Ενοποίηση φυσικών και ψηφιακών πωλήσεων και στοχευμένες προωθητικές ενέργειες είναι οι προτεραιότητες για τον Όμιλο που καλείται να διαχειριστεί 900 σημεία πώλησης σε πάνω από 30 χώρες.

Ο Όμιλος FF GROUP διανύει ήδη το 3o έτος ενός πλάνου ψηφιακού μετασχηματισμού, με πιλότο την ελληνική αγορά, αλλά ορίζοντα επέκτασης και δυνατότητα εφαρμογής του σε διεθνές επίπεδο, καθώς ο Όμιλος έχει πάνω από 900 σημεία πώλησης σε πάνω από 30 χώρες. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Ομίλου ξεκίνησε από το τεχνικό σκέλος και βασίζεται στις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες και συστήματα.

Οι πελάτες των φυσικών καταστημάτων και των ψηφιακών καναλιών είναι κατά 70% τα ίδια πρόσωπα. Κάποιοι προτιμούν να ψάχνουν τα προϊόντα στο ηλεκτρονικό κατάστημα και να πηγαίνουν στα καταστήματα να τα αγοράσουν ή να τα δοκιμάζουν στο κατάστημα και να τα αγοράζουν ηλεκτρονικά. Ο Όμιλος πρέπει να έχει μια ενιαία εικόνα και να προσφέρει εξίσου ποιοτικές υπηρεσίες προς τον πελάτη της, σε όλα της τα κανάλια. Στο κέντρο όλων των υπηρεσιών, στόχος είναι ο πελάτης να μπορεί να εξυπηρετηθεί όποτε επιθυμεί, σε όποιο κανάλι επιθυμεί και με όποιον τρόπο επιθυμεί (Unified Commerce).

Φυσικό και ψηφιακό κατάστημα ως μια οντότητα
Το έργο υλοποίησης του νέου περιβάλλοντος λιανικής και η ενοποίηση του φυσικού αλλά και ψηφιακού καναλιού, αποτελεί σημαντική επένδυση του Ομίλου μας για την παραμετροποίηση και γεφύρωση των ακόλουθων συστημάτων:

Για το ψηφιακό κανάλι έγινε επιλογή μιας πλατφόρμας e-commerce που χρησιμοποιούν οι περισσότερες από τις μεγαλύτερες μάρκες του international retail. H πλατφόρμα που επιλέχθηκε αποτελεί τον 5ο μεγαλύτερο Online Retailer διεθνώς, δεν ήταν διαθέσιμη στην ελληνική αγορά και για την υλοποίηση η εταιρία μας ολοκλήρωσε ένα εξαιρετικά σύνθετο έργο με την συνεργασία εταιριών από Αμερική, Ευρώπη και Ασία.

Για το φυσικό κανάλι έγινε επιλογή νέου μοντέρνου συστήματος λιανικής με σημαντικό μερίδιο αγοράς διεθνώς. Είναι τελευταίας τεχνολογίας cloud based και διαθέσιμο σε όλες τις συσκευές (παραδοσιακό ταμείο, ταμπλέτες και κινητά), ενώ έχει παραμετροποιηθεί έτσι ώστε να μπορεί να υποστηρίξει με εύκολο τρόπο όλες τις νέες διαδικασίες που καλείται ένα κατάστημα λιανικής να υποστηρίξει σε ένα σύγχρονο Unified Commerce περιβάλλον. Πυρήνας της επικοινωνίας και γεφύρωσης όλων των καναλιών πώλησης στο Unified Commerce αποτελεί το OMS (Order Management System), στο οποίο καταλήγουν όλες οι παραγγελίες πελατών από όλα τα κανάλια και εκπληρώνονται με ευέλικτους κανόνες από οποιαδήποτε αποθήκη. Τα αποθέματα όλου του Ομίλου (φυσικά καταστήματα, online, 3PL, αποθήκες τρίτων) είναι σε πραγματικό χρόνο διαθέσιμα σε όλα τα κανάλια για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες πώλησης σε πελάτη ανά πάσα στιγμή, σε οποιοδήποτε κανάλι και με οποιοδήποτε μέσο. Για τις απαιτήσεις ενός ολοκληρωμένου OMS έγινε παραμετροποίηση γνωστού ERP που αποτελεί και στρατηγική επιλογή του Ομίλου διεθνώς.

Το CRM βλέπει τον πελάτη παντού
Στο νέο ψηφιακό κόσμο, στο επίκεντρο βρίσκεται ο πελάτης. Το πλάνο μετασχηματισμού του Ομίλου συμπεριλαμβάνει και τα αναγκαία συστήματα για την πλήρη ενοποίηση της βάσης πελατών μας. Όλα τα παραπάνω συστήματα (e-commerce, λιανικής και OMS) έχουν γεφυρωθεί με σύστημα CRM όπου καταγράφονται τα στοιχεία και οι συναλλαγές των πελατών μας από όλα τα κανάλια πώλησης. Το CRM εκτός του παραδοσιακού μοντέλου των φυσικών καταστημάτων με χρήση loyalty cards, έχει εμπλουτιστεί με τα στοιχεία και τη συμπεριφορά των online πελατών. Κατά συνέπεια, αναγνωρίζοντας τον πελάτη σε οποιοδήποτε κανάλι του Ομίλου μπορούμε να έχουμε στη διάθεσή μας την συνολική Unified Commerce συμπεριφορά του πελάτη.

Επιπρόσθετα, διεθνής πλατφόρμα Marketing Automation έχει συνδεθεί στα ηλεκτρονικά καταστήματα του Ομίλου, που προσαρμόζει αυτόματα την επικοινωνία μας και τις προτάσεις αγοράς, ανάλογα με το εάν ο επισκέπτης του ηλεκτρονικού καταστήματος έρχεται για πρώτη φορά, ή είναι ήδη πελάτης, πόσο συχνός και σε ποια φάση του αγοραστικού κύκλου ζωής του βρίσκεται, ποιες είναι οι προτιμήσεις του ίδιου ή παρόμοιων καταναλωτών. Η πλατφόρμα αυτή διαθέτει εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης (AI – Artificial Intelligence) και είναι δοκιμασμένη σε πολλές από τις μεγαλύτερες ηλεκτρονικές αγορές παγκοσμίως. Τα πρώτα αποτελέσματα του Unified Commerce στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι μια σημαντική αύξηση των πωλήσεων, τόσο στα φυσικά καταστήματα, όσο και στα online κανάλια, προσφέροντας πολύ καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες μας και φυσικά ενδυναμώνοντας το κύρος του Ομίλου FF Group.