Η IBM παρουσίασε την Τετάρτη (2/5) σε συνέντευξη τύπου που έλαβε χώρα στην Αίγλη Ζαππείου στο πλαίσιο εορτασμού των 80 ετών δραστηριοποίησής της στην ελληνική αγορά, τους κυριότερους άξονες που θα εστιάσει τη στρατηγική της, αξιοποιώντας γι’ αυτό αναδυόμενες νέες τεχνολογίες που θα μεταβάλλουν ριζικά το επιχειρηματικό τοπίο το επόμενο διάστημα και την παγκόσμια πρωτοπορία της σε πέντε τομείς: hybrid cloud για επιχειρήσεις, γνωσιακά/cognitive συστήματα, IoT, Business Analytics και Managed Security Services.

Ο Σπύρος Πουλίδας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της IBM σε Ελλάδα και Κύπρο, παρουσίασε το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας: «μετά την ολοκλήρωση ενός σημαντικού πενταετούς προγράμματος μετασχηματισμού, η ΙΒΜ μετατρέπεται σε μια εταιρεία cognitive solutions και cloud platforms». Σύμφωνα με τον Σ. Πουλίδα, στις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας περιλαμβάνεται η αξιοποίηση κυριάρχων τάσεων της εποχής μας, ήτοι των δεδομένων, του cloud και του customer engagement, με τις γνωσιακές λύσεις (cognitive solutions) να αποτελούν το μεγάλο στοίχημα της εταιρείας για το μέλλον (παρόλο που ακόμα η αγορά αυτή παραμένει μικρή στην Ελλάδα).

Αναφερόμενος στην παρουσία της IBM στην Ελλάδα, που χρονολογείται από το τέλος του 1937 (στην Κύπρο δραστηριοποιείται από το 1963), ο Σ. Πουλίδας επισήμανε ότι αυτή συνοδεύτηκε με μια σειρά πρωτοποριακών έργων, «τα οποία από την αρχή ήταν στοχευμένα ώστε να βοηθήσουν τον πυρήνα των μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων και οργανισμών για να περάσουν στην ψηφιακή εποχή, όπως αυτή προδιαγράφονταν κάθε χρονιά». Την περίοδο της οικονομικής κρίσης, η IBM, σύμφωνα με τον Σ. Πουλίδα, «όχι μόνο διατήρησε την παρουσία της στην Ελλάδα (και την Κύπρο), αλλά επέκτεινε το προσωπικό και τις δραστηριότητές της, καταγράφοντας ένα ρυθμό ανάπτυξης – σε συσσωρευτικά έσοδα – της τάξης του 28-30% την τελευταία πενταετία».

Μια ανάπτυξη που αποδίδεται κυρίως στην αύξηση της μεριδίων της εταιρείας στην ελληνική αγορά. Αυτό συνοδεύτηκε με καίριες και εξειδικευμένες επενδύσεις της εταιρείας στη χώρα, με την ανάπτυξη κέντρων καινοτομίας (όπως το κέντρο εξειδίκευσης Big Data & Business Analytics και το κέντρο υποστήριξης των τεχνολογικών υποδομών της Dow Chemical διεθνώς), με τη σύναψη συνεργιών με την ακαδημαϊκή κοινότητα, την αξιοποίηση των Ελλήνων μηχανικών και επιστημόνων σε σύνθετα έργα στο πλαίσιο των παγκοσμίων δραστηριοτήτων της IBM και τη δράση IBM Smarter City Challenge στους δύο μεγαλύτερους δήμους της χώρας (Αθήνα και Θεσσαλονίκη).

«Το 60% του business της εταιρείας προέρχεται από τις υπηρεσίες» ανέφερε ο Σ. Πουλίδας, «με το υπόλοιπο 40% να μοιράζεται ισόποσα σε hardware και software». Δίνοντας το στίγμα δραστηριοποίησης της εταιρείας στην ελληνική αγορά, ο Σ. Πουλίδας επισήμανε ότι οι τομείς που επικεντρώνεται η IBM είναι κατά σειρά ο χρηματοπιστωτικός τομέας (τράπεζες και ασφαλιστικές), οι τηλεπικοινωνίες, ο τομέας της ενέργειας και των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας και η αγορά Consumer/Retail, με το Δημόσιο Τομέα (core government) να συνεισφέρει πολύ λιγότερο (10-15% στο συνολικό τζίρο της εταιρείας ετησίως ανάλογα και με την εκάστοτε χρονιά).

Ο Σ. Πουλίδας συμπλήρωσε ότι η εταιρεία του εστιάζει στις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις της ελληνικής οικονομίας, οι οποίες επένδυσαν στην Πληροφορική την περίοδο της κρίσης, χωρίς να αδιαφορεί, ωστόσο, για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (άνω των 100 υπαλλήλων). Τέλος, για φέτος, ο Σ. Πουλίδας περιμένει ότι θα είναι η πρώτη χρονιά που η αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η IBM θα μεγεθυνθεί στη χώρα, με τις ενδείξεις από το α’ τρίμηνο να είναι ενθαρρυντικές.