Πώς πρέπει να διαχειριστεί ένα CIO τις αλλαγές στον οργανισμό του; Ποιος είναι ο ρόλος του ITIL και τι πρέπει να προσέξει ένας CIO για την υλοποίηση μιας σωστής στρατηγικής Change Management;

O Ian Cox είναι αναγνωρισμένος thought-leader σε ζητήματα στρατηγικής και ψηφιακού μετασχηματισμού, ενώ στο παρελθόν έχει διατελέσει Γενικός Διευθυντής Πληροφορικής (CIO) σε μεγάλους οργανισμούς. Επιπλέον, είναι συγγραφέας του best-seller βιβλίου “Disrupt IT”, το οποίο σας παρουσιάσαμε αναλυτικά στο προηγούμενο τεύχος, στη στήλη Analyst’s Corner. O Ian Cox δηλώνει πως αν ήταν CEO θα ξεκινούσε να ενθαρρύνει την ομάδα των CxOs ώστε να επικοινωνούν μεταξύ τους σε τακτική βάση, αλλά και να αφιερώσουν χρόνο για να κατανοήσουν τις υπόλοιπες επιχειρηματικές λειτουργίες, τις προκλήσεις που υπάρχουν κ.λπ. Αποκτώντας αυτή τη γνώση και, κυρίως, τη δυνατότητα της επικοινωνίας, θα έδιναν το παράδειγμα και στους υπόλοιπους και θα αναλάμβαναν το ρόλο του «διερμηνέα», βοηθώντας τις ομάδες τους να κατανοήσουν τα κίνητρα, τις προοπτικές, τις προθέσεις κ.λπ., όλων των υπόλοιπων τμημάτων μέσα στην εταιρεία τους.

Αυτό αποτελεί το πρώτο βήμα για μια αποτελεσματική επικοινωνία και βοηθάει στο να υπερπηδούν τα εμπόδια που υπάρχουν μεταξύ των διαφορετικών τμημάτων. Ο Ian Cox θεωρεί καλοδεχούμενο οποιοδήποτε μοντέλο ή στάνταρ, το οποίο μπορεί να βελτιώσει την απόδοση του ΙΤ. Και τα περισσότερα από αυτά παίζουν το ρόλο τους, αν υιοθετηθούν με το σωστό τρόπο, ο οποίος μπορεί να διαφέρει από οργανισμό σε οργανισμό. Είναι σημαντικό για τους CIOs, σύμφωνα με τον Ian Cox, να δουν πώς μπορούν να υιοθετήσουν και να ενσωματώσουν τυχόν νέες αρχές, πλαίσια, μεθόδους κ.λπ. Υπάρχουν μοντέλα που πρέπει να προσαρμοστούν στις ειδικές ανάγκες των οργανισμών – δεν μπορεί να τα ενσωματώνει κανείς αυτά τυφλά.

Τo ΙΤIL δεν είναι πανάκεια
Πολλοί οργανισμοί βλέπουν το ITIL ως τη θεραπεία για όλα τα θέματα που σχετίζονται με τις υπηρεσίες του ΙΤ. Ωστόσο, το ITIL δεν έχει σχεδιαστεί για να διαχειριστεί βασικά ζητήματα, όπως είναι η κουλτούρα του τμήματος ή το χάσμα δεξιοτήτων. Αυτό εξηγεί γιατί πολλά projects βελτίωσης των υπηρεσιών που εστιάζουν καθαρά στην ενσωμάτωση των ITIL διεργασιών αποτυγχάνουν να βελτιώσουν το επίπεδο υπηρεσιών ή την ικανοποίηση των χρηστών. Οι λειτουργίες του ΙΤ που τρέχουν, ήδη, καλά και χρησιμοποιούν τους κατάλληλους πόρους, δεξιότητες και κουλτούρα είναι πιθανόν να επωφεληθούν από μοντέλα ενσωμάτωσης, όπως είναι τα DevOps και Enterprise Risk Management.

Change management με ελάχιστο ρίσκο
Οι CIOs, που δραστηριοποιούνται σε εταιρείες που φοβούνται και την έκθεση σε οποιοδήποτε ρίσκο, διαθέτουν μια σειρά επιλογών για να πετύχουν την επιδιωκόμενη αλλαγή με τον καλύτερο τρόπο:

  • Καταρχάς, θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν έναν σύμβουλο ή κάποιον εξωτερικό συνεργάτη για να τους βοηθήσουν να σχεδιάσουν την αλλαγή.
  • Δεύτερον, μπορούν να χρησιμοποιήσουν case studies από άλλες εταιρείες και βιομηχανίες για να πείσουν τη διοίκηση ότι η αλλαγή είναι και αναγκαία και επιτεύξιμη.
  • Τρίτον, θα ήταν καλό να αναζητήσουν ομοϊδεάτες τους στα άλλα τμήματα του οργανισμού, οι οποίοι θα καταλάβαιναν την ανάγκη που υπάρχει για αλλαγές και θα τους υποστήριζαν στην προσπάθεια που θα έκαναν για να την υλοποιήσουν.
  • Τέλος, καλό θα ήταν να μην εξωτερικεύσουν όλα τα στάδια της προγραμματιζόμενης αλλαγής, αλλά να αποκάλυπταν σταδιακά τις επιμέρους φάσεις της.

O Ian Cox θα είναι κεντρικός ομιλητής στο ΙΤ Directors Forum ’14, το οποίο θα διεξαχθεί από το περιοδικό netweek στις 23 Οκτωβρίου 2014, στο συνεδριακό κέντρο Δαΐς στο Μαρούσι. Ο Ian Cox προσφέρει το ηγετικό του σκεπτικό μέσα από τα web sites “The CIO Leader” και το “The Business Leader”. Επίσης, γράφει μια στήλη για το CIO Magazine και συχνά παρευρίσκεται και χρησιμοποιείται από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Συμμετέχει τέλος ως κριτής για τη λίστα CIO 100 του περιοδικού CIO Magazine.