληρωμένες (complete) και πλήρεις, βασισμένες σε ανοιχτές αρχιτεκτονικές και πρότυπα (open) και το σημαντικότερο ενοποιημένες (integrated).

Στην ίδια φιλοσοφία κινείται και η στρατηγική της Oracle σε επίπεδο εφαρμογών. Σύμφωνα με τον Η. Kipfer, στον επιχειρηματικό στίβο, όπως και στον αθλητικό, ο στόχος είναι πάντα η πρωτιά, το χρυσό μετάλλιο. «Είναι καθήκον μας να σας κάνουμε πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις», τόνισε. Το τρίπτυχο «complete – open – integrated» δεν είναι απλώς ένα σύνθημα, εμπεριέχει και μετουσιώνει τις βασικές προσδοκίες και επιδιώξεις από το ΙΤ, δηλαδή: μεγαλύτερη αξία, μικρότερη πολυπλοκότητα – περισσότερες επιλογές, λιγότερους κίνδυνους – μεγαλύτερη ευελιξία, χαμηλότερο κόστος. Επιπλέον, αυτό το τρίπτυχο είναι και η βασική διαφοροποίηση της Oracle από τον ανταγωνισμό, αφού όπως σημείωσε και ο H. Kipfer «κάποιοι πάροχοι είναι “complete” αλλά όχι “open” και κάποιοι άλλοι είναι “open” αλλά δεν είναι “complete”».
<‘here’>


<‘Σελίδα 3: Σημαντική παρουσία πελατών και συνεργατών’>
Σημαντική παρουσία πελατών και συνεργατών
Ενεργό ρόλο στην εκδήλωση είχαν και πολυάριθμοι πελάτες και συνεργάτες της Oracle, οι οποίοι, τόσο στην πρωινή ολομέλεια με την παρουσία των κ.κ. Δ. Αναγνωστόπουλου και Κ. Κάππου, όσο και στις παράλληλες συνεδρίες που ακολούθησαν το γεύμα, έδωσαν ηχηρό «παρών» παρουσιάζοντας τις λύσεις της Oracle που αξιοποιούν, αλλά και την εμπειρία τους από τις επιτυχημένες υλοποιήσεις.

Πιο συγκεκριμένα, οι πέντε παράλληλες συνεδρίες αφορούσαν, αφενός, στους κλάδους των Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών, των Τηλεπικοινωνιών και των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, αφετέρου στο Grid Computing και στο Oracle Fusion Middleware. Στο πλαίσιο αυτών, επιχειρήσεις και οργανισμοί όπως οι: Κτηματολόγιο ΑΕ, Γ.Γ. Δημ. Διοίκησης & Ηλ. Διακυβέρνησης – Εθνική Διαδικτυακή Πύλη «ΕΡΜΗΣ», Alpha Bank, Τράπεζα Πειραιώς, OTE, Wind, ON Telecoms, Ομιλος Κλωστοϋφαντουργίας, Hellenica, Shop & Trade και L’Oreal, παρουσίασαν τα οφέλη και τις προκλήσεις που αφορούσαν στις υλοποιήσεις τεχνολογικών λύσεων και συστημάτων επιχειρηματικών εφαρμογών, ενώ συνεργάτες της Oracle, όπως οι: Oracle Financial Services Software, PCS, Softecon Enterprise, Infosupport και Unisystems, παρουσίασαν λύσεις και τάσεις που αφορούν στην ελληνική αγορά.

Οταν η μουσική συναντά την επιχειρηματική στρατηγική
Μια διαφορετική, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αλλά και άκρως ψυχαγωγική παρουσίαση έκανε ο διάσημος, τόσο στον επιχειρηματικό κόσμο όσο και σε αυτόν της μουσικής, σλοβένος βιολιστής Miha Pogacnik. Με όπλα το βιολί του, τον Μπαχ, ένα flip chart και μερικούς χρωματιστούς μαρκαδόρους, αλλά κυρίως με το απαράμιλλο, διονυσιακό (κατά δική του δήλωση) στιλ ενθουσίασε το κοινό της ημερίδας, οδηγώντας μας στα μονοπάτια μιας πιο καλλιτεχνικής προσέγγισης του επιχειρείν με βάση τις νόρμες της κλασικής μουσικής. Ο Miha Pogacnik υποστήριξε ότι ένας επιτυχημένος ηγέτης μπορεί να βρει απαντήσεις σε προβλήματα που απασχολούν τον οργανισμό που διευθύνει αλλά και προτάσεις σωστότερης προσέγγισης του τρόπου λειτουργίας του μέσα από τη μελέτη της κλασικής μουσικής.
<‘here’>