Η άριστη «υγεία» της Space Hellas και οι πολύ καλές προοπτικές της για το μέλλον, ήταν οι σημαντικότερες διαπιστώσεις από τη χθεσινή συνάντηση της ηγετικής ομάδας (δηλ. του προέδρου του ΔΣ, Σπύρου Μανωλόπουλου, του CEO, Γιάννη Μερτζάνη, του CFO, Γιάννη Δουλαβέρη, και του CMO, Τάκη Μπέλλου) της σημαντικής ελληνικής εταιρείας ΤΠΕ με τους εκπροσώπους του Τύπου (την οποία παρακολούθησε και το NetFAX).

Διαπιστώσεις οι οποίες υποστηρίζονται πλήρως, καταρχάς, από τις επιδόσεις της, τον περασμένο χρόνο, που δόθηκαν επίσης χθες στη δημοσιότητα – ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της παρουσίασε αύξηση κατά 10,8% (στα 66,1 εκατ. ευρώ, έναντι 59,7 εκατ. το 2017), ξεπερνώντας σημαντικά τις αρχικές προβλέψεις και σημειώνοντας νέο ιστορικό ρεκόρ- και κατά δεύτερο απ’ όσα μας είπαν για τις επιλογές και τους στόχους τους.

Τα μεικτά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν στα 15,9 εκατ. το 2018 (έναντι 14,2 εκατ. ευρώ το 2017), αύξηση η οποία αποτυπώθηκε και στο EBITDA, το οποίο έκλεισε στα 5,9 εκατ. ευρώ το 2018 (έναντι 4,8 εκατ. ευρώ το 2017). Σ’ ό,τι αφορά τα κέρδη, τα προ φόρων αυξήθηκαν κατά 26% (στα 2.081 χιλ. ευρώ το 2018 έναντι 1.652 χιλ. ευρώ το 2017), ενώ τα μετά φόρων αυξήθηκαν σε 1.218 χιλ. ευρώ το 2018 έναντι 1.114 χιλ. ευρώ το 2017. Μάλιστα, φέτος, για τρίτη κατά σειρά χρονιά, αποφασίστηκε η διανομή μερίσματος στους μετόχους.

Από το καλό, στο …καλύτερο
Η εταιρεία (που ιδρύθηκε το 1985 κι ήταν από τους πρωτοπόρους στο χώρο του data communications στην Ελλάδα, δικτυώνοντας πλήθος επιχειρήσεις και οργανισμούς) ζει πλέον την ωριμότητά της ως digital integration enabler, με πυλώνες της λειτουργίας της την καινοτομία, τις αναπτυξιακές επενδύσεις (που ξεπέρασαν τα 21 εκατ. ευρώ από το 2008 ως σήμερα) και την εξωστρέφεια.

Προωθεί μια νέα κουλτούρα στους πελάτες της, «ακούγοντας» τις ανάγκες τους κι εξασφαλίζοντας το «ενιαίο» περιβάλλον που επιζητούν, κινείται με άνεση στο cloud και τις εκθετικές τεχνολογίες ως σύμβουλος και υλοποιητής, εστιάζει κυρίως στον ιδιωτικό τομέα (ο δημόσιος τομέας αναλογεί μονάχα στο 10% των εσόδων της και σε επιλεγμένα για τη σημασία τους έργα, ενώ ανάλογο είναι το ποσοστό και των εκτός Ελλάδος εσόδων), προτιμά (σοφά…) τη διασπορά των πελατών της σε πολλούς κλάδους, επιδιώκει σημαντικές διεθνείς συμμετοχές και συνέργειες, διαθέτει το δικό της, πολύ δραστήριο Innovation Lab με δύναμη 20 μηχανικών για in-house R&D σε τεχνολογίες αιχμής, απασχολεί συνολικά περί τα 350 άτομα (πολλά απ’ αυτά στην περιφέρεια – για παράδειγμα, στα γραφεία της Θεσσαλονίκης απασχολούνται περισσότερα από 40 άτομα) και μέσα στο ‘18 έκανε -σε πείσμα των καιρών- δεκάδες νέες προσλήψεις.

Τέλος εποχής – αρχή νέας
Στόχος της εταιρείας για το 2019 είναι η συνέχιση των επενδύσεων (με ρυθμό 1,5-2 εκατ. ευρώ ετησίως) στο χώρο των συστημάτων και των ολοκληρωμένων λύσεων τηλεπικοινωνιών, Πληροφορικής και ασφάλειας, ενώ μεγαλύτερη αναμένεται να είναι η συνεισφορά στον εταιρικό κύκλο εργασιών από τα έργα του δημοσίου και τις διεθνείς αγορές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, καθώς οι καιροί, οι συνθήκες και οι ανάγκες αλλάζουν.

Μάλιστα, ο CEO Γιάννης Μερτζάνης, τόνισε – απαντώντας σε ερώτηση του NetFAX – πως «η εποχή του system integration μάλλον τελειώνει – περνάμε πλέον στο digital integration, όπου η έμφαση περνάει από το hardware στο software, οι λειτουργίες αλλάζουν δυναμικά και κατά περίπτωση, ελέγχονται βάσει ενδείξεων σε dashboard συχνά εξ αποστάσεως, οι υπηρεσίες είναι το παν και η άριστη δικτύωση θεωρείται δεδομένη – ασχέτως αν είναι ενσύρματη ή ασύρματη, χάρη στην ποιότητα που θα μπορεί σύντομα να εξασφαλίσει το 5G…», προσθέτοντας ότι ήδη πραγματοποιούνται από την εταιρεία του πιλοτικά, στο πλαίσιο του project 5Genesis, στη Λεμεσό της Κύπρου.

Η εκτίμησή του είναι πως και το ’19 θα αποδειχθεί μια πολύ καλή χρονιά, με ακόμα μεγαλύτερη (προφανώς διψήφια) αύξηση εσόδων, καθώς η μεγάλη πλειοψηφία των πελατών της Space που έτσι κι αλλιώς δεν έπαψαν να επενδύουν ακόμα και στη διάρκεια της κρίσης, τώρα είναι βέβαιο πως θα το κάνουν ακόμα περισσότερο. Πού θα είστε το 2025; ρωτήθηκε –«Ένας κύκλος εργασιών της τάξεως των 100 εκατομμυρίων ίσως να μην είναι μακριά, αλλά δεν είναι και αυτοσκοπός…Η βελτίωση της κερδοφορίας που επιδιώκουμε πιθανότατα θα έλθει από το χώρο του λογισμικού, όπου τα περιθώρια είναι καλύτερα, από το cloud (εκεί γινόμαστε πλέον σύμβουλοι και brokers) και τις υπηρεσίες (χαρακτηριστικό παράδειγμα, η εγκατάσταση από εμάς στην Κύπρο δυο μετεωρολογικών ραντάρ, που θα τα παρέχουμε as-a-Service για τα επόμενα 13 χρόνια), ενώ θα δώσουμε ακόμα μεγαλύτερη έμφαση και στη δραστηριοποίησή μας στο εξωτερικό… ».