Υπάρχουν κάποιες τάσεις στην αγορά που, απλά, δεν μπορεί να περάσουν απαρατήρητες, ούτε καν να τύχουν καθυστερημένης προσέγγισης, διότι τότε το Business θα υποφέρει και, σε ορισμένες περιπτώσεις, θα αποτύχει εξ ολοκλήρου.

Τεχνολογίες όπως το Internet of Things, το mobility, τα social media, το cloud και τα Big Data μας έχουν μετατρέψει σε υπερ- συνδεδεμένους χρήστες, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να ικανοποιούν τις ανάγκες μας με πολλούς τρόπους σε μυριάδες συσκευές, ανοίγοντας το δρόμο σε απεριόριστες δυνατότητες. Οι CIOs θα πρέπει να εξοπλίσουν τις ομάδες τους με τα εργαλεία που χρειάζονται για να επωφεληθούν από τις τάσεις που επιτρέπουν τη σημερινή επανάσταση στην τεχνολογία και θα πρέπει να ενδιαφερθούν για την οικονομία των εφαρμογών άμεσα για τους εξής λόγους:

Πελάτες. Οι πελάτες είαποτελούν τον πρώτο λόγο για τον οποίο τα διευθυντικά στελέχη του IT οφείλουν να αναπτύξουν καινοτόμους τρόπους για την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών. Οι πελάτες μπορεί να είναι εσωτερικοί χρήστες ή εξωτερικοί καταναλωτές ή και τα δύο. Αυτό σημαίνει ότι το IT θα πρέπει να βρει τρόπους να κάνει τους εσωτερικούς του πελάτες πιο παραγωγικούς και να βοηθήσει τους εξωτερικούς πελάτες να έχουν ευκολότερη πρόσβαση στα προϊόντα και υπηρεσίες της επιχείρησης.

Λογισμικό. Η τεχνολογία βασίζεται σήμερα λιγότερο σε hardware και περισσότερο στο software. Το Software-as-a-Service (SaaS) και γενικότερα το cloud δίνουν τη δυνατότητα σε μικρότερες και πιο ευκίνητες εταιρείες να παίρνουν όση υπολογιστική ισχύ χρειάζονται, χωρίς μεγάλα κεφάλαια. Το φάσμα των εφαρμογών είναι απίστευτα ευρύ, αλλά είναι όλο software – hardware είναι μόνο οι πολλές διαφορετικές συσκευές που οι τελικοί χρήστες φέρουν μαζί τους για να έχουν πρόσβαση στις εφαρμογές.

Ανταγωνισμός. Αν δεν σκέφτεστε νέες εφαρμογές, υπηρεσίες ή τα προϊόντα βασισμένα στην πληθώρα επιλογών λογισμικού του σήμερα, μπορείτε να είστε βέβαιοι ότι ο ανταγωνισμός σας το κάνει ήδη. Ο ανταγωνισμός μπορεί να είναι οι εταιρείες που ήδη γνωρίζετε, ή εξίσου πιθανά ένα μικρό startup με μια απλή ιδέα – τα δεδομένα του χθες δεν ισχύουν πλέον. Οι Διευθύνσεις Πληροφορικής πρέπει να διερευνούν διαφορετικές προσεγγίσεις για την παράδοση των εφαρμογών που χρειάζεται το business και οι ενημερωμένοι CIOs θα αναπτύξουν επίσης νέες εφαρμογές, με βάση ανάλογες κινήσεις ανταγωνιστών και συνεργατών.

Ασφάλεια. Οι υπεύθυνοι του IT γνωρίζουν οτι η ασφάλεια είναι πάντα μια κορυφαία ανησυχία για το ΙΤ, ωστόσο στην οικονομία των εφαρμογών, οι απειλές είναι εκθετικά μεγαλύτερες. Με υπολογιστές που μπορούν να φορεθούν, με άτομα συνεχώς συνδεδεμένα και επιχειρησιακές εφαρμογές στις συσκευές των τελικών χρηστών, οι επαγγελματίες του IT security θα πρέπει να αναβαθεωρήσουν την οπτική τους. Ακόμη και αν μια επιχείρηση δεν έχει επιτρέψει τη χρήση των εφαρμογών της στις συσκευές των τελικών χρηστών, η πραγματικότητα του BYOD (Bring Your Own Device) σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι, ούτως ή άλλως, χρησιμοποιούν τα δικά τους τηλέφωνα και tablets για προσπελαύνουν τις εταιρικές εφαρμογές.

Οι τεχνολογίες προηγμένου ελέγχου ταυτοτήτων (advanced authentication) και άλλες τεχνικές θα μπορούσαν να βοηθήσουν. Όπως προτάθηκε σε πρόσφατο συνέδριο του χώρου, η ανάθεση ενός είδους ετικετών ασφαλείας σε συσκευές θα μπορούσε να είναι μια καλύτερη λύση. Ένα πράγμα είναι βέβαιο: Η ασφάλεια δεν μπορεί πλέον να χρησιμοποιείται ως λόγος για την αποφυγή της καινοτομίας στην εποχή της οικονομίας των εφαρμογών.

Δεξιότητες. Ταλέντο στο χώρο της πληροφορικής δεν βρίσκει κανείς εύκολα. Οι Διευθυντές Πληροφορικής πρέπει να προσπαθήσουν να χτίσουν τη δική τους «dream team», επιλέγοντας την αφρόκρεμα από το υφιστάμενο προσωπικό τους και εκπαιδεύοντάς το σε δεξιότητες με υψηλή ζήτηση, αναζητώντας να καλύψουν τα επιπλέον κενά.

Μολονότι εξωτερικοί contractors μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συγκεκριμένα έργα και να γεμίσουν τα κενά πολύ εύκολα, οι επιτυχημένοι οργανισμοί Πληροφορικής θα καλλιεργήσουν αυτή την ομάδα από μέσα και απλά θα συμπληρώνουν με ειδικούς, όπου χρειάζεται. Οι καλύτερες δεξιότητες Πληροφορικής στην εποχή της οικονομίας των εφαρμογών θα είναι αποτέλεσμα βαθειάς γνώσης του business και των πελατών. Ο συνδυασμός της υψηλής τεχνογνωσίας με το κατάλληλο επιχειρηματικό δαιμόνιο είναι η μυστική συνταγή για επιτυχημένες επιχειρήσεις.