Να αποτελέσει την κορυφαία και αδιαμφισβήτητη επιλογή των πελατών της στην αγορά του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού μέσω της παροχής προς αυτούς διαφοροποιημένης αξίας, την υλοποίηση ενεργειών που θα ενισχύσουν περαιτέρω τον πελατοκεντρικό χαρακτήρα της, την αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 11%, επενδύσεις σε προϊόντα και λύσεις που θα “απαντούν” στις ανάγκες λειτουργικής αναβάθμισης σπιτιών και επαγγελματικών κτιρίων, ιδιαίτερα των ξενοδοχείων και της βιομηχανίας των τροφίμων και των ποτών, στοχεύει η εταιρεία Καυκάς.

Η Καυκάς από την ίδρυσή της το 1975 μέχρι και σήμερα, κατάφερε από απλοί παραγγελιολήπτες και διακινητές ηλεκτρολογικού υλικού να μετεξελιχθεί σε αδιαμφισβήτητο πάροχο προστιθέμενης αξίας προς τους εγκαταστάτες και τους τελικούς χρήστες. Η αλυσίδα τους διαθέτει προϊόντα τα οποία και ενσωματώνουν τις πλέον πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις και εξασφαλίζουν λύσεις σε ιδιαίτερα διευρυμένες ανάγκες που άπτονται της ασφάλειας των εγκαταστάσεων, της εξοικονόμησης ενέργειας, της βελτίωσης των συνθηκών ζωής κ.ο.κ.

Ανοδική πορεία μεγεθών σε αγορά που βιώνει πτώση!
Το 2016 η εταιρεία εκτιμά πως σημείωσε αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 11% εν συγκρίσει με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015, όταν ο τζίρος ήταν 110 εκατομμύρια ευρώ, ξεπερνώντας τα 122 εκατομμύρια ευρώ. Αποτελέσματα, τα οποία είναι ιδιαίτερα θετικά κινούμενα “κόντρα” στην πτωτική πορεία της συγκεκριμένης αγοράς, η οποία κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών έχει πληγεί σημαντικά από την οικονομική κρίση. Για την ακρίβεια, το 2008 η συνολική “πίτα” της εν λόγω αγοράς διαμορφωνόταν στα επίπεδα των 800 εκατομμυρίων ευρώ. Τότε, το μερίδιο που κατείχε η Καυκάς ήταν 8%. Σήμερα, ο κλάδος του ηλεκτρολογικού υλικού ανέρχεται στα 320 εκατομμύρια ευρώ, με το μερίδιο αγοράς της εταιρείας να έχει “εκτοξευθεί” στο 35%! Αναφορικά με το 2017, η εταιρεία στοχεύει σε μία σταθερή αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 10%.

Όσο για τις επενδύσεις της εταιρείας πέρυσι για τη δημιουργία νέων καταστημάτων και τις ανακαινίσεις υφιστάμενων, αλλά και τη λειτουργία ενός νέου κεντρικού αποθηκευτικού χώρου υπερέβησαν συνολικά τα 4,5 εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια στιγμή, ενισχύθηκε κατά περίπου 100 άτομα και το ανθρώπινο δυναμικό της Καυκάς.

Φιλοσοφία Concept 2020 στα καταστήματα
Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Κανιό, IT Director της Καυκάς: “Υπήρξε αλλαγή στη φιλοσοφία με την οποία “στήνονται” τα καταστήματα της αλυσίδας, καθώς υιοθετείται μια “ανοικτή” λογική, (με την κωδική ονομασία Concept 2020) με βάση την οποία ο εκθεσιακός χώρος κινείται στον άξονα του self-service, και κατ’ επέκταση είναι ελεύθερος και προσβάσιμος τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε μεμονωμένους πελάτες, προβάλλοντας περί τα 7000 προϊόντα, έναντι μόλις 1500 με το προηγούμενο κατασκευαστικό concept. Παλαιότερα, τα υπόλοιπα προϊόντα βρίσκονταν αποθηκευμένα στο πίσω μέρος του καταστήματος, δίχως ο πελάτης να διαθέτει τη δυνατότητα να τα δει ή περιεργαστεί.

Πλέον τα πάντα βρίσκονται μπροστά -σε reaching distance- από τον πελάτη, ο οποίος μπορεί να λάβει την τελική απόφαση για την πραγματοποίηση της αγοράς που τον ενδιαφέρει διαθέτοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα και έχοντας πλήρη γνώση για ότι πρόταση κυκλοφορεί στην προϊοντική κατηγορία που τον ενδιαφέρει!”. Τον Φεβρουάριο, η εταιρεία πρόκειται να εγκαινιάσει τη λειτουργία ενός νέου καταστήματος στη Νίκαια, το οποίο θα εκτείνεται σε επιφάνεια 2000 τ.μ., αποτελώντας το μεγαλύτερο της Καυκάς όπου θα προβάλλονται live το σύνολο των cutting-edge τεχνολογιών και προϊόντων, που αρχίζουν να κάνουν έντονη την παρουσία τους και αναμένεται να μεσουρανήσουν στο κοντινό μέλλον σε διεθνές επίπεδο. Πρόκειται για ένα concept store, μοναδικό στο είδος του, που εκ μέρους της διοίκησης της εταιρείας εκτιμάται πως θα αποτελέσει σημείο αναφοράς στην εγχώρια αγορά. Την ίδια στιγμή, η αλυσίδα εγκαινίασε στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού παρουσίασε το πρώτο κατάστημα Καυκάς City, που εντάσσεται στη λογική της ικανοποίησης καθημερινών προϊοντικών αναγκών της στιγμής που προκύπτουν σε νοικοκυριά, αλλά και τοπικές επιχειρήσεις, σε επίπεδο πυκνοκατοικημένης -κυρίως- γειτονιάς μεγάλων αστικών κέντρων. Πρόκειται για μικρούς -σχετικά- χώρους (130-150 τ.μ.), τα οποία πρωτίστως διαθέτουν “κινήσιμα” υλικά, όπως λ.χ. λάμπες, πολύπριζα, περιφερειακά κ.ά.

Συμπληρωματικές λύσεις και προϊόντα ενεργειακής και λειτουργικής αναβάθμισης
Ιδιαίτερη έμφαση αναμένεται να δώσει η εταιρεία στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και λύσεων που θα δρουν συμπληρωματικά στην συνολική προσφορά της για την ενεργειακή και λειτουργική αναβάθμιση οικιών και κτιρίων του συνόλου των χρήσεων.

Μάλιστα, ξεχωριστό είναι το ενδιαφέρον για τον χώρο των ξενοδοχείων, αλλά και των εν γένει τουριστικών καταλυμάτων, καθώς τα στελέχη της Καυκάς θεωρούν πως από την μια πλευρά πρόκειται να λάβουν χώρα μεγάλης κλίμακας ανακαινίσεις και από την άλλη θα δημιουργηθούν σειρά από νέες, υψηλού επιπέδου ξενοδοχειακών και τουριστικών μονάδων. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία θα στρέψει μέρος των προσπαθειών της και στον ευρύτερο κλάδο της βιομηχανίας, και δη σε τομείς όπως είναι λ.χ. αυτοί των τροφίμων και των ποτών. Πόσο, μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία απαιτείται η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων των προαναφερθέντων τομέων με βάση τα πρότυπα του Industry 4.0.

Σημαντικές θεωρούνται και οι μεγάλες προκλήσεις στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας που σχετίζεται με τον φωτισμό επαγγελματικών χώρων κάθε μορφής, αλλά και των δημοσίων οδών και άλλων κοινόχρηστων χώρων. Εκεί, τα περιθώρια μείωσης του κόστους της ενέργειας είναι τεράστια, ενώ και η χρονική περίοδος απόσβεσης της επένδυσης που απαιτείται θεωρείται ως πολύ μικρή. Θα πρέπει να αναφερθεί πως η Καυκάς, σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ, την Cisco Ελλάς και την OTS, επέλεξαν την Χαλκίδα προκειμένου να αποτελέσει τον πρώτο Δήμο της χώρας μας όπου θα εγκατασταθούν πιλοτικά συστήματα “έξυπνης” στάθμευσης (Smart Parking) και “έξυπνου” φωτισμού (Smart Lighting), υποστηριζόμενα από μία ενιαία πλατφόρμα “έξυπνης” πόλης. Οι προαναφερθείσες εφαρμογές αναμένεται να συμβάλλουν στη διευκόλυνση εύρεσης θέσης στάθμευσης, στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, αλλά και στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στην ίδια την πόλη.

“Μάλιστα, υπό αυτό το πρίσμα, στην εταιρεία Καυκάς έχουμε συστήσει εξειδικευμένα business units, ενώ την ίδια στιγμή διαθέτουμε προγράμματα προσφερόμενων υπηρεσιών που εκτείνεται από την τεχνικοοικονομική μελέτη μέχρι και την χρηματοδότηση των εν λόγω έργων”, σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Κανιός.

Υιοθέτηση Omni-channel εμπειρίας
Στο επίπεδο της Διεύθυνσης του ΙΤ, ένας από τους κύριους στόχους για το τρέχον έτος είναι η εμπέδωση και εν γένει διάδοση των αρχών της λειτουργικής αριστείας, τόσο σε εσωτερικό όσο και στο επίπεδο των πελατών. Σε αυτά, εντάσσονται από εργαλεία λογισμικού για την αρτιότερη εξυπηρέτηση του τελικού πελάτη και apps για την απρόσκοπτη ασύρματη λειτουργία των PDAs εντός των καταστημάτων μέχρι τον ανασχεδιασμό και την ταυτόχρονη προσθήκη σειράς νέων λειτουργιών του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας. “Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, θέτουμε στο επίκεντρο του συνόλου των προσπαθειών και πολιτικών μας τον πελάτη, και δη την καλύτερη και περισσότερο ολοκληρωμένη φροντίδα και εξυπηρέτησή του. Για αυτό και επιχειρούμε να κάνουμε πραγματικότητα μια Omni-Channel προσέγγιση των πελατών, “δένοντας” αρμονικά το φυσικό με το ψηφιακό κατάστημα”, επισημαίνει ο κ. Κανιός. Παράλληλα, στις αρχές του τρέχοντος έτους, η εταιρεία αναμένεται να λανσάρει μια πλατφόρμα που θα απευθύνεται σε προμηθευτές, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να εισέρχονται σε αυτήν και να προχωρούν σε ανανέωση της υφιστάμενης προϊόντικής βάσης, προσθέτοντας ή αλλάζοντας χαρακτηριστικά, φωτογραφίες, εγχειρίδια χρήσης κ.ο.κ.