Μια σειρά από δράσεις smart cities θα τρέξει ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου φέτος, δίνοντας συνέχεια στα ουκ ολίγα projects που υλοποίησε το 2017.

Καταρχάς μέσα στο 2018 θα τεθούν σε εφαρμογή οι ηλεκτρονικές πληρωμές για βεβαιωμένες οφειλές και θα υπάρχει ενημέρωση των πολιτών για το ιστορικό πληρωμών είτε έχουν γίνει ηλεκτρονικά είτε με φυσική παρουσία. Επίσης το σύστημα θα στέλνει ειδοποιήσεις για κάθε κίνηση πληρωμής και θα υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσης της απόδειξης. Σημειώνεται ότι ο Δήμος είχε ενεργοποιήσει τη διακίνηση εγγράφων ηλεκτρονικά με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας και του έντυπου υλικού και προσθέτει τη χρήση των ψηφιακών υπογραφών και κάποιων απαραίτητων τροποποιήσεων στο πλαίσιο εφαρμογής του Νόμου 4440/16.

Επίσης, μέσα στο 2018 προβλέπεται η τοποθέτηση οθονών ενημέρωσης και πληροφόρησης των πολιτών σε δημοτικούς χώρους αναμονής, όπως το Δημαρχείο και τα ΚΕΠ, ενώ θα παρέχεται η δυνατότητα για έκφραση απόψεων μέσω μικρών Δημοσκοπήσεων (poll). «Τα οφέλη που θα αποκομίσουμε από όλες αυτές τις δράσεις είναι ξεκάθαρα: άμεση πληροφόρηση, καλύτερη εξυπηρέτηση, μείωση της γραφειοκρατίας, περισσότερη οικονομία, προστασία του περιβάλλοντος και διευκόλυνση των Δημοτών-Πολιτών στην καθημερινότητα τους» δηλώνει στο NetFAX ο Νίκος Κοξάνογλου, Διευθυντής ΚΕΠ και Προϊστάμενος Μηχανογράφησης, του Δήμου Παλαιού Φαλήρου.

«Η κατάκτηση ενός υψηλού βαθμού ηλεκτρονικής διακυβέρνησης τόσο εσωτερικά στο Δήμο και όσο και η προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών με τους πολίτες είναι πάγιοι στόχοι μας» συμπληρώνει. Το 2017 η Διεύθυνση Πληροφορικής του Δήμου σε συνεργασία με την εταιρεία Egritosgroup-Συνεργασία προχώρησε σε τρεις βασικές ενέργειες:
• Ανανέωσε την ιστοσελίδα του Δήμου (palaiofaliro.gr), ώστε να ενημερώνονται οι πολίτες για όλα τα δρώμενα, προσφέροντας έγκαιρη και άμεση ενημέρωση των πολιτών για τα θέματα της πόλης (εκδηλώσεις, ανακοινώσεις, αποφάσεις κ.α.). Υπάρχουν διαδραστικοί χάρτες στους οποίους έχουν αποτυπωθεί σημεία ενδιαφέροντος, καθώς και το οργανόγραμμα του Δήμου και πληροφορίες για όλες τις υπηρεσίες.
• Εκσυγχρονίστηκε η εφαρμογή ηλεκτρονικής υποβολής αιτημάτων πολιτών και πλέον ο δημότης μπορεί να στέλνει το αίτημά του μέσα από τη διαδικτυακή εφαρμογή aitimata.palaiofaliro.gr. «Έτσι σε πραγματικό χρόνο δηλώνονται προβλήματα που αφορούν την πόλη και που συναντά κάποιος στην καθημερινότητά του. Οι υπηρεσίες του Δήμου λαμβάνουν γνώση και ο πολίτης ενημερώνεται για την εξέλιξη ηλεκτρονικά» επισημαίνει ο Ν. Κοξάνογλου.
• Δημιουργήθηκε εφαρμογή για smartphone όπου ο πολίτης – δημότης αφού εγκαταστήσει την εφαρμογή στο κινητό του μπορεί να ενημερωθεί για τα δρώμενα της πόλης καθώς και να καταχωρήσει κάποιο αίτημα – πρόβλημά του, «με δυνατότητα επισύναψης της τοποθεσίας ακόμη και κάποιας σχετικής με το θέμα φωτογραφίας». Τέλος, τοποθετήθηκαν σημεία πληροφόρησης των πολιτών με φωτεινές πινακίδες σε διάφορα σημεία της πόλης.