Ολοκληρώθηκε από τη Διακομματική Επιτροπή ο κύκλος των εγκρίσεων για όλες τις προσκλήσεις που έχουν προκηρυχτεί από την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) για το ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ, καθώς ανακοινώθηκαν οι ανάδοχοι της συμφωνίας – πλαίσιο για το υποέργο «Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες Νησίδων 1-8», προϋπολογισμού 405 εκατ. ευρώ. Συνολικά θα υπογραφούν 20 εκτελεστικές συμβάσεις – 6 για τη νησίδα της Αττικής και από 2 για κάθε μία από τις υπόλοιπες 7 νησίδες σε όλη την Ελλάδα – με τις εταιρείες που μειοδότησαν στα αντίστοιχα τμήματα. Τη μερίδα του λέοντος απέσπασε ο ΟΤΕ στον οποίον κατακυρώθηκαν 11 εκτελεστικές συμβάσεις. Στη Vodafone κατακυρώθηκαν 4 εκτελεστικές συμβάσεις, 3 στη Wind και 2 στη Forthnet.

Επιπλέον κατακυρώθηκε στην Cosmote ο διαγωνισμός για το υποέργο που αφορά στην «παροχή Παροχή δυνατότητας μαζικής αποστολής SMS μηνυμάτων από τους Φορείς της Δημόσιας Διοίκησης», προϋπολογισμού 1,67 εκατ. ευρώ. Οι ανάδοχοι που θα προκύψουν θα διαθέτουν, θα διαχειρίζονται, θα συντηρούν και θα υποστηρίζουν για φορείς του Δημοσίου ευρυζωνικά τηλεπικοινωνιακά κυκλώματα, υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας, παροχή εφεδρικών συνδέσεων πρόσβασης καθώς και 1.482 δημόσια hotspots για δωρεάν πρόσβαση στο internet για τους πολίτες.

Αναβαθμισμένες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες στο Δημόσιο

Το «ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ» είναι ένα πολυσύνθετο έργο με πολλές φάσεις υλοποίησης και υποέργα, το οποίο ξεκίνησε να υλοποιείται τον Ιούλιο 2019 και θα ολοκληρωθεί σταδιακά μέσα στα επόμενα 3,5 χρόνια. Με την ολοκλήρωση του, περισσότερα από 34.000 κτίρια που στεγάζουν φορείς του Δημοσίου θα διαθέτουν αναβαθμισμένες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες (φωνής, δεδομένων και εικόνας), με δραστική αύξηση των ταχυτήτων internet και σημαντική μείωση του τηλεπικοινωνιακού κόστους. Εκτιμάται ότι το όφελος για το κράτος και τους φορολογουμένους θα ανέλθει σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, καθώς η εξοικονόμηση πόρων για τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες αναμένεται ότι θα ξεπεράσει το 40%. Ταυτόχρονα, για πρώτη φορά το Ελληνικό Δημόσιο θα γνωρίζει με απόλυτη ακρίβεια πόσα χρήματα δαπανά για τις ανάγκες επικοινωνίας των φορέων του (σταθερή, κινητή τηλεφωνία καθώς και υπηρεσίες δεδομένων / internet και εικόνας / τηλεδιάσκεψης).