Case study: Πώς μια κεντρικοποιημένη λύση backup, σε συνδυασμό με την τεχνολογία του deduplication, επιτρέπει σε μια τράπεζα να καλύπτει τα 350 σημεία παρουσίας με πολύ μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Η Union Bank of California ανήκει στην κατηγορία των εμπορικών τραπεζών παρέχοντας, εκτός των τυπικών υπηρεσιών, και υπηρεσίες διαχείρισης επενδύσεων. Η τράπεζα, της οποία τα κεντρικά γραφεία βρίσκονται στο San Francisco, λειτουργεί με 330 καταστήματα σε California, Washington και Oregon, ενώ διαθέτει επίσης δύο διεθνή γραφεία και εγκαταστάσεις σε έξι πολιτείες.

Πριν την εγκατάσταση κεντρικοποιημένης λύσης backup από τη Symantec, η τράπεζα λειτουργούσε με τοπικά συστήματα backup, τα οποία απασχολούσαν αρκετό προσωπικό και επιπλέον δεν παρείχαν τα επίπεδα αξιοπιστίας που επιθυμούσε.

Σύμφωνα με τον Christian Aquirre, μηχανικό συστημάτων της UBOC, «Πριν την κεντρικοποίηση η διαδικασία του backup είχε ένα ποσοστό επιτυχίας κοντά στο 60%. Τη διαδικασία του backup αναλάμβανε ένα άτομο σε κάθε κατάστημα, το οποίο πολύ συχνά απλά ξεχνούσε να το κάνει. Επιπλέον, τα καταστήματα χρειάζονταν πολύ χρόνο για να ανακτήσουν κάποια στοιχεία. Κάθε προσπάθεια ανάκτησης απαιτούσε από μια έως τρεις ώρες».

Η σωτηρία ήρθε με το deduplication
Πρακτικά, η UBOC είχε να αντιμετωπίσει δύο προβλήματα. Την κεντρικοποίηση της διαδικασίας του backup, αλλά και τον περιορισμό του κόστους που θα προέκυπτε από τη χρήση ενός κοινού συστήματος αποθήκευσης. Οι δύο παράγοντες έστρεψαν το ενδιαφέρον της τράπεζας στην τεχνολογία deduplication.

«Στις αρχές του 2007 κάναμε τις πρώτες αξιολογήσεις, συγκρίνοντας λύσεις της Symantec και της Avamar», λέει ο C. Aquirre, συμπληρώνοντας, «το πρώτο που παρατηρήσαμε ήταν ότι το deduplication μας δημιουργούσε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα». Τελικά, η UBOC προτίμησε τη λύση της Symantec, καθώς η λύση της Avamar απαιτούσε εξειδικευμένο hardware, το οποίο θα αύξανε το ενεργειακό footprint της τράπεζας.

Με το μοντέλο disk-to-disk-to-tape, το οποίο υποστηρίζει το λογισμικό της Symantec, η UBOC έχει τη δυνατότητα να συγκεντρώνει τα deduplicated data από τα καταστήματά της στο βασικό της data center στο Monterey Park στην Καλιφόρνια και στη συνέχεια να δημιουργεί αντίγραφα των backup στο disaster recovery site στο San Diego.

Ενα λογισμικό agent, με χαμηλό κόστος άδειας χρήσης, χειρίζεται το deduplication σε κάθε κατάστημα και ένας μοναδικός εξειδικευμένος server αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα στα κεντρικά.

Βελτίωση σε όλες τις μετρήσεις
«Κάθε client backup δεν χρειάζεται περισσότερο από 10 λεπτά» λέει ο C.Aquiree «Επίσης, όσο αυξάνεται ο όγκος των δεδομένων, τόσο περισσότερο αποτελεσματική γίνεται η διαδικασία, εξαιτίας των τεχνικών deduplication και συμπίεσης. Για παράδειγμα, ένα κατάστημά μας που είχε συνολικά κάθε μέρα περίπου 7 GB για backup τώρα μεταφέρει στα κεντρικά 10 περίπου MB, δηλαδή 99% λιγότερα δεδομένα.

Εκτός από το κέρδος σε χρόνο και αποτελεσματικότητα, η UBOC κατάφερε να μειώσει και τα άμεσα έξοδά της. Πλέον, δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιεί ανθρώπους του καταστήματος για τα backup και έχει αποφύγει πολλά ταξίδια που έκαναν οι μηχανικοί της για να διορθώσουν προβλήματα της διαδικασίας. Επίσης για τη μεταφορά των αρχείων χρησιμοποιείται λιγότερο bandwidth και αυτό έχει συμβάλει στη μείωση των τηλεπικοινωνιακών εξόδων.

«Πλέον μπορώ να ελέγξω τους 118 servers μας στην περιοχή του Los Angeles σε λιγότερο από 20 λεπτά», λέει ο C.Aquirre, ενώ όταν αφήνω το γραφείο μου ξέρω ότι δύσκολα την επόμενη μέρα θα βρω κάποιο πρόβλημα να με περιμένει.