Ο Οκτώβριος είναι ο μήνας του Mobile World Congress Americas (MWC Los Angeles όπως είναι σωστότερα ο τίτλος του).

Το μικρό αδερφάκι του MWC Barcelona διεξάχθηκε και φέτος στο Λος Άντζελες από τις 22 μέχρι τις 24 Οκτωβρίου,  δημιουργώντας, ωστόσο, μια νότα νοσταλγίας για το επιτυχημένο MWC Americas του 2017, που είχε λάβει χώρα στο Σαν Φρανσίσκο. Το MWC Los Angeles είχε το 1/10 του μεγέθους και των εκθετών του MWC Barcelona, κάτι που το καθιστά πολύ φτωχότερο.

Υπήρχαν σημαντικές απουσίες εταιρειών που διαδραματίζουν βασικό ρόλο στη διαμόρφωση των πολιτικών και της τεχνολογίας στο 5G, σε λύσεις productivity και στο Industry 4.0. Μια από αυτές η Huawei, για περισσότερο ή λιγότερο προφανείς λόγους! Αυτή τη στιγμή υπάρχει η τάση να πιέζει η αγορά για γρηγορότερο 5G και εφαρμογές γι’ αυτό. Η Warner Bros συζήτησε πως θα ενσωματώσει στη στρατηγική της το 5G, ενώ από την άλλη η Nokia έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την εστίαση στην ταχύτητα, ενώ θα έπρεπε το focus να είναι κυρίως στο security.

Σε μία από τις σημαντικότερες ομιλίες του συνεδρίου, ο Πρόεδρος του GSMA και CEO της Orange, Stephane Richard, επισήμανε τους τρεις τομείς που αυτήν τη στιγμή χάνουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών: Global Supply Chain, προστασία της digital ζωής και των δεδομένων των καταναλωτών και, τέλος, η ικανότητα των επιχειρήσεων να επιδείξουν σταθερή ανάπτυξη.

Όλα αυτά σε ένα περιβάλλον που υπάρχουν δεκάδες νέες τεχνολογίες και πρακτικές, που τρέχουν γρηγορότερα από ότι μπορούμε να τις αντιληφθούμε, όπως για παράδειγμα τα Machine Learning & Artificial Intelligence, IoT, 5G και η χρήση των δεδομένων. Η έκθεση λειτούργησε σε δύο χώρους, το West Hall που ήταν το 4YFN και ορισμένα περίπτερα διανομείς refurbished εξοπλισμού, και τον κύριο χώρο στο South Entrance, που αποτελούσε το κύριο μέρος της έκθεσης.

Τα εθνικά περίπτερα δεν ήταν πολλά, και πέραν της Ελλάδος, είδαμε της Τουρκίας και της Ρουμανίας με σημαντικούς εκθέτες των αγορών τους. Παρά τη μεγάλη απόσταση από την Ελλάδα, στην έκθεση η χώρα μας εκπροσωπήθηκε με αρκετές εταιρείες όπως οι Intracom, Raycap και Regate, αλλά και αρκετές startups, όπως οι Acromove, Centaur, Classter, Claret, με την υποστήριξη του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ) που ανελλιπώς από το 2013 υποστηρίζει το MWC.

Συνολικά, μια ελληνική επιχείρηση έχει νόημα να εκθέσει στο MWC Americas μόνο αν έχει πελάτες σε Βόρεια και Λατινική Αμερική (LATAM), και ειδικά στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών. Η παρουσία των ελληνικών startups στην έκθεση έχει νόημα μόνο αν τους ενδιαφέρει η αγορά εκεί.