Κορυφώθηκε το τελευταίο Σαββατοκύριακο η 84η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, με πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων και δεκάδες δράσεις φορέων, συλλόγων, Πανεπιστημίων, Επιμελητηρίων κ.α.

Στον απόηχο της έκθεσης το NetFAX είχε τη δυνατότητα να κάνει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Κυριακό Ποζρικίδη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΘ-Helexpo, σχετικά με τα κυριότερα δρώμενα που χαρακτήριζαν τη φετινή έκθεση. Στη 84η ΔΕΘ συμμετείχαν περίπου 1.600 εκθέτες, ενώ η επισκεψιμότητά της, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ανήλθε στους 264.000 επισκέπτες, μας ανέφερε ο Κ. Ποζρικίδης, ξεκινώντας τη συζήτηση μαζί μας. Αρωγός σε αυτήν την εικόνα, ήταν ο καλός καιρός καθ’ όλη σχεδόν τη διάρκεια της έκθεσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλοί χώροι της είναι υπαίθριοι και ανοικτοί.

«Το ενδιαφέρον του κόσμου συγκέντρωσε το περίπτερο 13 που φιλοξενούσε τη τιμώμενη χώρα της 84ης ΔΕΘ, με τη συμμετοχή 80 ινδικών επιχειρήσεων, τα παράπλευρα γεγονότα της έκθεσης, από το Bollywood μέχρι τις εκπαιδευτικές κι ενημερωτικές ημερίδες και το περίπτερο με τις εταιρείες τεχνολογίας (Digital Greece) όπου για πρώτη φορά παρουσιάστηκε το 5G» σημειώνει ο Κ. Ποζρικίδης.

Ειδικά όσον αφορά το 5G, οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να πάρουν μια εικόνα για τις μεγάλες ταχύτητες που φέρνει (έως και 100 φορές μεγαλύτερες από τις σημερινές), κατεβάζοντας μια ολόκληρη ταινία σε μονοψήφιο αριθμό δευτερολέπτων. «Αίσθηση προκάλεσαν και τα περίπτερα με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που σε συνδυασμό με τις συναυλίες και τις παράπλευρες εκδηλώσεις πρόσφεραν μια ολοκληρωμένη εμπειρία στους επισκέπτες».

Τεχνολογία παντού
Η τεχνολογία αποτελεί βασικό στοιχείο του DNA της έκθεσης και δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και από τη φετινή διοργάνωση. Άλλωστε, στην ΔΕΘ έχει παρουσιαστεί το πρώτο ραδιόφωνο, η πρώτη τηλεόραση, αλλά και πολλές από τις τεχνολογίες που έρχονται κατά καιρούς στη χώρα. «Δύο περίπτερα φιλοξένησαν τα startups της έκθεσης, όπου νεοφυείς επιχειρήσεις από νεαρούς επιχειρηματίες παρουσίασαν καινοτόμες ιδέες και προϊόντα, κάνοντας συναντήσεις με διάφορους angel investors.

Φέτος, μάλιστα, συμμετείχαν πάνω από 300 startups κάτι που μας οδήγησε, για πρώτη φορά στην ιστορία της έκθεσης, να χωρίσουμε το εκθεσιακό χώρο σε δύο τετραήμερα, ώστε να χωρέσουν όλοι». Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το περίπτερο 12 που φιλοξενούσε τις startup να αδειάζει το πρωί της Πέμπτης από εκθέτες και να γεμίσει από νέους.

«Οι επισκέπτες των τεχνολογικών περιπτέρων μπορούσαν, επίσης, να δουν προϊόντα ρομποτικής, λύσεις software και apps, όπως και πολλές νέες ιδέες. Έντονη παρουσία είχε και η εκπαιδευτική και ερευνητική κοινότητα, με τα Πανεπιστήμια της χώρας και τα ερευνητικά τους κέντρα, παρουσιάζοντας είτε προϊόντα που είναι έτοιμα να βγουν είτε ιδέες που μπορούν να συμβάλουν στην περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας» συμπληρώνει ο Κ. Ποζρικίδης.

Τα φώτα τώρα στη Γερμανία
Απαντώντας σε ερώτηση του NetFAX για το ποια ήταν η διαφορά ανάμεσα στην περσινή και φετινή διοργάνωση, εστιάζοντας στην τιμώμενη χώρα, ο Κ. Ποζρικίδης αναφέρει: «Αν και η συμμετοχή της Αμερικής πέρσι ως τιμώμενη χώρα είχε δώσει μια ξεχωριστή αίγλη στην έκθεση, δεν πρέπει να υποτιμά κανείς τη σημασία της Ινδίας. Η οποία αποτελεί μια μεγάλη χώρα του 1,5 δις. κατοίκων, που έχει αναπτύξει τη βιομηχανία της Πληροφορικής και έχει κάνει σημαντική πρόοδο στην αεροδιαστημική, δίνοντας ένα διαφορετικό χρώμα στη φετινή διοργάνωση με τα παραδοσιακά της προϊόντα».

Και για του χρόνου; «Ήδη έχουμε ξεκινήσει τις προετοιμασίες όπου τιμώμενη χώρα θα είναι η Γερμανία, η οποία θεωρούμε θα κάνει ιδιαίτερη αισθητή την παρουσία της». Οι διοργανωτές έχουν κάνει συναντήσεις με τους Γερμανούς, οι οποίοι, αναμένεται να δώσουν μεγάλη βαρύτητα στην ενέργεια, την τεχνολογία και την ανακύκλωση.

Την παρουσία της Γερμανίας στην επόμενη έκθεση έχει αναλάβει η Kolner Messe, η οποία διοργανώνει πάνω από 80 διεθνείς εκθέσεις κάθε χρόνο για τις σημαντικότερες αγορές, διαθέτοντας μια τεράστια εμπειρία και τεχνογνωσία στον εκθεσιακό χώρο, την οποία αναμένεται να αξιοποιήσει και η ΔΕΘ-Helexpo. «Στη Γερμανία διεξάγονται μερικές από τις μεγαλύτερες εκθέσεις του κόσμου και θα μας βοηθήσει πολύ με την τεχνογνωσία της σε αυτό το αντικείμενο» τονίζει ο Κ. Ποζρικίδης.

Ανάπλαση
«Το μεγάλο όνειρο μας είναι η ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ, ώστε να αποκτήσουμε ένα μεγαλύτερο και περισσότερο λειτουργικό εκθεσιακό κέντρο. Έχουμε καταθέσει φάκελο για το χωροταξικό και περιμένουμε τη ψήφιση του προεδρικού διατάγματος» αναφέρει ο Κ. Ποζρικίδης. Αν όλα πάνε καλά, μέχρι το τέλος του έτους οι διοργανωτές της ΔΕΘ θα έχουν στα χέρια τους το προεδρικό διάταγμα και στις αρχές του επόμενου έτους θα είναι έτοιμοι να προκηρύξουν διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό.

«Στόχος μας είναι έως το 2026 να αποκτήσουμε ένα νέο, λειτουργικό, εμβληματικό και φιλικό προς το περιβάλλον εκθεσιακό κέντρο. Σύμφωνα με το πλάνο τα έργα ανάπλασης θα ξεκινήσουν 2023, γκρεμίζοντας και κτίζοντας μέσα στον υπάρχον εκθεσιακό χώρο…» καταλήγει ο Κ. Ποζρικίδης.

Αλ. Τσίπρας: «Εφικτό όραμα η ανάπλαση της ΔΕΘ»
Με τη διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo συναντήθηκε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης
Εφικτό όραμα χαρακτήρισε την ανάπλαση του Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κ. Αλέξης Τσίπρας, κατά τη συνάντησή του με τη διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo, λίγο πριν από την επίσκεψή του στα περίπτερα της 84ης ΔΕΘ. Μάλιστα, τόνισε πως πρέπει να αποτελέσει στόχο να έχει ολοκληρωθεί το έργο στην επέτειο των 100 ετών της ΔΕΘ, το 2026.

Ανέφερε δε πως το κρίσιμο θέμα για να προχωρήσει η ανάπλαση είναι να εξασφαλισθεί η δημόσια χρηματοδότηση, ενώ σημείωσε πως η κατεύθυνση που υπάρχει να δοθεί αξία στον δημόσιο χώρο, όπου θα έχουν πρόσβαση όλοι οι πολίτες, είναι η σωστή. Τόνισε επίσης πως οι προσπάθειες της ΔΕΘ-Helexpo για το έργο της ανάπλασης του Εκθεσιακού Κέντρου θα έχουν την στήριξή του.

Αναφερόμενος στη ΔΕΘ επισήμανε πως τα τελευταία χρόνια κατάφερε να ξανακερδίσει τη θέση που της αξίζει στις καρδιές των Θεσσαλονικέων, αλλά και του εμπορικού κόσμου, ενώ σημείωσε πως η Έκθεση δεν είναι μόνο ένα πολιτικό, αλλά και ένα οικονομικό και εμπορικό γεγονός.

To ΜindSpark έκλεψε τις εντυπώσεις
Διεξάχθηκε για 2η χρονιά εστιάζοντας στο μάρκετινγκ, τη δημιουργικότητα και την καινοτόμο σκέψη
Το MindSpark, το μεγαλύτερο γεγονός στη χώρα μας για το μάρκετινγκ, τη δημιουργικότητα και την καινοτόμο σκέψη, συνόδεψε για δύο ημέρες στη ΔΕΘ, εμπλουτίζοντας το ήδη πλούσιο περιεχόμενό της. Για 2η χρονιά παγκοσμίου φήμης εισηγητές βρέθηκαν στο βήμα του MindSpark και μοιράστηκαν τις γνώσεις τους με το κοινό και αντάλλαξαν απόψεις για την οικονομία και την επιχειρηματικότητα. 

Οι συμμετέχοντες στο «The Μindspark» είχαν τη δυνατότητα να βιώσουν 12 ώρες, με κορυφαίους εισηγητές και επαγγελματίες σε τρεις ενότητες, εξερευνώντας νέα πεδία και βρίσκοντας απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν την προσωπική τους ανάπτυξη. Σύμφωνα με τον Λεωνίδα Σκερλετόπουλο, συντονιστή του MindSpark, «πρόκειται για μια δράση που ξεκίνησε με στόχο να ανάψει την σπίθα στους ανθρώπους που βρίσκονται στις επιχειρήσεις – ιδιοκτήτες, ιδρυτές και στελέχη – με σκοπό να τους προσφέρει τα ερεθίσματα και πρακτικά εργαλεία ώστε να εξελιχθούν και να κάνουν το επόμενο βήμα».

Μεγάλο το ενδιαφέρον για τα μονοθέσια οχήματα του ΑΠΘ
Που έχουν αποσπάσει πολλαπλές διεθνείς διακρίσεις
Αναδεικνύοντας το πολυδιάστατο έργο του σε όλους τους τομείς, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης συμμετείχε για τέταρτη χρονιά στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης παρουσιάζοντας στη φετινή Akademia δύο αγωνιστικά μονοθέσια οχήματα των ομάδων του. Πιο συγκεκριμένα, οι επισκέπτες του περιπτέρου 14 είχαν την ευκαιρία να δούνε από κοντά:

• Το αγωνιστικό μονοθέσιο όχημα της ομάδας Αristotle University Racing Team Electric – Arist.u.r.t.le., με το οποίο η ομάδα συμμετείχε το φετινό καλοκαίρι στον διεθνή διαγωνισμό Formula Student της Ιταλίας και της Γερμανίας, αποσπώντας σημαντικές διακρίσεις.

• Το αγωνιστικό μονοθέσιο όχημα της ομάδας Aristotle Racing Team – A.R.T., με το οποίο η ομάδα συμμετείχε φέτος με μεγάλη επιτυχία στον διεθνή διαγωνισμό Formula Student της Ολλανδίας.
Παράλληλα, οι επισκέπτες είχαν  τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τη γενική δράση των δύο  ομάδων από τα μέλη τους.

ΔΥΝΑΜΙΚΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ DIGITAL GATE
H ομάδα του DigitalGate βρέθηκε στη ΔΕΘ όπου παρουσίασε το διαγωνισμό επιχειρηματικότητας και καινοτομίας του αεροδρομίου, μαζί με τρεις από τις ομάδες που θα τρέξουν πιλοτικό στους επόμενους μήνες (VitrinaBox,  Kinems και Enorasys). Ο διαγωνισμός ανοικτής καινοτομίας “The Digital Gate ” του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών γίνεται σε συνεργασία με το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναζητώντας τις καλύτερες προτάσεις και εφαρμογές για νέες ψηφιακές υπηρεσίες και επιχειρηματικές δραστηριότητες, με δυνατότητα υλοποίησης στο χώρο του αεροδρομίου.

Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ SKYWALKER.GR
Στο περίπτερο 14 (Akademia) στο stand 17 η ομάδα του Skywalker.gr παρουσίαζε τις υπηρεσίες της. Παράλληλα, τα δύο Σαββατοκύριακα της έκθεσης, πραγματοποιήθηκε η δράση CV TIPS κατά τη διάρκεια της οποίας η ομάδα του Skywalker διόρθωνε βιογραφικά των υποψηφίων και έδινε χρήσιμες συμβουλές.Τ έλος, η εταιρεία διοργάνωσε το JobDay στους χώρους του Akademia, μια δράση που απευθύνονταν σε όσους αναζητούσαν εργασία.

HΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΑΤΙΝΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ Η ELEKTRONIO
Ένα νέο ηλεκτρικό μέσο μετακίνησης στην πόλη, το patin-e, λάνσαρε για πρώτη φορά στην έκθεση η Elektronio, ένα πατίνι που διαθέτει μεγάλες ρόδες και ειδικό σχεδιασμό που απορροφά τους κραδασμούς. Μπορεί, ακόμα, να συνδέεται με smartphones, απεικονίζοντας χρήσιμα δεδομένα, όπως ταχύτητα και κατάσταση της μπαταρίας.

Η ταχύτητα του αγγίζει τα 25 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ σύμφωνα με τους κατασκευαστές του μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο αστικό ιστό και για food delivery. Η Elektronio έχει λάβει ήδη τις πρώτες της παραγγελίες και αναμένεται το επόμενο διάστημα να βγει στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.