Ο Ματθαίος Φόνσος, CTO της Simply Burgers, καταθέτει στο netweek την πολύτιμη εμπειρία του από την υλοποίηση του TARGIT Business Intelligence & Analytics στην εταιρεία του.

netweek: Mε ποιο τρόπο εκμεταλλεύεστε τα BI & Analytics στην εταιρεία σας; Τι οφέλη έχετε αποκομίσει από την εκμετάλλευσή τους;

Ματθαίος Φόνσος: Η εκμετάλλευση μιας λύσης BI & Analytics είναι συνεχής και αλληλεπιδρά σε όλους τους τομείς τους οργανισμού μας. Ύστερα από ένα χρόνο χρήσης και ανάπτυξης διαδικασιών με το TARGIT Business Intelligence & Analytics (τη λύση BI που χρησιμοποιούμε) είναι δύσκολο να φανταστούμε την καθημερινότητά μας χωρίς αυτό. Πρόκειται για μια τεχνολογία που δεν σταματά να προσθέτει αξία σε συνεχείς προκλήσεις και ανάγκες που δημιουργούνται σε έναν οργανισμό που εξελίσσεται ραγδαία και είναι ανταγωνιστικός σε μια αναπτυσσόμενη αγορά. Κάθε τομέας του οργανισμού μας χρησιμοποίει την πλατφόρμα BI & Analytics, έχοντας πρόσβαση στις πληροφορίες που είναι άμεσα συνδεδεμένες με το κάθε τμήμα.

Η δυνατότητα να συνδέσουμε δεδομένα από διαφορετικά συστήματα, όπως το CRM και το ERP, έχει ως αποτέλεσμα όλο το reporting functionality που γινόταν από διαφορετικά εργαλεία να έχει συγκεντρωθεί στο TARGIT Business Intelligence & Analytics. Επίσης, κατασκευάστηκαν KPIs (δείκτες αποδοτικότητας) για τη σωστή παρακολούθηση της δραστηριότητας της εταιρείας. Με τον τρόπο αυτό το προσωπικό όσο και τα στελέχη είναι σε θέση να αντλήσουν πληροφορίες, χωρίς να χρειάζεται να εκπαιδεύονται σε πολλαπλά συστήματα και να χρησιμοποιούν οτιδήποτε άλλο πέραν της πλατφόρμας BI.

netweek: Mε βάση ποια κριτήρια επιλέξατε τη συγκεκριμένη λύση BI & Analytics που χρησιμοποιείτε στην εταιρεία σας; Ποιες ήταν οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίσατε κατά την εγκατάστασή της; Πόσος χρόνος χρειάστηκε για την υλοποίηση της;

Ματθαίος Φόνσος: Τα κριτήρια με βάση τα οποία επιλέξαμε τη λύση της ΤARGIT, εκτός από τη δυναμική του ίδιου του εργαλείου, σχετίζονται ξεκάθαρα με τον συνεργάτη, καθώς και με τα proofing sessions που είχαμε με live data του οργανισμού μας. Ένας ακόμα λόγος ήταν η δυνατότητα εξαγωγής αυτοματοποιημένων reports μέσα από την πλατφόρμα, καθώς και η αποστολή τους σε αποδέκτες που δεν είναι υποχρεωτικά χρήστες της λύσης. Η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίσαμε ήταν η συλλογή πληροφοριών από τα καταστήματα σε πραγματικό χρόνο, έτσι ώστε η πληροφορία να είναι άμεσα διαθέσιμη στο προσωπικό – τόσο σε επίπεδο καταστήματος όσο και στα στελέχη – σε μια πιο συγκεντρωτική μορφή.

Γενικά, άλλες προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε ξεπεράστηκαν εύκολα χάρη στην άριστη τεχνογνωσία του συνεργάτη (TARGIT Ελλάδος), ο δε χρόνος της υλοποίησης ήταν άμεσος -αφού από την πρώτη κιόλας ημέρα μας παραδόθηκαν τα πρώτα reports που είχαν ζητηθεί. Μετά από τα training sessions από τον vendor, η λύση μας παραδόθηκε «με το κλειδί στο χέρι» και η περαιτέρω παραμετροποίηση γίνεται από εμάς.

netweek: Τι αποδοχή έχει βρει έως τώρα η λύση BI & Analytics από το προσωπικό και τα στελέχη της εταιρείας;

Ματθαίος Φόνσος: Χάρη στην εύχρηστη και ευέλικτη πλατφόρμα BI της TARGIT, καθώς και στην κατηγοριοποίηση των users, τα στελέχη του οργανισμού χρησιμοποιούν και έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που είναι άμεσα συσχετισμένες αποκλειστικά με το αντικείμενό τους. Η εκπαίδευση έχει παίξει τον σημαντικότερο ρόλο, καθώς τα στελέχη χρησιμοποιούν στο έπακρον τις δυνατότητες της σουίτας BI, σε μια εξαιρετική στη σχεδίαση και user-friendly πλατφόρμα. Η αποδοχή είναι καθολική αφού, πλέον, όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται με γνώμονα τα δεδομένα που εξάγονται από την πλατφόρμα ΒΙ.

netweek: Έχοντας, ήδη χρησιμοποιήσει τη λύση BI & Analytics, πιστεύετε ότι αυτή έχει βοηθήσει στην ανάπτυξη της εταιρείας σας και, αν ναι, με ποιους τρόπους;

Ματθαίος Φόνσος: Όπως προανέφερα, η επέκταση και η χρήση της λύσης BI & Analytics είναι καθημερινή και συνεχόμενη. Με βασικό γνώμονα τη συνεχή εκπαίδευση και τη συστηματική χρήση του, οι δυνατότητες που παρέχονται στα στελέχη μας είναι αμέτρητες και ποικίλουν με βάση τις πρόσθετες προδιαγραφές που ορίζει το κάθε τμήμα.