Από το 2004 έως και σήμερα έχει αποδειχθεί ότι τίποτα δεν υπήρξε τυχαίο γεγονός στον Δήμο Περιστερίου. Μέσα στα έργα που ολοκληρώθηκαν, ολοκληρώνονται και προγραμματίζονται εντάσσεσαι και τα έργα της τεχνολογίας και της πληροφορικής που βοηθούν στην βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης των Δημοτών μας και την μείωση της γραφειοκρατίας.

Oλα αυτά τα χρόνια, οι εμπλεκόμενοι στα έργα Πληροφορικής και τεχνολογίας μαζί με τους συναδέλφους του Δήμου Περιστερίου, πίστεψαν στη νέα πραγματικότητα και κατάφεραν να ολοκληρώσουν έργα, ώστε σήμερα ο Δήμος Περιστερίου να παρέχει σύγχρονες και προηγμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες στο δημότη, όπως ενδεικτικά το ηλεκτρονικό δημοτολόγιο στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.peristeri.gr/online2.php, οι ηλεκτρονικές ψηφοφορίες και διαβουλεύσεις (e-voting) για θέματα που αφορούν τους δημότες μέσω της σύγχρονης διαδικτυακής πύλης του Δήμου στη διεύθυνση www.peristeri.gr, ενώ ταυτόχρονα η ίδια πύλη αποτελεί καθημερινά ανανεώσιμη πηγή επικοινωνίας και μετάδοσης πληροφοριών, όπως ενδεικτικά το πολιτιστικό πρόγραμμα εκδηλώσεων του Δήμου.

Με γνώμονα τον πολίτη
Δεδομένου ότι ο Δήμος Περιστερίου λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των πολιτών στον τομέα της μείωσης της γραφειοκρατίας, της πληροφόρησης και της επικοινωνίας με το δημότη, έχει ήδη ολοκληρώσει και λειτουργεί:

1. τη διαδικτυακή πύλη του Δήμου Περιστερίου (www.peristeri.gr), όπου και αποτελεί τον σύγχρονο κόμβο εξυπηρέτησης του Δήμου και των Δημοτών

2. την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών, όπως το ηλεκτρονικό δημοτολόγιο, όπου μέσω της ιστοσελίδας, ο δημότης μπορεί να αιτηθεί το πιστοποιητικό ή την βεβαίωση που τον ενδιαφέρει

3. ηλεκτρονικές ψηφοφορίες, διαβουλεύσεις, ενημερώσεις, δράσεις για το περιβάλλον και το Δήμο

4. ψηφιακό χάρτη της πόλης και των δυνατοτήτων που η πόλη παρέχει, όπως διασκέδαση, συγκοινωνία, πολιτισμό, άθληση, εκπαίδευση, περιβάλλον, καθαριότητα, κοινωνική πολιτική

5. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, πρόγραμμα μισθοδοσίας, διαχείρισης και αποθήκευσης των δημοτικών εγγράφων

6. σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας της τοπικής λεωφορειακής γραμμής και

7. σύστημα διαχείρισης κάδων καθαριότητας.

Μελλοντικά σχέδια
Και ενώ τα ανωτέρω έργα είναι μόνο η αρχή της σύγχρονης ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, επιπλέον ψηφιακά έργα που αυτοματοποιούν τις διαδικασίες, μειώνουν τη γραφειοκρατία και αυξάνουν την παραγωγικότητα του Δήμου, ολοκληρώνονται τις επόμενες ημέρες. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα παρακάτω:

a) η ανανεωμένη διαδικτυακή πύλη του Δήμου όπου ο Δημότης θα ενημερώνεται για τα τεκταινόμενα στο Δήμο, θα του παρέχονται ηλεκτρονικά περισσότερες υπηρεσίες πλέον της ενημέρωσης και των πιστοποιητικών και

b) το γεωγραφικό σύστημα ενημέρωσης (GIS) πάνω στο οποίο θα αποτυπωθούν όλες οι υποδομές του Δήμου, όπως ενδεικτικά τα κτήρια με τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους δημότες, τα αιτήματα των δημοτών και όλα τα δημοτικά έργα, ο ψηφιακός χάρτης του Δήμου με περισσότερες πληροφορίες χρηστικές στο σύνολο των δημοτών.

Δεν σταματάμε όμως εδώ, μιας και μελέτες για περισσότερα από οκτώ (8) μεγάλα ψηφιακά έργα προγραμματίζονται για τα επόμενα 3 χρόνια, ώστε οι δημότες μας να απολαμβάνουν χρήσιμες και πραγματικά προηγμένες υπηρεσίες νέας γενιάς.


Μερικά από αυτά τα έργα θα στοχεύουν και στην παροχή κοινωνικής υπηρεσίας προς τις ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες του Δήμου μας:
1. Δίκτυο τηλε-υποστήριξης, μέσω του νέου Κέντρου Υγείας του Δήμου. Με την υπηρεσία αυτή ιατροί και ασθενείς θα έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάσσουν ιατρικά δεδομένα, άμεσα, προσφέροντας υπηρεσίες τηλε-ιατρικής. Ο ασθενής, από οποιοδήποτε σημείο, συνδεδεμένο στο δίκτυο, θα μπορεί να εξυπηρετηθεί και να επικοινωνήσει με τον ιατρό του ή τον ειδικό ιατρό για την ασθένειά του.

2. Πέραν της άμεσης αντιμετώπισης των ιατρικών περιστατικών, οι πολίτες θα μπορούν να λαμβάνουν πληροφορίες, μέσα από την ολοκληρωμένη διαδικτυακή πύλη πληροφόρησης, ενημέρωσης και υποστήριξης των πολιτών και των επαγγελματιών σε θέματα υγείας. Οι παρεχόμενες πληροφορίες, τόσο σε επιστημονικό όσο και διοικητικό επίπεδο, θα αφορούν αρχικά τα 2 σύγχρονα κοινωνικά και ιατρικά θέματα, τα ναρκωτικά και τον καρκίνο.

3. Αμεση πρόσβαση σε πληροφορίες θα προσφέρεται στον πολίτη μέσω του ολοκληρωμένου χάρτη υπηρεσιών υγείας ενεργού-διαδραστικού περιεχομένου. Με τη χρήση συστημάτων G.I.S. ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε όλους τους φορείς υγείας της περιοχής του. Εφημερεύοντα νοσοκομεία, φαρμακεία, ιατροί, οδοντίατροι, θα είναι όλα στη διάθεσή του, ενημερωμένα, με μία απλή αναζήτηση.

4. Περίπτερα πληροφόρησης (info kiosks) και οι σταθμοί ενημέρωσης (infotubes), τόσο εσωτερικού όσο και εξωτερικού χώρου, θα αποτελέσουν τα απόλυτα σημεία πρόσβασης σε συγκεκριμένους διαδικτυακούς τόπους και τα απόλυτα σημεία παροχής συγκεκριμένων διαδραστικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Στη διάθεση όλων, θα υπάρχουν όλα τα σημεία ενδιαφέροντος της πόλης όπως, εστιατόρια, εμπορικά κέντρα, δημόσιες υπηρεσίες, κ.ά., ενώ με τη βοήθεια του χάρτη της πόλης και κατόπιν «ερώτησης» του ενδιαφερόμενου, θα εμφανίζονται, ζωντανά, οδηγίες πρόσβασης στα διάφορα σημεία.

5. Ασύρματο Internet για κάθε πολίτη θα προσφέρεται σε επιλεγμένες πλατείες και σημεία υψηλής συγκέντρωσης, για την πρόσβαση μέσω της διαδικτυακής πύλης του Δήμου στο Internet και στον κόσμο γενικότερα.

6. Δημιουργία ενός πρότυπου πολυχώρου ευρυζωνικότητας, θα προσφέρει, κυρίως σε νέους ανθρώπους, προηγμένα ψηφιακά μέσα ως εναλλακτικούς τρόπους διασκέδασης, εκπαίδευσης και εργασίας. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για μία ψηφιακή θερμοκοιτίδα, απ’ όπου θα προσφέρονται: ευρυζωνική πρόσβαση, υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού, δυνατότητες τηλεδιάσκεψης σε πραγματικό χρόνο, ηλεκτρονικές υπηρεσίες στους αλλοδαπούς, καθώς και εργαλεία λογισμικού.

7. Ενα ακόμη έργο, με άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα των πολιτών της πόλης, είναι το ενιαίο σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας για την ολοκληρωμένη πληροφόρηση – ψηφιακή μετακίνηση. Με τη βοήθεια επαγωγικών βρόγχων, διαχειριζόμαστε τα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης, παρακολουθούμε τον στόλο και το δίκτυο των αστικών λεωφορείων και σαν αποτέλεσμα, ενημερώνονται οι πολίτες για την κυκλοφοριακή κίνηση και τα δρομολόγια του Μετρό σε όλες τις στάσεις του Δήμου. Επιπλέον, οι έξυπνες στάσεις των αστικών λεωφορείων, προσφέρουν ακριβή πληροφόρηση σε ότι αφορά τα δρομολόγια, την αναμονή έως την άφιξη του κάθε λεωφορείου, με ακρίβεια δευτερολέπτου.

8. Εξοικειώνοντας τους πολίτες με τις δράσεις νέας γενιάς και εξελίσσοντας το έργο του, ο Δήμος Περιστερίου θα αναπτύξει μία σύγχρονη πλατφόρμα τηλεκατάρτησης. Μέσω συγκεκριμένης ιστοσελίδας, οι εγγεγραμμένοι πολίτες, θα έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό και θα εκπαιδεύονται «από απόσταση».

Διανύοντας τον 21ο αιώνα και με τη βοήθεια της τεχνολογίας, οι πολίτες κάθε ηλικίας, μπορούν και απολαμβάνουν τις ηλεκτρονικές πλέον υπηρεσίας για τις συναλλαγές τους και την από απόσταση εξυπηρέτησή τους, καθώς και έργα πληροφόρησης με τοπικό περιεχόμενο.

Οι εξελίξεις συνεχίζονται και για τα επόμενα χρόνια, τα ήδη σχεδιασμένα και έτοιμα προς υλοποίηση έργα, θα εκτοξεύσουν την καθημερινότητά μας σε υψηλά επίπεδα και θα απλουστεύσουν διαδικασίες και συναλλαγές οι οποίες καθορίζουν, σε μεγάλο βαθμό, τη ζωή μας.