Έχει έρθει η ώρα να μπούμε σε σύσκεψη και ήδη δυσανασχετούμε... «Πάλι θα μιλάνε όλοι μαζί, ο τάδε θα πλατειάζει χωρίς νόημα, ο δείνα θα κομπάζει επίσης χωρίς νόημα, ο άλλος θα μιλάει συνέχεια στο κινητό, θα ξεφύγουμε από το χρόνο, δεν θα καταλήξουμε στο τι έχουμε να κάνουμε…».

Αν εγκλωβιστούμε στο «έτσι θα ‘ναι», μας καταδικάζουμε σε έναν φαύλο κύκλο. Είναι στο χέρι μας να οργανώσουμε και να φέρουμε σε πέρας ένα αποτελεσματικό meeting, βήμα προς βήμα. Τι χρειάζεται να προσέξουμε:

  • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής: Παρασκευή απόγευμα, που όλοι ανυπομονούν να ξεκινήσει το Σαββατοκύριακο, δεν είναι η καλύτερη των επιλογών, αν και είθισται. Είναι καθοριστικό να πραγματοποιηθεί η συνάντηση σε ώρα/μέρα που το μυαλό είναι καθαρό και η ενέργεια υψηλή. Ο χώρος επίσης πρέπει να ευνοεί την καλή διάθεση και το καθαρό μυαλό. Σε σκοτεινό χώρο χωρίς παράθυρα ποιος λειτουργεί με διαύγεια και συγκέντρωση; Μπορούμε να πεταχτούμε σε ένα κοντινό, ήσυχο καφέ όλοι μαζί ή σε φωτεινό εξωτερικό χώρο.
  • Ατζέντα: Ποια είναι τα θέματα; Πόσο χρόνο αφιερώνουμε στο καθένα; Αφήνουμε επαρκή χρόνο στο τέλος, για να συνοψίσουμε επόμενα βήματα; Επίσης, ο συνολικός χρόνος της συνάντησης θα πρέπει να έχει υπολογιστεί έτσι ούτως ώστε, ούτε να «ξεχειλώνει» και να ευνοεί τους πλατειασμούς ούτε να μην φτάνει για τα σημαντικά. Νέα τάση είναι τα meetings στο όρθιο, ακριβώς για αυτό το λόγο.
  • Συμμετέχοντες: Ποιοι έχει νόημα να συμμετάσχουν; Συχνά το meeting τορπιλίζεται, γιατί έχουμε καλέσει ανθρώπους που δεν τους ενδιαφέρει άμεσα το θέμα. Ναι, η ιεραρχία παίζει ρόλο στο ποιους θα καλέσουμε, αλλά δεν είναι η μόνη παράμετρος.
  • Τρόπος επικοινωνίας: Το να σταλεί κοινό email με την ατζέντα βοηθάει, αλλά αν η δέσμευση της ομάδας χρειάζεται ενίσχυση, δεν αρκεί. Είναι απαραίτητη και η επικοινωνία δια ζώσης. Όπως και το να ζητήσουμε έγκαιρα ιδέες από όλη την ομάδα. Το δημιουργικό homework, όταν δίνεται με νόημα και όχι για να ξεφορτωθούμε όσα βαριόμαστε, αποδίδει.
  • Ανάθεση ρόλων: Ποιος προετοιμάζει τι; Ποιος συντονίζει τη συνάντηση και κρατάει το χρόνο; Στο τέλος, ποιος αναλαμβάνει τι; Είναι σημαντικό να υπάρχει αλληλεπίδραση και να ενισχύεται η ενεργή συμμετοχή.
  • Περιορισμός των διακοπών: Αν χρειάζεται διάλειμμα λόγω διάρκειας, να είναι ήδη στην ατζέντα. Τότε μπορούν να γίνουν και πιθανά τηλεφωνήματα ή έλεγχος των emails.