To διήμερο 16-17 Οκτωβρίου έλαβε χώρα στο Άμστερνταμ (Mövenpick City Centre) το SAS Analytics Experience 2017, ένα συνέδριο που επικεντρώθηκε στην ανάλυση και προστασία των δεδομένων στην εποχή του Analytics Economy.

Στο διεθνές συνέδριο της SAS συναντήθηκαν ειδικοί και εμπειρογνώμονες του χώρου, στελέχη, πελάτες και συνεργάτες της εταιρείας. Μια πληθώρα σημαντικών ομιλητών παρουσίασε στο πλαίσιο του συνεδρίου το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν τα Αnalytics για τη βελτίωση των σχέσεων με τους πελάτες, για την καταπολέμηση της απάτης, όπως και για τη διαχείριση ρίσκου ή τη βελτιστοποίηση των επιχειρηματικών διαδικασιών. Παράλληλα στο συνέδριο συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις στο Machine Learning, την τεχνητή νοημοσύνη και το επερχόμενο ευρωπαϊκό νόμο (GDPR) για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Τις εργασίες του συνέδριου συντόνιζε ο Bρετανός δημοσιογράφος Jon Briggs, όπως και στο περσινό SAS Analytics Experience που είχε λάβει χώρα στη Ρώμη. Την πρώτη ημέρα του συνεδρίου ο Jim Goodnight, CEO και συνιδρυτής της SAS, έδωσε το στίγμα του στην εκδήλωση, κάνοντας λόγο για τη νέα εποχή του Analytics Economy και για την επίδραση αυτής σε κάθε κλάδο της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

«Στην τεχνολογία υπάρχουν στιγμές όπου οι δυνάμεις της αλλαγής συνδυάζονται όλες μαζί προκαλώντας μια έκρηξη και αυτό είναι που βιώνουμε σήμερα: η ποσότητα και η ποικιλία των δεδομένων στην εποχή μας έχουν πάρει εκρηκτικές διαστάσεις. Ωστόσο,σήμερα, τα δεδομένα και τα οφέλη που προκύπτουν από την ανάλυσή τους είναι διαθέσιμα σε όλους» ανέφερε ο CEO της SAS. «Η αξία των Analytics εντοπίζεται σε όλες εκείνες τις εκατομμύρια μικροστιγμές, που επιτρέπουν στους οργανισμούς να πάρουν αποφάσεις για να προχωρήσουν μπροστά ή να μείνουν πίσω.

Η εποχή του Analytics Economy φέρνει μια νέα σειρά αλλαγών, κάποιες εκ των οποίων γίνονται σταδιακά, κάποιες άλλες άμεσα, διαταράσσοντας τα πάντα». «Όπως η έλευση του Internet άλλαξε τον κόσμο μας επηρεάζοντας σχεδόν κάθε πτυχή της κοινωνίας μας, τα Analytics είναι εδώ για να κάνουν το ίδιο…

Παρατηρούμε μια σύγκλιση των τάσεων, όπως είναι η αυτοματοποίηση της συνδεσιμότητας και η τεχνητή νοημοσύνη, που τροφοδοτείται από μια φαινομενικά ατελείωτη ροή δεδομένων και καλλιεργείται από τη νέα δημοκρατία των Analytics… Πιστεύαμε πάντα στην ισχύ των Analytics και στο ότι αυτή θα εμποτίσει κάθε πτυχή της κοινωνίας μας». Η SAS θεωρεί ότι κάποια στιγμή οι βασισμένες στα δεδομένα αποφάσεις θα είναι αυτές που θα έχουν μόνο σημασία και «προετοιμάζεται, βήμα-βήμα, ώστε να κτίσει μια μοντέρνα πλατφόρμα».

Πολλές προσδοκίες από τη νέα έκδοση του SAS Viya
Θεμελιώδες δομικό στοιχείο της στρατηγικής της εταιρείας αποτελεί το SAS Viya, η νέα έκδοση (3.3) του οποίου θα κυκλοφορήσει το Δεκέμβριο 2017. H ανανεωμένη πλατφόρμα Analytics της SAS εξοπλίζεται με νέες δυνατότητες, όπως το deep learning και η αναγνώριση εικόνας, ανοίγοντας νέους δρόμους αξιοποίησης των δεδομένων σε analytics driven οργανισμούς, σε οργανισμούς που βάζουν τα analytics στο επίκεντρο της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας.

Ειδικότερα, ανάμεσα στα βασικότερα χαρακτηριστικά της νέας έκδοσης του SAS Viya περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  • Ενσωμάτωση χαρακτηριστικών τεχνητής νοημοσύνης στην πλατφόρμα, ξεκινώντας από τα SAS Visual Data Mining, SAS Machine Learning και SAS Visual Text Analytics.
  • Απλό περιβάλλον αλληλεπίδρασης, που επεκτείνεται σε μια μεγάλη πληθώρα εργασιών και κατηγοριών ανάλυσης, επιτρέποντας σε αυτούς που δεν διαθέτουν γνώσεις προγραμματισμού να επιλύσουν ταχύτερα σύνθετα προβλήματα.
  • SAS Data Preparation, ήτοι self-services λειτουργία σχεδιασμένη για τμήματα Πληροφορικής για τη μετατροπή, ανάμειξη και καθορισμό των δεδομένων, με κώδικα που παράγεται από APIs.
  • SAS Visual Text Analytics, ένα μοντέρνο, ευέλικτο και end-to-end analytics experience, που συνδυάζει το text mining, τη εξειδικευμένη εξαγωγή δεδομένων, την sentimental ανάλυση και έρευνα. Αυτοματοποιεί την εξαγωγή χαρακτηριστικών και τη δημιουργία επιχειρηματικών κανόνων, χρησιμοποιώντας μοντέρνες προσεγγίσεις machine learning.
  • Ανάπτυξη analytics σε cloud, μέσω των SAS Cloud, Amazon Web Services, Microsoft Azure και άλλων υπηρεσιών.

Η νέα έκδοση του SAS Viya θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο τους Data scientists, αναλυτές, developers, IT και επιχειρηματικά στελέχη ώστε να παράγουν data driven insights, από τα ίδια συνεκτικά δεδομένα, προωθώντας τη συνεργασία και την καινοτομία στην επιχειρηματική λειτουργία.

Η SAS βοηθά τις επιχειρήσεις να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις του GDPR
Για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προστατέψουν τα δεδομένα και να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις του νέου ευρωπαϊκού νόμου (GDPR) για την προστασία τους, η SAS παρουσίασε στο πλαίσιο του συνεδρίου το SAS for Personal Data Protection. Η λύση της SAS βοηθά τους οργανισμούς να εντοπίσουν και να αναγνωρίσουν όλες τα προσωπικά δεδομένα καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους, ώστε να τα προστατεύουν κατάλληλα. Η τεχνολογία της SAS επιτρέπει στους οργανισμούς να:

  • Αποκτούν πρόσβαση και να αναμιγνύουν διαφορετικούς τύπους δεδομένων από ένα διαφορετικό αριθμό σχεσιακών βάσεων δεδομένων, όπως Oracle, Apache ή Hadoop.
  • Αναγνωρίζουν τα δεδομένα, ανεξαρτήτως του πού βρίσκονται, αξιοποιώντας τεχνικές φιλτραρίσματος και προσομοίωσης, όπως και αλγορίθμους που μπορούν να αναγνωρίσουν και να εξάγουν προσωπικά δεδομένα από δομημένες και αδόμητες πηγές.
  • Αξιοποιούν λειτουργίες data governance, οι οποίες βοηθούν στην επιβολή πολιτικών, στην παρακολούθηση των ποιότητας των δεδομένων και τη διαχείριση επιχειρηματικών όρων μέσα σε ένα οργανισμό.
  • Προστατεύουν τα δεδομένα μέσω τεχνικών data masking και κρυπτογράφησης, διασφαλίζοντας την προστασία της ευαίσθητης πληροφορίας και τη δυναμική ανάμειξη δεδομένων τους, χωρίς να απαιτείται μετακίνησή τους, ελαχιστοποιώντας έτσι την έκθεση ευαίσθητων δεδομένων.
  • Κάνουν Audit, βοηθώντας τους οργανισμούς στην προληπτική αποφυγή κυρώσεων και παραβιάσεων μέσω της δημιουργίας interactive αναφορών που μπορούν να παραχθούν για να αναγνωριστούν οι χρήστες, οι πηγές των δεδομένων και οι ενδεχόμενες παραβιάσεις του νόμου.

Ηighlights
Ανάμεσα στα highlights της εκδήλωσης περιλαμβάνονταν το πάνελ συζήτησης που έλαβε χώρα την πρώτη ημέρα με τη συμμετοχή του CEO της SAS, του Oliver Schabenberger (CTO της SAS) και του Giels Brouwer (founder/CEO της SciSports), που αφορούσε την αξιοποίηση των Αnalytics στο σύγχρονο ποδόσφαιρο, η εντυπωσιακή παρουσίαση της Βρετανίδας μαθηματικού Hannah Fry (διδάσκει στο University College London), η οποία ανέλυσε με την αρωγή των μαθηματικών πολλές από τις πτυχές της ανθρώπινης συμπεριφοράς και η προβολή μιας άγνωστης πτυχής analytics, που δίνει έμφαση στην κοινωνική προσφορά -με τον Pieter Christiaan, αντιπρόεδρο του ολλανδικού Ερυθρού Σταυρού να αναφέρεται στο πώς η έξυπνη χρήση των Big Data μπορεί να επιδράσει θετικά στις δράσεις ανθρωπιστικής βοήθειας και τον Leonard Doyle, Ηead of media and communications του UN Migration Agency να αναλύει το πώς τα δεδομένα μπορούν να σώσουν ζωές. Εν κατακλείδι, όλες οι παρουσιάσεις των ομιλητών είχαν κάτι να πουν, αναλύοντας τους ποικίλους τρόπους αξιοποίησης των Analytics σχεδόν σε κάθε πτυχή της επιχειρηματικής (και ανθρώπινης) δραστηριότητας. Τέλος, σε μεμονωμένα sessions οι σύνεδροι είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν case studies από εταιρείες όπως από την Barclays Bank, την Erste Group Bank, τη φιλανδική εταιρεία κατασκευής μηχανών Konecranes και την Interamerican (όπου ο Νίκος Μαρουλιανάκης, Διευθυντής Πληροφοριακών υποδομών της εταιρείας, μίλησε για το GDPR και τις δράσεις που έχει κάνει η Interamerican γι’ αυτό).