Τον Αύγουστο του 2009, η Software AG ανακοίνωνε την πρόθεσή της να εξαγοράσει την IDS Scheer, μία εξαγορά που ολοκληρώθηκε και τυπικά τον περασμένο Μάρτιο. Η εν λόγω εξαγορά είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός παγκόσμιου ηγέτη στην αγορά του Business Process Management, έναν οργανισμό που απασχολεί σήμερα περισσότερους από 6000 εργαζόμενους και αποφέρει έσοδα άνω του 1 δισ. Εύρω.

Το συνέδριο ProcessWorld 2010 που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο στις 8 & 9 Ιουνίου, είναι το πρώτο μεγάλο event στο οποίο εμφανίζονται από κοινού οι δύο εταιρείες, παρουσιάζοντας τις νέες ολοκληρωμένες λύσεις που έχουν δημιουργήσει. Αυτό τόνισε κατά την εναρκτήρια ομιλία του ο Peter Gerard, CEO της IDS Scheer, ο οποίος έκανε λόγο για ένα γεγονός και ημερομηνία ορόσημο στην ιστορία των δύο εταιρειών.

Περισσότεροι από 600 συμμετέχοντες, οι οποίοι γέμισαν την κεντρική αίθουσα συνεδριάσεων του ξενοδοχείου Andel’s Hotel, άκουσαν τον P. Gerard να ανακοινώνει την αποχώρησή του από τη θέση του CEO, ακριβώς σε ένα μήνα από σήμερα.

Ο κύκλος ζωής του BPM
Στη συνέχεια, ο Dr. Wolfram Jost, Executive Board Member της IDS Scheer AG, μίλησε για τη νέα εταιρεία και τα οφέλη που μπορούν να έχουν οι πελάτες από τον συνδυασμό των προτερημάτων των δύο εταιρειών.

Η νέα εταιρεία αξιοποιεί την πολυετή γνώση και εξειδίκευση της Software AG στην κατηγορία του middleware, καθώς και την οικονομική της ευρωστία, σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία της IDS Scheer σε θέματα modeling, implementation και controlling των επιχειρησιακών διαδικασιών και το μεγάλο πελατολόγιο που διαθέτει (περισσότεροι από 7500 πελάτες). Η μία εταιρεία συμπληρώνει τα κενά της άλλης, σύμφωνα με τον W. Jost, κάτι που αποτυπώνεται στην τοποθέτηση της καινούργιας εταιρείας, το «Business Process Excellence».

Τρία συστατικά συνθέτουν την επίτευξη της αριστείας: α) Process Model, β) Product Strategy και γ) Product Integration. Ειδικότερα, σε ότι αφορά τη στρατηγική του Business Process και τον κύκλο ζωής του, παρουσιάζεται ξεκάθαρα το αποτέλεσμα της εξαγοράς.

Πλέον, ο κύκλος ζωής -στρατηγική, σχεδιασμός, υλοποίηση, σύνθεση, εκτέλεση και παρακολούθηση- είναι ολοκληρωμένος προσφέροντας στις επιχειρήσεις τα απαιτούμενα εφόδια για την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Ο W. Jost έκλεισε την ομιλία του, τονίζοντας την κρισιμότητα και τη δυσκολία που παρουσιάζει η ευθυγράμμιση του business με το IT. «Τα εργαλεία και η τεχνολογία υπάρχουν, ωστόσο απαιτείται δέσμευση από τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Αυτό που έχει σημασία στο τέλος είναι το αποτέλεσμα. Το Business Process Excellence είναι μία συνεχής διαδικασία. Δεν σταματάει ποτέ».

Την ενότητα των keynote speakers έκλεισε ο Frank Riemensperger, Country Managing Director της Accenture Germany. Ο F. Riemensperger, αναφέρθηκε στις πέντε παγκόσμιες τάσεις που πρόκειται να διαμορφώσουν τον επιχειρηματικό κόσμο την επόμενη δεκαετία: Πελάτες, Κεφάλαιο, Καινοτομία, Ταλέντο, Ενέργεια & Πηγές. Ζητούμενο είναι για τις επιχειρήσεις η διαφάνεια, η ευελιξία και η αποδοτικότητα. Με άλλα λόγια, η δημιουργία αξίας και η απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που μπορεί να προέλθει από το Business Process Management.


BPM «μετά μουσικής»
Η πρώτη μέρα του συνεδρίου έκλεισε «μετά μουσικής». Ο Dr. August-Wilhelm Scheer, ιδρυτής της IDS Scheer, ξεκίνησε την παρουσίασή του παίζοντας σαξόφωνο μαζί με μία μπάντα από τη Γαλλία. Ο καθηγητής Scheer είναι γνωστός για το πάθος που έχει για τη μουσική και ειδικότερα το σαξόφωνο. Οπως δηλώνει ο ίδιος, «διακρίνω τον εαυτό μου σε τρεις ιδιότητες: του καθηγητή με την οποία έμαθα να αγαπώ την έρευνα και να διαθέτω αναλυτική σκέψη, του επιχειρηματία, η οποία με βοήθησε να εντρυφήσω στη δημιουργική σκέψη, ανοίγοντας παράλληλα τους ορίζοντές μου και του μουσικού, με την οποία έμαθα να αυτοσχεδιάζω, καθώς και να σκέφτομαι και να εκτελώ την ίδια στιγμή. Οι εν λόγω τρεις ιδιότητες με οδήγησαν στην αποδοτική διαχείριση της γνώσης».

Διαχείριση της γνώσης είναι και το ζητούμενο για τη σύγχρονη επιχείρηση, την Enterprise 2.0, σύμφωνα με τον Dr. Scheer. «Πριν μερικά χρόνια, υπήρχε ένας decision maker που λάμβανε αποφάσεις μόνος του για όλα τα τμήματα. Σήμερα, ο decision maker λαμβάνει αποφάσεις έχοντας στη διάθεσή του feedback, όχι μόνο από όλα τα τμήματα και όλους τους εργαζόμενους στην επιχείρηση αλλά και από τους συνεργάτες και τους πελάτες. Υπάρχουν επιχειρήσεις, όπως η Lego και η Nike, που δημιουργούν νέα προϊόντα έχοντας ως βάση τις ιδέες των πελατών τους».

Επικοινωνία και συνεργασία είναι οι λέξεις κλειδιά για την αποδοτική αξιοποίηση της εταιρικής και ατομικής γνώσης. Ο John Chambers, CEO της Cisco, ξεκίνησε την καριέρα του ως ένας τυπικός CEO. Ωστόσο, ο ίδιος χαρακτηρίζει σήμερα τον εαυτό του ως έναν collaborative CEO. Ακούει, φιλτράρει και αξιολογεί ιδέες από ανθρώπους -της εταιρείας του ή μη- από ολόκληρο τον κόσμο. «Η καινοτομία προέρχεται από τον ίδιο το χρήστη και τις μικρές εταιρείες», συνεχίζει ο Dr. Scheer.

«Οι νέες ιδέες μπορούν να μας βοηθήσουν να γίνουμε καλύτεροι. Ωστόσο, χρειαζόμαστε συστήματα που θα βοηθήσουν στην ενσωμάτωση αυτών των ιδεών στις επιχειρησιακές μας διαδικασίες, ώστε να γίνουμε ακόμα πιο ευέλικτοι. Χρειάζεται αποδοτική χρήση αυτού που λέμε collective intelligence of users (πελάτες, συνεργάτες, εργαζόμενοι) for Business Process Management. Η συνεργασία των δύο εταιρειών δίνει πλέον την ολοκληρωμένη λύση του Collaborative Process Management που χρειάζονται οι επιχειρήσεις».

Ο Dr. Scheer έκλεισε την ομιλία του παίζοντας ακόμα ένα τραγούδι με το σαξόφωνό του, αφού η φιλοσοφία του επιτάσσει διαλείμματα χαλάρωσης ανάμεσα στην εργασία. Κάτι απαραίτητο ώστε να παραμένει ο άνθρωπος παραγωγικός.

Ευθυγράμμιση του Business με το IT
Ο Karl-Heinz Streibich, CEO της Software AG, ξεκίνησε τις εργασίες της δεύτερης μέρας του συνεδρίου. «Η νέα εταιρεία που προέκυψε από την εξαγορά της IDS Scheer από την Software AG έχει δημιουργήσει έναν οργανισμό που παρουσιάζει έσοδα άνω του 1δισ. ευρώ, διαθέτει περισσότερες από 10.000 επιχειρήσεις πελάτες, 6.000 εργαζόμενους και 3.500 συμβούλους σε 70 χώρες του κόσμου. Εχουμε ιδρύσει το Software AG Foundation, το οποίο ξοδεύει 40 εκατ. Ευρώ το χρόνο σε κοινωνικούς σκοπούς, ενώ εκπαιδεύουμε ανθρώπους με ειδικές ικανότητες προκειμένου να τους προσλάβουμε αργότερα στην εταιρεία». Η συνεχής βελτίωση της παραγωγικότητας είναι το κλειδί της ανάπτυξης για κάθε σύγχρονη επιχείρηση, σύμφωνα με τον K-H Streibich.

«Και οι διαδικασίες είναι το Α και το Ω στο efficiency improvement. Το Business Process Excellence είναι εκείνο που δίνει την ευελιξία και παράλληλα το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αυτό διότι το Business Process Excellence οδηγεί την επιχείρηση προς την ευθυγράμμιση του business με το IT. Στην Software AG κάνουμε πλέον λόγο για το web 3.0, το οποίο είναι το Business Process Excellence. Κάθε μυαλό στην επιχείρηση, κάθε εργαζόμενος είναι πηγή δημιουργίας αξίας, συνεισφέροντας στην επιτυχία της. Είναι απαραίτητη η αποδοτική διαχείριση αυτής της γνώσης. Το όραμα της εταιρείας μας είναι να κάνουμε τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος. Αυτό θα το επιτύχουμε μέσα από το efficiency improvement και το Business Process Excellence είναι ο οδηγός για την επίτευξή του».


Το Process Excellence αποτελεί υψηλό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για κάθε επιχείρηση
Στο πλαίσιο της αποστολής στο Βερολίνο, ο Νίκος Δαμιανάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της SPIRIT, μίλησε στο netweek για την αξία που προσδίδει και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που προσφέρει στη σύγχρονη επιχείρηση το Business Process Management, καθώς και για την καθοριστική συμβολή της SPIRIT στη διείσδυσή του στην ελληνική αγορά.

NetWeek: Το συνέδριο ProcessWorld 2010 που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο στις 8 & 9 Ιουνίου, ήταν το πρώτο μεγάλο event στο οποίο εμφανίστηκαν από κοινού οι εταιρείες Software AG και IDS Scheer, έπειτα από την εξαγορά της δεύτερης από την πρώτη. Ποια είναι τα νέα δεδομένα που επιφέρει στην αγορά του Business Process Management η εν λόγω εξαγορά; Τι να περιμένουν οι επιχειρήσεις στο βραχυπρόθεσμο μέλλον;

Νίκος Δαμιανάκης: Η ενοποίηση των δύο εταιρειών επηρεάζει την παγκόσμια αγορά με δύο τρόπους. Πρώτον, δημιουργείται μια μεγάλη εταιρεία στο χώρο του BPM. Αυτό ενισχύει τις δυνατότητες ανάπτυξης λογισμικού και λύσεων με ευεργετικές συνέπειες στην ανάπτυξη της αγοράς. Δεύτερο, και πιο σημαντικό, οι εταιρείες που συγχωνεύονται είναι πλήρως συμπληρωματικές και από πλευράς τεχνολογιών αλλά και από πλευράς λύσεων. Ετσι ο κύκλος ζωής του BPM υποστηρίζεται πλήρως μέσα από μία ενιαία «πλατφόρμα» και οι επιχειρήσεις θα δουν σύντομα λύσεις αυτής της μορφής.

NetWeek: Οι περισσότεροι από τους keynote speakers έκαναν λόγο για αυτόν τον ολοκληρωμένο κύκλο ζωής του Business Process που αναφέρετε, ο οποίος έγινε πραγματικότητα μετά την εξαγορά. Ποια είναι η πρακτική σημασία του για τη σύγχρονη επιχείρηση; Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που προσφέρει;

Νίκος Δαμιανάκης: To BPM αρχίζει από τη στρατηγική των διαδικασιών όπου ορίζονται οι στόχοι, οι κατευθύνσεις και οι μέθοδοι της διαχείρισης των διαδικασιών με σκοπό να υλοποιηθεί η στρατηγική των λειτουργιών (Operations Strategy), η οποία με τη σειρά της εξειδικεύει την επιχειρηματική ή εταιρική στρατηγική (Corporate Strategy). Μετά περνάμε στον σχεδιασμό, στην υλοποίηση και τη σύνθεση των διαδικασιών. Υλοποίηση (Implementation) σημαίνει δημιουργία του περιβάλλοντος -στελέχωση, εγκαταστάσεις, εξοπλισμός, Πληροφορική- που θα δώσει τη δυνατότητα να τρέξουν αποτελεσματικά και αποδοτικά οι διαδικασίες.

Εδώ συναντάμε και το πρώτο σημείο σύνδεσης των δύο προσεγγίσεων που κομίζουν στη συγχώνευση οι εταίροι: Η σύνθεση (Composition) είναι το σημείο όπου η υλοποίηση στη λογική της IDS Scheer και του ARIS συναντάει τη λογική υλοποίησης της Software AG και του webMethods και έτσι τελικά εκτελούμε (execution, το επόμενο σημείο στον κύκλο ζωής) πραγματικά τις διαδικασίες που σχεδιάσαμε σύμφωνα με την στρατηγική μας και όχι αυτές που προέκυψαν στην πορεία. Επιτυγχάνεται έτσι πλήρης γεφύρωση του περιβόητου χάσματος μεταξύ business και ΙΤ.

Το επόμενο σημείο στον κύκλο ζωής του BPM είναι η παρακολούθηση και ο έλεγχος των διαδικασιών κατά την εκτέλεσή τους και είναι και το δεύτερο σημείο σύνδεσης των προσεγγίσεων και τεχνολογιών των δύο εταιρειών στη λογική του Process Intelligence and Performance Measurement που κλείνει και τον κύκλο ζωής του BPM. Η Software AG με το webMethods, ηγετική παγκοσμίως πλατφόρμα διαχείρισης διαδικασιών (BPM Suite ή BPMS) παρέχει εκπληκτικές δυνατότητες real time παρακολούθησης και ελέγχου των διαδικασιών (Business Activity Monitoring – BAM), ενώ η λύση ARIS Process Performance Manager (PPM) δίνει τη δυνατότητα μέτρησης KPIs διαδικασιών, καθώς και απεικόνισης του πραγματικού flow κατά την εκτέλεση, σε συγκεντρωτικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο instance.

Αυτή η άμεση και σε βάθος γνώση του τρόπου που δουλεύει η επιχείρηση δίνει τη δυνατότητα να γίνουν γρήγορα στοχευμένες αλλαγές εκεί που τεκμηριωμένα χρειάζονται κατορθώνοντας σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

NetWeek: Πώς η SPIRIT μπορεί να βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις να επιτύχουν τον ολοκληρωμένο κύκλο του Business Process;

Νίκος Δαμιανάκης: Οι πελάτες μας εδώ και χρόνια έχουν πολλές φορές εκφράσει την ανάγκη της end-to-end και όσο το δυνατόν αυτόματης υλοποίησης των διαδικασιών, με δυνατότητες αμφίδρομης επικοινωνίας και αλλαγών μεταξύ του business layer και του technical layer. Πιστεύω ότι τώρα πλέον είμαστε πολύ κοντά στο να ικανοποιήσουμε αυτήν την ανάγκη.


NetWeek: Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έρχεται μέσα από το efficiency improvement, σύμφωνα με τον Karl-Heinz Streibich, CEO της Software AG, άρα από την ευθυγράμμιση του business με το IT. Πώς το Business Process Excellence οδηγεί την επιχείρηση προς την εν λόγω ευθυγράμμιση;

Νίκος Δαμιανάκης: Η πολυσυζητημένη ευθυγράμμιση Business με ΙΤ δεν είναι αυτοσκοπός αλλά το μέσον με το οποίο θα επιτύχουμε Process Excellence που αποτελεί υψηλό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για μια επιχείρηση. Ευθυγράμμιση σημαίνει οι διαδικασίες που σχεδιάζονται με βάση τη στρατηγική να είναι ακριβώς ίδιες με τις διαδικασίες που υλοποιούνται με μεθόδους και συστήματα και τελικά να εκτελούνται στην πράξη με τον τρόπο που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν.

Η επιχειρηματική πραγματικότητα δείχνει ότι αλλιώς σχεδιάζονται οι διαδικασίες, αλλιώς υλοποιούνται και ακόμα πιο διαφορετικά εκτελούνται καθημερινά, παραβαίνοντας ίσως κανόνες, μεθόδους και δεσμεύσεις και καταλήγοντας στην απόκλιση των αποτελεσμάτων της επιχείρησης από τους αρχικούς στόχους. Το Business Process Excellence ή το ευρύτερο Operational Excellence που είναι και motto της SPIRIT δεν επιτρέπει τέτοιου είδους «ανορθογραφίες» στο χώρο των λειτουργιών.

NetWeek: Η SPIRIT είναι συνώνυμη του BPM στην Ελλάδα. Με ποιους τρόπους φροντίζει να δίνει συνεχώς προστιθέμενη αξία στους πελάτες της;

Νίκος Δαμιανάκης: Πρώτα απ’ όλα, βέβαια, παρέχοντας υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών και υλοποιώντας τα έργα γρήγορα και αποτελεσματικά, καλύπτοντας τις ανάγκες των πελατών και αξιοποιώντας τις επενδύσεις τους. Μας ενδιαφέρει, επίσης, πολύ να είμαστε «thought leaders» στο χώρο μας και γι’ αυτό, εκτός από τη συνεχή βελτίωση ως προς τις άμεσες λύσεις που ήδη προσφέρουμε, προσπαθούμε να είμαστε συνεχώς σε επαφή και να παρακολουθούμε στενά τις τάσεις και εξελίξεις σε διάφορους τομείς και κλάδους και να μεταφέρουμε οράματα και ιδέες στους πελάτες μας.

Τέλος, ενισχύουμε συνεχώς το industry expertise σε διάφορους τομείς, εκτός από αυτούς που ήδη έχουμε πολύ ισχυρή παρουσία, όπως οι τράπεζες και οι τηλεπικοινωνίες. Και επειδή αναφερθήκατε στην Ελλάδα, να υπενθυμίσω ότι η εταιρεία μας έχει ξεκινήσει τη διεθνή της επέκταση με θυγατρικές στη Γαλλία (Optimum SPIRIT) και στην Ιταλία (SPIRIT Italia), προσπαθώντας να αξιοποιήσει το επιχειρηματικό της μοντέλο και σε άλλες αγορές.

NetWeek: Πού βλέπετε να βρίσκεται το μέλλον του BPM στην επόμενη πενταετία και ποια θα είναι η θέση του μέσα στη σύγχρονη επιχείρηση;

Νίκος Δαμιανάκης: Οι προβλέψεις πάντα ενέχουν κίνδυνο, ιδιαίτερα στα πλαίσια της παρούσας συγκυρίας. Θεωρώ όμως ότι η τάση είναι προς πιο ολοκληρωμένες λύσεις BPM, οι οποίες να υλοποιούνται με βάση της ανάγκες των διαδικασιών, δηλαδή του business, και όχι τις δυνατότητες ή τις «μόδες» του ΙΤ.

Ολοκληρωμένες λύσεις σημαίνει κοινά repositories και ενιαία πλατφόρμα για όλο τον κύκλο του BPM που προαναφέραμε – στρατηγική, σχεδιασμός κ.λπ. Ως προς το δεύτερο σκέλος του ερωτήματός σας για τη μελλοντική θέση του BPM μέσα στην επιχείρηση, πιστεύω ότι θα είναι κεντρική. Θα γίνει κατανοητό -ήδη έχει αρχίσει να γίνεται- ότι διαδικασίες και επιχείρηση ταυτίζονται περίπου ως έννοιες.

Οι άνθρωποι, οι εγκαταστάσεις, ο εξοπλισμός, τα κεφάλαια, τα πάντα υπάρχουν για να υποστηρίξουν τις διαδικασίες οι οποίες με τη σειρά τους, αυτές και μόνο αυτές, θα παράγουν το προϊόν ή θα παράσχουν την υπηρεσία που χρειάζεται ο πελάτης και γενικότερα θα υποστηρίξουν τη στρατηγική και την υλοποίηση των στόχων της επιχείρησης.


Ελληνική παρουσία στο ProcessWorld 2010
Η ελληνική παρουσία ήταν αξιοσημείωτη στο συνέδριο, αφού το «παρών» έδωσαν  ο Ιωάννης Μπαλαμπάνης, Διευθυντής Οργάνωσης και η Σοφία Μαργαρίτη, Υποδιευθύντρια της Διεύθυνσης Οργάνωσης της Εθνικής Τράπεζας, καθώς και ο Νίκος Δαμιανάκης, Διευθύνων Σύμβουλος και οι Γιώργος Κουτίτσας και Γιάννης Φερτάκης, Partners της SPIRIT.

Οι τελευταίοι δήλωσαν στο netweek ότι «είναι ιδιαίτερα σημαντικό το συγκεκριμένο συνέδριο, αφού είναι η πρώτη φορά που κάνουν την κοινή τους εμφάνιση η Software AG και η IDS Scheer, της οποίας είμαστε partners εδώ και χρόνια. Το σημαντικότερο μήνυμα που περνάει μέσα από τη συνεργασία των δύο εταιρειών είναι η αυτοματοποίηση των διαδικασιών, από το strategy και το design στο execution και το monitoring και το αντίστροφο με έναν απλό και εύκολο τρόπο, με άλλα λόγια ο ολοκληρωμένος κύκλος ζωής του Business Process Excellence, κάτι ιδιαίτερα καινοτόμο. Η SPIRIT  βρίσκεται εδώ, όπως κάθε χρόνο άλλωστε, για να παρακολουθήσει τις εξελίξεις στην αγορά του Business Process Management και να συζητήσει με τους συνεργάτες της τις νέες τάσεις και λύσεις που θα απασχολήσουν την αγορά στο σύντομο μέλλον. Η SPIRIT είναι συνώνυμη του BPM στην Ελλάδα και φροντίζει να προσφέρει συνεχώς προστιθέμενη αξία στους πελάτες της μέσα από τα καινοτομικά προϊόντα αλλά και τις ποιοτικές υπηρεσίες που παρέχει».

Η Σοφία Μαργαρίτη, Υποδιευθύντρια της Διεύθυνσης Οργάνωσης στην Εθνική Τράπεζα, δήλωσε πως «έχουμε επιλέξει την πλατφόρμα ARIS για να αποτυπώνουμε τις επιχειρησιακές μας διαδικασίες και όχι μόνο.  Σκοπεύουμε να κάνουμε χρήση αυτής της -στρατιγικής- επένδυσης και στην επικοινωνία μας με το IT για να αποτυπώνουμε προδιαγραφές συστημάτων, ενδεχομένως να παράγουμε δυναμικές περιγραφές θέσεων εργασίας -που είναι πάρα πολλές στην τράπεζα και είναι κάτι που δημιουργεί το λεγόμενο agility- καθώς και άλλες διαδικασίες. Επίσης, έχουμε δημιουργήσει την επιχειρησιακή αρχιτεκτονική της τράπεζας (όχι του ομίλου) και βρισκόμαστε στη διαδικασία για να κάνουμε publish το περιεχόμενό της. Αυτό σημαίνει πως θα είναι διαθέσιμα στις μονάδες μας τα έντυπα που χρησιμοποιούμε, η οργανωτική δομή της τράπεζας, τα συστήματα που υπάρχουν κ.α. Ολα αυτά προσδοκούμε πως θα ελαχιστοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό τον κίνδυνο που διατρέχουμε από τη διεκπεραίωση των διαδικασιών, θα μειώσουν το λειτουργικό μας κόστος και θα διευκολύνουν τους χρήστες, οι οποίοι θα εργάζονται σε ένα ενιαίο περιβάλλον.  Είναι πολύ σημαντικό, όταν έχουμε πραγματοποιήσει μία επένδυση τέτοιου τύπου, να παρακολουθούμε τις εξελίξεις, γι’ αυτό το λόγο άλλωστε βρισκόμαστε στο Βερολίνο. Είμαστε σε πλήρη συντονισμό με τις εξελίξεις και αυτά που θέλουμε να δημιουργήσουμε και να πετύχουμε είναι στο ίδιο μήκος κύματος με τις λύσεις που ετοιμάζουν οι εταιρείες Software AG και IDS Scheer».