Η διαχείριση των βάσεων δεδομένων, η αξιοποίηση τους και η εξαγωγή πολύτιμων analytics και insights αποτελεί αυτή τη στιγμή, σε παγκόσμιο επίπεδο, το βασικότερο εργαλείο και την κύρια μέθοδο για μελλοντική επιτυχή επιχειρηματική πορεία και εξέλιξη.

Αυτήν ακριβώς τη νέα εταιρική δράση και ανάγκη έρχεται να υλοποιήσει η Canvas Data Agency, μια νέα εταιρεία η οποία δημιουργήθηκε από ανθρώπους του marketing και της πληροφορικής. Ο Γιώργος Συγγελάκης, από τους συντελεστές της Canvas Data Agency με πολύ μεγάλη και πολύχρονη εμπειρία σε όλους τους τομείς της πληροφορικής (CIO στα ΕΛΤΑ, CIO στο TΡΑΙΝΟΣΕ, ΙΤ&Τ Director στον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαραφίδη κ.λπ.), παραθέτει στο NetFAX τις προκλήσεις που προκύπτουν από την αξιοποίηση των δεδομένων: «Η έννοια των Data και στη συνέχεια των Big Data θεωρήθηκε από πολλούς ως η λύση στα προβλήματα επιχειρήσεων, αλλά η χρήση και η αξιοποίηση των δεδομένων για την ουσιαστική επίλυση προβλημάτων έχει αποδειχθεί πολύ πιο ασαφής και δύσκολη από τη συλλογή τους».

Και συνεχίζει: «Για να αποκτήσει μια επιχείρηση ανταγωνιστικό πλεονέκτημα χρειάζονται οι κατάλληλες διαδικασίες συλλογής, ανάλυσης και επεξεργασίας και βέβαια ‘καθαρές’ και σωστά οργανωμένες βάσεις (όλες οι βάσεις δεδομένων χρειάζονται τακτικά καθαρισμό, μοναδικοποίηση και κανονικοποίηση). Αρκεί όμως μία καλή στατιστική ανάλυση να δώσει την απαραίτητη γνώση; Μπορούν τα τμήματα marketing μόνα τους να αντεπεξέλθουν σε αυτή την ανάγκη; Έχει την επιχειρηματική σκέψη η δομή της Πληροφορικής να δώσει προστιθέμενη αξία στις βάσεις δεδομένων; Πολλές φορές μπορεί να οδηγούμαστε και σε αντιφατικά συμπεράσματα αν δεν κατανοήσουμε πρώτα τα δεδομένα, ή να αναλωνόμαστε διαρκώς σε μικρότερης σημασίας στοιχεία και μας διαφεύγουν τα σημαντικά».

Το σίγουρο είναι ότι απαιτείται εμπειρία και εξειδίκευση στην ανάγνωση των στοιχείων πίσω από τους αριθμούς και τα ποσοστά, απαιτείται συνδυασμένη πρακτική marketing, Πληροφορικής και στατιστικής ανάλυσης για να μπορούν να δομηθούν, να ανακαλυφθούν και να κατανοηθούν πραγματικοί επιχειρηματικοί «θησαυροί». «Αυτήν ακριβώς την εμπειρία και την εξειδίκευση προσφέρουμε στην CANVAS Data Agency» τονίζει ο Γ. Συγγελάκης. Μια εμπειρογνωμοσύνη που φαίνεται να «κουμπώνει» ιδανικά στην πρόκληση του GDPR: «Ο νέος κανονισμός μπορεί να είναι ευκαιρία.

Ισχυρότεροι κανόνες ασφαλείας, μεγαλύτερη προστασία των καταναλωτών, δέσιμο με τους πελάτες εκείνους που πραγματικά ενδιαφέρονται για την κάθε επιχείρηση και που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της βιωσιμότητάς της είναι τα στοιχεία εκείνα που τελικά θα βοηθήσουν την ανάπτυξη και την ορθή πρακτική. Και στα νέα αυτά δεδομένα, είμαστε κοντά στην επιχείρηση βοηθώντας την να εναρμονιστεί και να αντιληφθεί και αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται» καταλήγει ο Γ. Συγγελάκης.