Ο Αγγελος Αστρεινίδης, Διευθύνοντας Σύμβουλος της iteam, εξηγεί πώς η iteam έχει καταφέρει να αναπτυχθεί, προσφέροντας ολοκληρωμένες και αξιόπιστες λύσεις Πληροφορικής, με κινητήριο μοχλό επιτυχίας τα ικανά στελέχη και τις δυνατές συνεργάσίες.

NetWeek: Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της iteam; Ποια η πορεία και η θέση της εταιρείας στην ελληνική αγορά σήμερα;

Αγγελος Αστρεινίδης: Φέτος γιορτάζουμε τα δέκατα γενέθλιά μας. Ολα αυτά τα χρόνια σαν διοίκηση το βασικότερο μέλημά μας ήταν να είμαστε συνεπείς τόσο προς τους πελάτες μας όσο και προς τα στελέχη μας. Πιστεύουμε ότι το έχουμε καταφέρει και προχωράμε μπροστά, συνεχίζοντας με τον ίδιο τρόπο. Η πραγματικά στενή σχέση που έχουμε με τα στελέχη μας, νομίζω ότι είναι σημαντική παράμετρος επιτυχίας.

Αν συνδυαστεί με αξιόπιστες συνεργασίες και καλούς πελάτες τότε τα αποτελέσματα έρχονται. Οι ικανότητες, πάντως, των ανθρώπων μας είναι αυτό που μας πάει κάθε φορά ένα βήμα μπροστά. Μέσα σε αυτή τη δεκαετία έχουμε μεγαλώσει με συντηρητικά βήματα κάθε χρόνο, επιτυγχάνοντας σταθερή αύξηση στα μεγέθη μας -περίπου 20% ετησίως- και αυτή τη στιγμή απασχολούμε περί τα 60 στελέχη.

NetWeek: Ποιοι είναι οι κύριοι τομείς δραστηριοποίησης της iteam;

Αγγελος Αστρεινίδης: Δραστηριοποιούμαστε σε τρεις διαφορετικούς αλλά αλληλένδετους τομείς. Πιστεύουμε ότι η σωστή λειτουργία ενός οργανισμού εξαρτάται από τρεις βασικούς παράγοντες:
· τις τεχνολογικές υποδομές στις οποίες έχει επενδύσει
· τις κρίσιμες επιχειρηματικές εφαρμογές (ERP, CRM, custom εφαρμογές κ.λπ.) στις οποίες βασίζεται η λειτουργία της επιχείρησης και
· την εξωστρέφεια της εταιρείας μέσω της δυναμικής παρουσίας της στο διαδίκτυο με σύγχρονες μεθοδολογίες.

Αυτό που προσφέρουμε είναι λύσεις -προϊόντα και υπηρεσίες- για καλύτερη απόδοση σε αυτά τα τρία επίπεδα.


NetWeek: Οι λύσεις και οι υπηρεσίες που παρέχετε λοιπόν είναι σε τρεις βασικές περιοχές: Infrastructure Management, Enterprise Applications, Web Strategy. Τι περιλαμβάνει κάθε μία από αυτές τις κατηγορίες;

Αγγελος Αστρεινίδης: Σχετικά με τον πρώτο πυλώνα αναγνωρίζουμε ότι οι πελάτες μας έχουν επενδύσει σημαντικά στην αγορά συγκεκριμένων υποδομών, όπως hardware, application servers, web servers, database servers, messaging συστήματα και άλλα πολλά. Αυτό που προσφέρουμε είναι λύσεις και μεθοδολογίες για την καλύτερη και γρηγορότερη αξιοποίηση των υποδομών αυτών. Αυτό το πετυχαίνουμε σε δύο επίπεδα, τόσο στο pre-production όσο και στο post production περιβάλλον.

Στο pre-production περιβάλλον, λόγω της συνεργασίας μας με την HP, είμαστε ίσως η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που προσφέρει λύσεις αυτοματοποίησης της διαδικασίας Software Testing. Εχουμε ολοκληρώσει πολλά έργα load & stress testing, functional testing και test management. Οι λύσεις μας εξασφαλίζουν στους πελάτες μας τον εντοπισμό προβλημάτων των εφαρμογών και των υποδομών τους, πριν βγουν στην παραγωγή. Ενα απλό παράδειγμα είναι ότι μπορούμε να απαντήσουμε στο ερώτημα «θα αντέξει η εφαρμογή μας όταν θα βγει στη παραγωγή με εκατοντάδες χρήστες να δουλεύουν ταυτόχρονα»;

Στο post-production περιβάλλον, προσφέρουμε λύσεις για την ολοκληρωμένη διαχείριση και παρακολούθηση των υποδομών. Η συνεργασία μας με την Quest Software θεωρούμε ότι έχει παίξει καταλυτικό ρόλο στην επιτυχία μας στον τομέα αυτό. Η Quest Software προσφέρει λύσεις σε τέσσερις κύριες ενότητες: Database, Microsoft Infrastructure, Application Performance Management και Virtualization Management. Η iteam δεν προωθεί απλά τις λύσεις αυτές, αλλά παρέχει ολοκληρωμένα professional services ώστε να είναι άμεσα και ορατά τα αποτελέσματα.

Στην Ελλάδα έχουμε περισσότερες από 300 εγκαταστάσεις των λύσεων αυτών. Θα θέλαμε πολλές σελίδες για να αναφέρουμε όλες τις λύσεις, οπότε θα σταθώ επιγραμματικά σε λέξεις που είμαι σίγουρος ότι παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαχείριση του IΤ: Compliance, 24 x 7 monitoring, SLA management, tuning, log management, archiving, security, identity management, reporting, data management κ.λπ.

Είμαστε πολύ υπερήφανοι που εκπροσωπούμε με επιτυχία την Quest Software, στην Ελλάδα και στην Κύπρο.

Η δεύτερη δραστηριότητα της iteam, αφορά στην παροχή επιχειρηματικών λύσεων. Το τμήμα ανάπτυξης custom εφαρμογών έχει υλοποιήσει πληθώρα σημαντικών έργων από την πρώτη ημέρα ίδρυσης της εταιρείας και έχει στηρίξει σε σημαντικό βαθμό την εξέλιξή της. Τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε δημιουργήσει και ένα business unit που ασχολείται με την υλοποίηση επιχειρηματικών εφαρμογών, που βασίζονται στο περιβάλλον της Oracle (Oracle eBusiness Suite και Siebel). Ηδη, έχουν ολοκληρωθεί σημαντικά έργα τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα.

Προχωρώντας λίγο παραπάνω, προσπαθούμε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας, μέσω του τελευταίου πυλώνα δραστηριοτήτων μας, να χαράξουν τη στρατηγική της παρουσίας τους στο Internet. Πιστεύουμε ότι μία εταιρεία, πλέον, δεν αρκεί να έχει ένα απλό web site που περιλαμβάνει κάποιες στατικές πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει. Πλέον, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Πρέπει οι εταιρείες να έρθουν πιο κοντά στο πελατολόγιο και το κοινό τους, ακούγοντας προτάσεις και παράπονα.

Πρέπει να υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία. Το Internet έχει γίνει πολύ πιο social. Αυτό λοιπόν που προσπαθούμε να προσφέρουμε είναι όχι μόνο την κατασκευή ενός δυναμικού web site αλλά την υλοποίηση μίας ολοκληρωμένης social στρατηγικής στο Internet χρησιμοποιώντας όλα τα νέα μέσα (youtube, facebook, twitter, blogging κ.λπ.). Ο πρώτος πελάτης αυτής της διαδικασίας ήταν και συνεχίζει να είναι η ίδια η iteam. Είμαστε από τις πρώτες εταιρείες στη Ελλάδα που δημιουργήσαμε corporate blog και σελίδες στο facebook και στο twitter. Επίσης, πρόσφατα ξεκινήσαμε και το κανάλι μας στο youtube όπου θα ανεβάζουμε συζητήσεις και demo των λύσεών μας.

NetWeek: Σε ποιους κλάδους της αγοράς απευθύνεται η iteam; Υπάρχουν αγορές στις οποίες εξειδικεύεστε;

Αγγελος Αστρεινίδης: Με αυτές τις τρεις κατηγορίες δραστηριοτήτων, δεν θα έλεγα ότι στοχεύουμε σε συγκεκριμένη κατηγορία πελατών. Τόσο μικρές όσο και μεγάλες εταιρείες έχουν ανάγκες διαχείρισης των υποδομών τους, ανάγκες επιχειρηματικών εφαρμογών αλλά και πρόθεση να βγουν δυναμικότερα στο Internet.
Είναι δεδομένο ότι αυτό που λέω κρύβει δυσκολίες. Δεν είναι εύκολο να γίνει αποτελεσματική κάλυψη όλης της αγοράς. Αναγνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες, η στρατηγική που ακολουθούμε είναι τα τρία business units να δουλεύουν ανεξάρτητα, στελεχωμένα από εξειδικευμένα άτομα, χωρίς αυτό να αποκλείει συνεργασία των τμημάτων όποτε αυτό κριθεί αναγκαίο.


NetWeek: Ενα πολύ σημαντικό ζήτημα που απασχολεί διαχρονικά τις εταιρείες είναι η προστασία των δεδομένων της μέσα από τον έλεγχο πρόσβασης και τη διαχείριση προνομίων και ταυτοτήτων. Ποια είναι η πρόταση της iteam σε αυτή την περιοχή;

Αγγελος Αστρεινίδης: Πράγματι, είναι ένα θέμα που συζητάμε όλο και περισσότερο με τους πελάτες μας. Η εταιρεία προσφέρει πολύ αξιόλογες λύσεις σ’αυτό τον τομέα. Μέσω των προϊόντων της Quest Software και ειδικότερα του Active Roles, που προωθούμε, έχουμε τη δυνατότητα αρχικά να αυτοματοποιήσουμε όλη τη διαδικασία του provisioning των δικαιωμάτων των χρηστών. Εχουμε, λοιπόν, τη δυνατότητα όταν έρχεται ένα καινούργιος υπάλληλος στην εταιρεία, η διαδικασία απόδοσης δικαιωμάτων να γίνεται αυτόματα, δίνοντας μόνο τα άκρως απαραίτητα στοιχεία: το όνομά του, σε ποιο τμήμα θα δουλεύει και τι ρόλο θα έχει.

Σημαντικό σε αυτή τη διαδικασία είναι ότι μπορεί πλέον το provisioning να μεταφερθεί στο HR και να μην απασχολεί πόρους του IT. Ενα θέμα που απαιτεί προσοχή είναι το τι γίνεται σε περίπτωση αποχώρησης ή μετακίνησης ενός υπαλλήλου. Σε αυτές τις διαδικασίες έχουμε διαπιστώσει τεράστια προβλήματα. Υπάρχουν παραδείγματα υπαλλήλων που παρόλο που έχουν απολυθεί συνεχίζουν να έχουν πρόσβαση στο δίκτυο ή σε κάποιες εφαρμογές, γιατί ο administrator δεν ήξερε ή ξέχασε ότι έπρεπε να τον διαγράψει.

Μία διαδικασία που επίσης καλύπτουμε σε αυτόν τον τομέα είναι το Password management. Ιδίως σε μεγάλους οργανισμούς, το κόστος ξεκλειδώματος των χρηστών που ξέχασαν το password τους είναι αρκετά σημαντικό. Προσφέρουμε, λοιπόν, μία λύση, το Quest Password Manager, για self service Password reset management.

Τέλος, πιστεύουμε ότι έχουμε μία από τις καλύτερες και πιο ευέλικτες λύσεις για Log management. Μέσω του Quest Intrust, έχουμε τη δυνατότητα να μαζεύουμε real time τα log files από ουσιαστικά οτιδήποτε βγάζει log files (servers, exchange, Active Directory, routers, applications κ.λπ.), να τα συγκεντρώνουμε σε μία βάση δεδομένων και από εκεί να έχουμε ένα ολοκληρωμένο reporting και μάλιστα με real time alerting δυνατότητες.

NetWeek: Οι πρόσφατες οικονομικές αναταράξεις έχουν επηρεάσει συνολικά τις αγορές. Πώς εκτιμάτε ότι θα επηρεαστεί ο κλάδος της Πληροφορικής στην Ελλάδα;

Αγγελος Αστρεινίδης: Στην ερώτηση αυτή φοβάμαι ότι δεν υπάρχει μονοδιάστατη απάντηση. Υπάρχουν εταιρείες Πληροφορικής οι οποίες δραστηριοποιούνται έντονα στον Δημόσιο Τομέα, και εκεί υπάρχει πρόβλημα μιας και πολλά έργα έχουν «κολλήσει», οι πληρωμές έχουν μείνει πίσω, οι εκταμιεύσεις κονδυλίων μέσω του ΕΣΠΑ δεν έχουν μέχρι στιγμής τη δυναμική που θα ήθελε η αγορά Πληροφορικής. Από την άλλη μεριά υπάρχει και ο Ιδιωτικός Τομέας, όπου οι επιχειρήσεις, μεσούσης της κρίσης, θα πρέπει να διαφυλάξουν και να αναπτύξουν περαιτέρω τις υποδομές Πληροφορικής που διαθέτουν, εάν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να κατακτήσουν μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές τους.

Εάν δεν επενδύσεις στο ERP σου, εάν δεν εφοδιάσεις τους πωλητές σου με φορητά συστήματα παραγγελιοληψίας, εάν δεν έχεις σύγχρονο και φιλικό δικτυακό τόπο που να δίνει αξία στους πελάτες σου, τότε πώς θα γίνεις ανταγωνιστικός; Οσες εταιρείες Πληροφορικής δώσουν ουσιαστικές απαντήσεις σε όλους αυτούς τους προβληματισμούς της αγοράς, νομίζω ότι δεν θα έχουν πρόβλημα. Κλείνοντας, πάντως, εκτιμώ ότι η αγορά θα εξομαλυνθεί προς το τέλος του 2010, συνεπώς οι αμέσως επόμενοι μήνες χρειάζονται προσοχή και εγρήγορση!


NetWeek: Διεθνείς μελέτες δείχνουν μια τάση μείωσης των δαπανών σε ΙΤ εξαιτίας της κρίσης. Από την άλλη, η Πληροφορική αποτελεί όχημα επιχειρηματικής επιβίωσης και ανάπτυξης. Ποιες κατά τη γνώμη σας είναι οι περιοχές αυτές που δεν θα πρέπει να διστάσουν να επενδύσουν οι εταιρείες και ποιες αυτές που ακριβώς λόγω της κρίσης επιβάλλεται να επενδύσουν; Επιπλέον, τι θα μπορούσαν να «αφήσουν για αργότερα»;

Αγγελος Αστρεινίδης: Ξέρετε η κρίση έχει και θετικές επιπτώσεις και αυτό έχει ήδη διαφανεί στην Αμερική, η οποία δοκιμάστηκε πρώτη από την κρίση και οι εταιρείες εκεί αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα προκειμένου να επιβιώσουν. Οι νικητές, λοιπόν, ήταν εκείνοι οι οποίοι άδραξαν την ευκαιρία, επανεξέτασαν το επιχειρηματικό μοντέλο λειτουργίας τους, επικεντρώθηκαν σε τομείς που γνώριζαν καλά και είχαν το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους και γενικά «νοικοκύρεψαν» την επιχείρησή τους.

Συνεπώς, η κάθε εταιρεία θα πρέπει να επανεξετάσει το επιχειρηματικό μοντέλο λειτουργίας της, να εκτιμήσει τι αποτελεί για αυτήν «core business» και να υποστηρίξει την απόφασή της αυτή με αποδοτικά πληροφοριακά συστήματα προκειμένου να είναι ανταγωνιστική. Πάντοτε δε, στο επίκεντρο της σκέψης της θα πρέπει να είναι ο πελάτης και πώς θα του δώσει τη μεγαλύτερη δυνατή αξία.

Συνεπώς, ότι σχετίζεται με την παραγωγή προϊόντων ή την παροχή υπηρεσιών και τη διάθεσή τους στον τελικό πελάτη θα πρέπει να τελειοποιηθεί τόσο από πλευράς ελαχιστοποίησης του κόστους, διασύνδεσης των ανάλογων υποσυστημάτων όσο και πληροφόρησης προς τον τελικό πελάτη. Ολη αυτή η διαδικασία θα πρέπει να είναι συνεχής και να υπόκειται σε μελέτη και προσεκτικό σχεδιασμό.

Οι εταιρείες που θέλουν να παραμείνουν στο παιχνίδι θα πρέπει να μην αναβάλουν για αύριο αυτό που πιστεύουν ότι θα τους δώσει μερίδιο αγοράς σήμερα και από την άλλη μεριά καλύτερα είναι να αναβάλουν για αύριο ότι νιώθουν πως δεν είναι σχεδιασμένο καλά και δεν θα ενταχθεί ομαλά στο σύνολο των επιχειρηματικών διαδικασιών τους. Η Πληροφορική δεν είναι μηχανήματα και λογισμικό, είναι συστήματα που εντάσσονται σε μια παραγωγική διαδικασία και εδώ η κάθε εταιρεία θα πρέπει να διαλέξει τον συνεργάτη Πληροφορικής που θα κατανοήσει καλύτερα τις ανάγκες της και θα μετουσιώσει το όραμά της σε πράξη και αξία.