Τις απόψεις τους για τις αλλαγές που φέρνει στην digital εποχή η πανδημία του κορονοϊού κατέθεσαν άνθρωποι της αγοράς σε webinar που πραγματοποίησε η Sleed μέσω Facebook Live και Zoom.

Ο Στέλιος Ηλιάκης, γενικός διευθυντής της Sleed, στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι αναγκάστηκαν λόγω των συνθηκών να κάνουν εξ αποστάσεως πράγματα τα οποία μέχρι πρότινος έκαναν από κοντά, σχολιάζοντας χαρακτηριστικά: «Απενοχοποιήσαμε το κομμάτι της απόστασης στην επικοινωνία».

Ως προς στις online αγορές, επεσήμανε ότι μετά από μία αρχική αντανακλαστική αντίδραση των καταναλωτών στην αβεβαιότητα και τον φόβο του κορονοϊού, η οποία οδήγησε σε αυξημένη ζήτηση για προϊόντα πρώτης ανάγκης και σε μειωμένη ή μηδενική ζήτηση για δευτερεύοντα προϊόντα, πλέον αρχίζει να υπάρχει μία σχετική κανονικότητα στις αγορές, με κατηγορίες όπως το fashion να αναπτύσσονται και πάλι.

Σημείωσε ακόμα ότι πολλοί άνθρωποι ψωνίζουν τώρα για πρώτη φορά online, ενώ παρατήρησε ότι ενώ μέχρι πρότινος οι εταιρείες προσπαθούσαν να δημιουργήσουν κίνητρα για κατανάλωση περιεχομένου, τώρα είναι το ίδιο το κοινό που αναζητά το περιεχόμενο και την επικοινωνία.

«Default το digital, όχι ευκαιρία»
Από την πλευρά του, ο Νίκος Βαρβαδούκας, chief omnichannel officer της Cosmossport, επεσήμανε ότι στις μέρες του κορονοϊού «κάθε μέρα είναι τελείως διαφορετική», όμως ο κόσμος έχει αρχίσει να εξοικειώνεται με αυτό που συμβαίνει και προσαρμόζεται στη νέα  κατάσταση. Υπογράμμισε ότι για τις εταιρείες το digital «δεν είναι πια ευκαιρία, είναι default», ενώ σχολίασε πως το γεγονός ότι άνθρωποι ηλικίας 60 ή 70 ετών αγοράζουν υπολογιστές για να επικοινωνούν online δείχνει πώς θα είναι ο καταναλωτής του φθινοπώρου.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Κωνσταντίνος Κολιβάνης, digital marketing director της Frezyderm, που χαρακτήρισε θετικό το πρόσημο του digital, με εταιρείες που είχαν πολύ μικρή δραστηριότητα στον τομέα αυτό να αυξάνουν τη δραστηριότητά τους, ενώ άλλες  που ήταν ήδη δραστήριες να βρίσκουν νέους τρόπους να προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση.

Η πρόκληση του TikTok
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Κολιβάνης στη ραγδαία ανάπτυξη της πλατφόρμας TikTok και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει για τις επιχειρήσεις, ωστόσο έθεσε το ερώτημα: πόσες εταιρείες έχουν τα κότσια να αξιοποιήσουν την πλατφόρμα αυτή, στην οποία πρέπει να «τσαλακωθούν»;
Για το ίδιο θέμα, ο Μάριος Γιαννόπουλος, digital & social media manager της Frezyderm, παρατήρησε ότι, καθώς ο κόσμος βρίσκεται συνέχεια online, αναζητά διαφορετικού τύπου περιεχόμενο, πιο αστείο, και σε πολλές περιπτώσεις το δημιουργούν οι ίδιοι οι χρήστες, όπως συμβαίνει στο TikTok, ενώ εκτίμησε ότι θα κινηθεί ανοδικά και το YouTube.