Το XPand 2021, η δικτυακή εκδήλωση για το «υπολογιστικό νέφος» της interworks.cloud με κύριους συμπαραστάτες τη Microsoft και την Acronis, που πραγματοποιήθηκε στις 03 Φεβρουαρίου με τη συμμετοχή πολλών εκατοντάδων «συνέδρων», είχε απ’ όλα: ποικιλία, πολυφωνία, εξιστόρηση διαφορετικών και χρήσιμων εμπειριών, πολλές βέλτιστες πρακτικές και παραδείγματα από το πεδίο, πρωτότυπες και εμπνευσμένες λύσεις από διαφορετικές οπτικές γωνίες και κυρίως τρόπους για να μετατραπούν οι -άφθονες τον τελευταίο χρόνο- προκλήσεις, σε ευκαιρίες.

Το πρόγραμμα της εξάωρης εκδήλωσης περιλάμβανε 20 παρουσιάσεις από 23 ομιλητές, που κάλυψαν ευρύτατο φάσμα τομέων – από το ανθρώπινο δυναμικό και την απόκτηση νέων δεξιοτήτων, ως τις ανάγκες της βιομηχανίας και των ΜΜΕ, τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό και, βεβαίως, την κυβερνοασφάλεια, με σημαντική συμβολή και εκπρόσωπων από εταιρείες συμβούλων. Κι αν το Cloud ήταν αναμφισβήτητα ο κύριος άξονας, ο κοινός παρονομαστής όλων των ομιλιών -που συντόνισε με επιδεξιότητα ο Giorgio Tsoupis, Sr. Partner Development Manager της interworks.cloud- ήταν η επόμενη ημέρα, το «τι μέλλει γενέσθαι» κατά την εποχή της «νέας κανονικότητας», στην οποία εισερχόμαστε πλησίστιοι.

Ο ΙΤ Manager του 2021

Εύλογο, λοιπόν, το ερώτημα της κύριας ομιλίας -Who is the IT Manager of 2021?- στο οποίο κλήθηκαν να απαντήσουν ο ιδρυτής και CEO της interworks.cloud, Βασίλης Ζωγράφος, και η Senior Partner Development Manager της Microsoft, Καρίνα Περέιρα. Αυτός που θα τα πάει καλύτερα στο eCommerce, θα μεταφέρει χωρίς πρόβλημα τις εφαρμογές στο cloud και θα διασφαλίσει την ευτυχία των συνεργατών του (από πλευράς ισορροπίας εργασίας – ζωής), τόνισαν, σημειώνοντας ότι οι αλλαγές είναι πλέον ραγδαίες, πισωγυρίσματα δεν θα υπάρξουν και η προσαρμογή όλων μας είναι κάτι περισσότερο από μονόδρομος. Ο οδικός χάρτης για την επίτευξη αυτού του στόχου περνάει από την ψηφιοποίηση των πελατών, τη μετάβαση στο cloud, την ενίσχυση της συνεργασίας και τη σταδιακή απλούστευση των διαδικασιών, που θα διευκολύνουν (με την απαραίτητη συνδρομή του ΑΙ και κατάλληλων εργαλείων ή συνδεδεμένων συσκευών) τη λήψη σωστότερων αποφάσεων.

Περισσότερες λέξεις-κλειδιά σ’ αυτή τη διαδρομή ήρθε να προσθέσει, λίγη ώρα αργότερα, η Μυλαίδη Στούμπου, Regional Director της Microsoft, όπως Digital – Remote – Safety – Automation – Ecosystem – Supply chain reformation, αποκαλύπτοντας τον κανόνα των τριών C (courage – culture – customer) και των τεσσάρων P (partnerships – people – positivity – purpose) που θα έπρεπε να διέπουν τις πράξεις μας, για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Πρωτοβουλίες και προτροπές

Απ’ όσα ακούστηκαν στις άλλες παρουσιάσεις, αξίζει να μνημονεύσουμε τη νέα πρωτοβουλία της HPE Edge-To-Office που προσπαθεί να μεγιστοποιήσει τη συνεργασία, την ασφάλεια και την παραγωγικότητα στο πλαίσιο της εργασίας από το σπίτι, το αισιόδοξο μήνυμα της Σύλιας Χριστοφιλοπούλου (HR Partners) για νέες θέσεις εργασίας που θα στηρίξουν την εποχή της συν-εξέλιξης και των πολυμερών σχέσεων, την προτροπή του Μεν. Μακρυγιάννη (Bewise) για μικρά έργα, γρήγορες αντιδράσεις και στενότερες σχέσεις με τους πελάτες, την παραδοχή του Αλεξ. Μυλωνά (της «παραδοσιακής» Alumil) για την αξία των διαπροσωπικών σχέσεων αλλά και της προσαρμογής στις νέες συνθήκες,, τις προειδοποιήσεις του Παν. Κανελλόπουλου (Fortinet) για τα θέματα ασφαλείας στις επιχειρήσεις των οποίων «η καρδιά χτυπάει πλέον ψηφιακά», αλλά και το «διαθεσιμόμετρο» (Availabil-o-meter!) που εισήγαγε στη συζήτηση ο Νικηφ. Αλεφαντινός (Grow-2-Cloud) για τις σχέσεις ΙΤ επιχειρήσεων και πελατών σε θέματα SLAs.

Τέλος, μεγάλο ενδιαφέρον είχε και η παρέμβαση του Βασ. Τσιάμη (ΕΥ – Βρυξέλλες), ο οποίος παρουσίασε αρκετούς τρόπους απευθείας χρηματοδότησης, στο πλαίσιο των υπαρχόντων ευρωπαϊκών προγραμμάτων ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, αλλά και νέων για τη βιώσιμη ανάπτυξη, κατά την περίοδο 2021-2027.