Oι διανομείς προϊόντων Πληροφορικής υφίστανται όλο και μεγαλύτερη πίεση από τους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής πώλησης (etailers), όπως καταγράφει η Context στην αναφορά της Channelwatch 2018.

Για τη σύνταξη της μελέτης ρωτήθηκαν συνολικά 7.000 resellers από 14 χώρες της Ευρώπης (μαζί με Αυστραλία και Ν. Ζηλανδία). Τα αποτελέσματα εντυπωσιακά: το 30% των resellers δήλωσαν ότι καλύπτουν τουλάχιστον το 10% των αναγκών τους σε προϊόντα με τη βοήθεια etailers όπως είναι η Amazon και οι υπόλοιποι του χώρου. Ειδικότερα, το 16% καλύπτει το 10-20% των αναγκών του σε προμήθεια προϊόντων μέσω αυτού του καναλιού, ενώ το 14% προτιμά τους online εμπόρους αντί της επίσημης διανομής για έως και 20-30% των αναγκών του.

Κάποιοι, δε, μεμονωμένοι resellers δήλωσαν ότι έχουν αντικαταστήσει ήδη τα παραδοσιακά κανάλια διανομής με τους online retailers. Ως συχνότερος λόγος για την προμήθεια μέσω ενός etailer αναφέρθηκε η διαθεσιμότητα προϊόντος, ενώ ακολουθεί ο παράγοντας τιμή. Ένας επιπλέον λόγος είναι η απλότητα της επιχειρηματικής δραστηριότητας – στην οποία περιλαμβάνεται, για παράδειγμα, η λεπτομερής πληροφόρηση για τα προϊόντα και μια ενημερωμένη διαδικτυακή παρουσία. H Context συμβουλεύει τους παραδοσιακούς διανομείς να δώσουν υψηλή προτεραιότητα στις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας που παρέχουν, τις οποίες περιμένουν να λάβουν από αυτούς οι resellers. Περιθώρια για βελτιώσεις υπάρχουν και στο πεδίο εκπαίδευσης του καναλιού από τους διανομείς.