Το χαρτί ήρθε για να… μείνει! Αυτό υποστηρίζει το 72% των υπαλλήλων γραφείου στην Ελλάδα, συμπληρώνοντας ότι “η έννοια των γραφείων χωρίς χαρτί δεν είναι ρεαλιστική”.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 μια από τις πλέον τετριμμένες προβλέψεις αναφορικά με το μέλλον της τεχνολογίας, αλλά και της ίδιας της εργασίας δεν ήταν άλλη από το paperless office. Σήμερα, δύο -περίπου- δεκαετίες αργότερα, που τα επιχειρησιακά δεδομένα… ξεχειλίζουν, τα ψηφιοποιημένα έγγραφα πολλαπλασιάζονται με ραγδαίους ρυθμούς, το κοινό είναι σαφώς περισσότερο ευαισθητοποιημένο περί της προστασίας του περιβάλλοντος και του περιορισμού των επιπτώσεων σε αυτό κ.ά, θα περίμενε κάποιος πως η έννοια του paperless βρίσκεται βαθιά ριζωμένη στην κουλτούρα και το καθημερινό modus operandi των επιχειρήσεων. Κι όμως, πρόσφατη έρευνα στη χώρα μας αποδεικνύει πως το χαρτί έχει… ριζώσει για τα καλά στις επιχειρήσεις. Πρόκειται για τα αποτελέσματα νέας έρευνας, που διεξήχθη ηλεκτρονικά από την Coleman Parks για λογαριασμό της Epson κατά το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου 2016 – Ιανουαρίου 2017, η έννοια των γραφείων δίχως χαρτί δεν φαίνεται πως υλοποιείται στην πράξη. Κι αυτό, όσο και αν αυξάνεται ο όγκος των ψηφιοποιημένων εγγράφων στα γραφεία, με την ταυτόχρονη ένταση των προβληματισμών και του βαθμού ευαισθησίας και εγρήγορσης περί της ευρύτερης προστασίας του περιβάλλοντος.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 2.400 υπαλλήλους μικρομεσαίων επιχειρήσεων που απασχολούν από 10 έως και 250 υπαλλήλους και εδρεύουν στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Ασίας, οι οποίοι με τη σειρά τους χρησιμοποιούν εκτυπωτές σε τακτική βάση. Ήτοι, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Προτίμηση στην εκτύπωση e-mail, τιμολογίων και επιστολών
Η πραγματικότητα σήμερα θέλει τους εκτυπωτές να εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται σε καθημερινή βάση. Σύμφωνα με την προαναφερθείσα έρευνα, το 72% των υπαλλήλων γραφείου στην Ελλάδα, η έννοια των γραφείων χωρίς χαρτί “δεν είναι ρεαλιστική”. Επιπροσθέτως, το 76% των ερωτηθέντων θεωρούν “κρίσιμης σημασίας” τις εκτυπώσεις, καθώς τους βοηθούν να εργάζονται πιο αποτελεσματικά. Για την ακρίβεια, το 79% των ερωτηθέντων υποστήριξαν ότι θεωρούν κρίσιμης σημασίας τις εκτυπώσεις για τον τρόπο λειτουργίας του κλάδου τους, με τους ερωτηθέντες από την Ελλάδα να αποκαλύπτουν ότι εκτυπώνουν κατά μέσο όρο 39 σελίδες την ημέρα. Όσο για το τι τυπώνουν, ως πιο δημοφιλή στοιχεία αναδεικνύονται τα e-mails και ακολουθούν τα τιμολόγια και οι επιστολές.

No εκτύπωση, no παραγωγικότητα!
Η έρευνα της Coleman Parks αποδεικνύει πως ο τρόπος που χρησιμοποιείται σήμερα το χαρτί αλλάζει και σχεδόν οι μισές από τις εκτυπώσεις είτε καταλήγουν άμεσα στους κάδους απορριμμάτων (17%) ή χρησιμοποιούνται για πολύ μικρό χρονικό διάστημα (29%). Αν και αυτό δεν σημαίνει ότι οι εκτυπώσεις έχουν μικρότερη αξία (για την ακρίβεια, πάνω από το ένα τρίτο των υπαλλήλων (36%), υποστήριξε ότι θα μειωνόταν η παραγωγικότητά του αν δεν μπορούσε εφεξής να εκτυπώνει), είναι σημαντικό ότι για τη συντριπτική πλειονότητα της τάξεως του 95% η προστασία του περιβάλλοντος κρίνεται κάτι παραπάνω από σημαντική. Έτσι, παρέχεται μια σαφής δυνατότητα για τις επιχειρήσεις της Ελλάδας, το 66% των οποίων δεν αξιοποιούν αυτή τη στιγμή λύσεις IT με στρατηγικό τρόπο και οι οποίες θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν πολλά χρήματα από τα κόστη εκτύπωσης και τη μείωση του αντίκτυπου στο περιβάλλον.

Όπως αναφέρει η Μαρία Μάσσιου, Διευθύντρια Γραφείου της Epson Hellas, στην πράξη οι εταιρείες χρειάζεται να εκτυπώνουν για να βοηθούν τους υπαλλήλους τους να εργάζονται αποτελεσματικά. “Μάλιστα, εάν είναι προσεκτικές κατά την επιλογή της τεχνολογίας, μπορούν να συνδυάσουν τη διεύρυνση της παραγωγικότητας με τα οφέλη για το περιβάλλον. Για παράδειγμα, εάν καταφύγουν σε εκτυπωτές inkjet αντί για τους αντίστοιχους laser, είναι σε θέση να επωφεληθούν από τις διπλάσιες εκτυπώσεις, ενώ παράγονται 95% λιγότερα απορρίμματα και με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το 68% των επιχειρήσεων στην χώρα μας δεν γνωρίζει τα συγκεκριμένα στοιχεία”.