Σε εξέλιξη βρίσκεται το πλάνο της Κωτσόβολος, με στόχο να υλοποιήσει έναν ευρύ ψηφιακό μετασχηματισμό, μεταβαίνοντας στο Omnichannel Retail, αλλάζοντας το σύνολο των συστημάτων της με τα πιο σύγχρονα διαθέσιμα συστήματα.

Aς σημειωθεί ότι η αλυσίδα δημιουργεί το πρώτο Software Defined Wide Area Network στην Ελλάδα σε συνεργασία με την HPE και τη Vodafone, στήνοντας μία ισχυρή και σύγχρονη υποδομή με οπτικές ίνες, 4G backup και τη χρήση του ΗP Aruba που διασφαλίζει απρόσκοπτη λειτουργία του ασύρματου δικτύου και αναγνώρισης των πελατών σε όλα τα καταστήματα, όπως ανέφερε ο CEO της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος, στο πλαίσιο σχετικής παρουσίασης.

Αναφερόμενος στους λόγους που οδήγησαν την Κωτσόβολος να προχωρήσει στη συγκεκριμένη επένδυση, ο κύριος Βασιλάκος επισήμανε ότι αφενός ο ένας από αυτούς εντοπίζεται σε λόγους που διασφαλίζουν την εμπειρία του καταναλωτή και ο δεύτερος σε λόγους στρατηγικής. «Στα μαγαζιά μας σήμερα έχουμε χιλιάδες συσκευές, οι οποίες αν θέλει να τις δείξει κάποιος με διαδραστικό τρόπο πρέπει να τις συνδέσει στο ίντερνετ. Ωστόσο όσο καλές και αν ήταν οι ταχύτητες μας, καθυστερούσαμε σε εμπειρία και ταχύτητα, που θα έπρεπε να διασφαλίσουμε, συμβαδίζοντας με δυνατούς συνεργάτες.

Στόχος ήταν να φτάσουμε έως και το τελευταίο μαγαζί μέσω οπτικής ίνας και να πάρουμε 4G backups και τεχνολογίες cloud αλλά και μέσα στο κατάστημα, που να μπορούν να αντέξουν αυτό τον αριθμό συνδέσεων που απαιτούνται. Γι’ αυτό επιλέξαμε το HP Aruba που αποτελεί ένα από τα συστήματα παγκοσμίως που μπορούσαν να κάνουν αυτή τη δουλειά. Στον τομέα της στρατηγικής επιθυμία μας ήταν το κατάστημα να αποτελεί κομμάτι της omnichannel εμπειρίας.

Έτσι, εάν ο πελάτης δημιουργούσε από το σπίτι του ένα καλάθι το προηγούμενο βράδυ μέσω του e-shop της Κωτσόβολος ή εξαργύρωνε μέσω του προγράμματος bonus της Alpha Bank τους πόντους του στον Κωτσόβολο, στόχος μας ήταν να τον αναγνωρίζουμε κατά την επίσκεψή του στο κατάστημα, είτε μέσα από apps, είτε μέσα από το ΙΤ του τηλεφώνου του, τα θέλω του, διαθέτοντας τη σχετική πληροφορία. Γι’ αυτό χρειάζονται πολύ βαριές υποδομές και έτσι μόνο από σύγχρονες πλατφόρμες μπορεί να το πετύχει κανείς».

Σύμφωνα με τον κύριο Βασιλάκο η επένδυση για το πρώτο έτος λειτουργίας του SD-WAN υπολογίζεται σε περίπου 1 εκατ. ευρώ ωστόσο ένα κομμάτι της επένδυσης δεν προέρχεται από capex – άρα εφάπαξ ποσό επένδυσης – καθότι απαιτεί SaS, με αποτέλεσμα το κόστος ανά έτος να ανέρχεται σε ποσό που αγγίζει το 1 εκατ. ευρώ για λειτουργία και συντήρηση του συστήματος.