Ο Δημήτρης Βιδάλης, Διευθυντής Πωλήσεων στη Β. Ι. Αλμπάνης Α.Ε., προτείνει την εντατικοποίηση της προσπάθειας να πλησιάσετε τους πελάτες σας εστιάζοντας στη σωστή εξυπηρέτησή τους με σκοπό την αύξηση του μεριδίου σας στις αγορές τους, ως απάντηση στην οικονομική κρίση.

netweek: Ο χώρος του λιανεμπορίου δέχεται έντονες οικονομικές πιέσεις. Ποιες είναι οι λύσεις τεχνολογίας που μπορούν να βοηθήσουν μια επιχείρηση να περάσει «στην αντεπίθεση»;

Δημήτρης Βιδάλης: Ως γνωστόν, στην Ελλάδα όλοι έχουμε ήδη αναγκαστεί να μειώσουμε τα κόστη στο μέγιστο βαθμό. Η μείωση της αγοραστικής δυνατότητας είναι γεγονός που συνεπάγεται την αύξηση απαιτήσεων στην ποιότητα των υπηρεσιών από τους καταναλωτές. Είναι σημαντικό οι καταναλωτές να παραμένουν «πιστοί» σε μια συγκεκριμένη επιχείρηση.

Γι’ αυτό, προτεραιότητα για εμάς στη Β. Ι. Αλμπάνης A.E. αποτελεί η αύξηση των πωλήσεων μέσα από εργαλεία που διαμορφώνουν μια καλύτερη αγοραστική εμπειρία για τους καταναλωτές. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μας συγκρατούν το κόστος αλλά, κυρίως, δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων. «Βοηθήστε τους πελάτες σας να αγοράσουν περισσότερα απο εσάς».

Παράδειγμα καινοτόμου τεχνολογίας που προσφέρει η Β. Ι. Αλμπάνης A.E. για τη δυναμική αύξηση των πωλήσεων είναι το σύστημα προσωπικών αγορών (personal shopping system), σε συνδυασμό με το mobile marketing. Γνωρίστε τους πελάτες σας, μετατρέψτε την καθημερινότητα τους σε αγοραστική εμπειρία. Το (PSS) personal shopping system, το οποίο αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς σε Βόρεια Ευρώπη και Αμερική, επιτρέπει στον καταναλωτή να σκανάρει με φορητό τερματικό όλα τα προϊόντα που τοποθετεί στο καλάθι του και να βλέπει άμεσα προσφορές και πληροφορίες σχετικά με το κάθε προϊόν.

Το γεγονός αυτό δίνει και τη δυνατότητα στον retailer για εξατομικευμένες προωθητικές ενέργειες, ανάλογα με τα προϊόντα που επιλέγει ο κάθε πελάτης και ο πελάτης να κερδίζει χρόνο ελέγχοντας πλήρως τις αγορές του.

Επιπλέον, ο retailer μπορεί να ενημερώνει τον πελάτη για ειδικές προσφορές μέσω κινητού.  Στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω Internet, εκτός της καλής τιμής, η ταχύτητα και η ορθότητα εκτέλεσης των παραγγελιών αποτελούν συνταγή επιτυχίας. Η ανάγκη της άμεσης και σωστής συλλογής (picking) της παραγγελίας με την χρήση φορητών τερματικών είναι πλέον μονόδρομος για την καλύτερη εξυπηρέτηση των παραγγελιών.

Η τεχνολογία υποστηρίζει την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών για τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Ενα ακόμη καλό παράδειγμα αξιοποίησης της τεχνολογίας για την αύξηση των πωλήσεων είναι η αξιοποίηση της ασύρματης τεχνολογίας για τηλεφωνική επικοινωνία (voice-over-IP). Σε συνδυασμό με τα κατάλληλα τερματικά, δίνει την δυνατότητα εξελιγμένης επικοινωνίας στους υπαλλήλους ενός καταστήματος ώστε να δίνουν έγκυρες απαντήσεις στους πελάτες για το πού και πότε μπορούν να βρουν ένα προϊόν που εξαντλήθηκε στο συγκεκριμένο κατάστημα και να επιτυγχάνουν με αυτόν τον τρόπο τη βέλτιστη δυνατή εξυπηρέτηση.

Η Β. Ι. Αλμπάνης Α.Ε. προσφέρει πλήθος εξειδικευμένων τεχνολογικών λύσεων ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζει η δυνατότητα δημιουργίας «virtual check-out» στα σούπερ μάρκετ. Για να μην δημιουργούνται μεγάλες ουρές στα ταμεία, ο υπάλληλος μπορεί να χρησιμοποιήσει το τερματικό του για να δημιουργήσει ένα «virtual check-out point» και να τσεκάρει επιτόπου τα καλάθια πελατών με λίγες αγορές, εκδίδοντας και την αντίστοιχη απόδειξη. Επίσης τα προϊόντα για τα οποία είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι στην Β. Ι. Αλμπάνης Α.Ε. είναι η ασύρματη πλατφόρμα αρχιτεκτονικής Wireless NEXT Generation (WΙΝG5) της Motorola.

Πρόκειται για ασύρματη τεχνολογία, η οποία προσφέρει ταχύτητα, απόλυτο κεντρικό έλεγχο και ασφάλεια δεδομένων, καλύπτοντας τις αυξημένες απαιτήσεις της επαγγελματικής χρήσης τόσο σε WiFi, 802.11n, 3G/4G, broadband όσο και RFID. Η πλατφόρμα αυτή, σε συνδυασμό με το σύστημα ασφαλείας Air Defense, θωρακίζει απόλυτα την εταιρική πληροφορία των επιχειρήσεων, οι πελάτες των οποίων τους εμπιστεύονται ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, αριθμούς πιστωτικών καρτών κ.α..

netweek: Η Β. Ι. Αλμπάνης Α.Ε. έχει κερδίσει την «σφραγίδα» της ICAP, ως μία από τις πιο ισχυρές εταιρείες στην Ελλάδα. Ποια η στρατηγική κατεύθυνση που ακολουθείτε προκειμένου να διατηρείτε θετικά αποτελέσματα υπό αντίξοες οικονομικές συνθήκες;

Δημήτρης Βιδάλης: Η εταιρεία κλείνει, του χρόνου, 30 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης. Πιστεύω ότι η επιτυχία μας, και η κατάκτηση της ηγετικής θέσης στον τομέα μας, οφείλεται στο γεγονός ότι τοποθετούμε στο επίκεντρο της στρατηγικής μας την καλή εξυπηρέτηση – τόσο των δικών μας πελατών, όσο και των πελατών των πελατών μας.

Ηγούμαστε του τομέα των λύσεων για (ex-van) πωλήσεις, υποστηρίζοντας τουλάχιστον 10.000 φορητά τερματικά στην αγορά και ένα πελατολόγιο που περιλαμβάνει εκτός απο τους μεγαλύτερους retailers, εμπορικές επιχειρήσεις, βιομηχανίες, εταιρείες διανομών, ταχυμεταφορών ακόμα και φορείς του δημοσίου. Επιπλέον,  δραστηριοποιούμαστε και στους κλάδους της βαρειάς Βιομηχανίας, της Υγείας και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα.


Case study: ΑΦΟΙ ΚΟΝΤΖΟΓΛΟΥ – ΔΙΚΤΥΟ ΔΙΑΝΟΜΩΝ Α.Ε.
Εδώ και 42 χρόνια, η εταιρεία ΑΦΟΙ ΚΟΝΤΖΟΓΛΟΥ – ΔΙΚΤΥΟ ΔΙΑΝΟΜΩΝ Α.Ε. διανέμει με συνέπεια και συνέχεια προϊόντα των μεγαλύτερων εταιρειών. Προσφέρει υπηρεσίες ανάπτυξης και βελτίωσης του δικτύου διανομής καθώς και logistics, διαθέτει τεχνολογική πρωτοπορία (EDI – ECR), σχεδιάζει και υλοποιεί προγράμματα in-store marketing καλύπτοντας πλήρως ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία.

Η ανάγκη
Από το 2000, η εταιρεία ΑΦΟΙ ΚΟΝΤΖΟΓΛΟΥ – ΔΙΚΤΥΟ ΔΙΑΝΟΜΩΝ Α.Ε. με ήδη 30 χρόνια στην αγορά, έψαχνε έναν τρόπο να αναδιοργανώσει το δίκτυο των πωλητών της, ώστε να βελτιώσει την ταχύτητα, την εξυπηρέτηση, την ευελιξία, τη μέγιστη αποδοτικότητα και φυσικά τη σωστή πώληση, μειώνοντας τα λάθη.

Μέχρι τότε, ο κάθε πωλητής καλούνταν να θυμάται από μνήμης έως και 50.000 διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων και να σημειώνει χειρόγραφα μεγάλες παραγγελίες με αναλυτικά τα στοιχεία του κάθε προϊόντος. Αφού ολοκληρώνονταν οι καθημερινές  επισκέψεις στα καταστήματα, έπρεπε το ίδιο βράδυ ή το πρωί της επομένης να συντονιστεί ολόκληρη η ομάδα των πωλητών και να δώσει ένας – ένας τις παραγγελίες της ημέρας.

Στη συνέχεια, όλες οι παραγγελίες έπρεπε να περαστούν ηλεκτρονικά και, έπειτα από τουλάχιστον 2 μέρες, να φτάσουν στο τελικό σημείο πώλησής τους. Η εταιρεία αναζήτησε μία λύση για να αλλάξει ολόκληρα κομμάτια της δουλειάς μέσω της οργάνωσης των πωλητών της, των προϊόντων και των πελατών της.

Η λύση
Εναν ανανεωμένο τρόπο εργασίας μέσω της οργάνωσης των πωλήσεων ήρθε να προσφέρει η Β. Ι. Αλμπάνης Α.Ε.. Το σύστημα που σχεδίασε αποκλειστικά για την ΑΦΟΙ ΚΟΝΤΖΟΓΛΟΥ συζητώντας με τους αρμόδιους τις ανάγκες τους και τις λύσεις που αναζητούσαν, βοήθησε στην ουσιαστική αναδιάρθρωση των εργασιών.

Ξεκινώντας συνολικά με 20 φορητά τερματικά και μόντεμ, κάθε πωλητής έχει πλέον τη δυνατότητα να έχει συγκεντρωμένα μαζί του, πάνω από 50.000 διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων, την καρτέλα του κάθε πελάτη με τους κύριους κωδικούς που χρησιμοποιεί, τις διαθέσιμες ποσότητες, την περιγραφή του κάθε προϊόντος για να μπορεί να προχωρήσει σε νέες πωλήσεις, τις τιμές & τις εκπτώσεις. Η παραγγελία πλέον γίνεται ηλεκτρονικά και αποστέλλεται αμέσως στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας για την προετοιμασία της και την παράδοσή της ακόμα και την ίδια ημέρα. Με το ίδιο σύστημα, ελέγχεται πλέον και η παρουσία των πωλητών στο κάθε κατάστημα, εφόσον για να ξεκινήσει η παραγγελία χρειάζεται να σκανάρουν το barcode της καρτέλας του κάθε πελάτη.

Η επιτυχημένη συνεργασία της Β. Ι. Αλμπάνης Α.Ε. και της ΑΦΟΙ ΚΟΝΤΖΟΓΛΟΥ συνεχίζεται και εξελίσσεται συνεχώς με βάση τις νέες ανάγκες και απαιτήσεις που εμφανίζονται, καθώς εμπλουτίζεται με νέα τεχνολογικά στοιχεία, όπως επικοινωνία μέσω GPRS, δημιουργία πρότυπων παραγγελιών, σύνδεση σημείων ενδιαφέροντος σε γεωγραφικό σύστημα GIS κ.α. Η οργάνωση των πωλήσεων έχει φέρει τη μέγιστη αποδοτικότητα των πωλητών. Ο κ. Θανάσης Κοντζόγλου, επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων, χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη επένδυση ως ‘value for money’.
«Τα οφέλη είναι πολύ μεγαλύτερα του κόστους. Γρήγορη παραγγελιοληψία, αποφυγή λαθών, εξοικονόμηση χρόνου, μέγιστη αποδοτικότητα του προσωπικού, καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, οργάνωση εργασιών είναι μόνο μερικά από τα άμεσα οφέλη. Είναι χαρακτηριστικό ότι καθημερινά δεχόμαστε άνω των 700 παραγγελιών και το περιθώριο λάθους που υπάρχει πλέον είναι μόλις 0,04% – πρόκειται για ένα αμελητέο ποσοστό».

Λίγα λόγια για τη Β. Ι. ΑΛΜΠΑΝΗΣ Α.Ε.
Η Β. Ι. ΑΛΜΠΑΝΗΣ Α.Ε. ιδρύθηκε το 1982 και έχει βασικό αντικείμενο δράσης τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την υποστήριξη έργων Πληροφορικής, βασισμένα σε πρωτοποριακά προϊόντα υψηλής τεχνολογίας για τη συλλογή, μεταφορά και επεξεργασία δεδομένων. Η Β. Ι. ΑΛΜΠΑΝΗΣ A.E. είναι η ηγέτιδα εταιρεία στο χώρο των enterprise mobility λύσεων.

Αντιπροσωπεύει τους διεθνείς οίκους ΜOTOROLA Enterprise Mobility Division (Premier Solution Partner), ZEBRA TECHNOLOGIES (Premier Partner & ZASP Zebra Authorized Service Partner), HONEYWELL BATTERIES (Premier Partner), CITIZEN (Premier Partner), Toshiba TEC (Reseller) καθώς HONEYWELL (Partner), DATAMAX -O-NEIL (Reseller), και DATALOGIC Spa (Accredited Reseller).

Διαθέτει τις πλέον αξιόπιστες λύσεις στους τομείς της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, του Λιανεμπορίου, της Tιμολόγησης επί αυτοκινήτου, των Ασυρμάτων Δικτύων, της Διαχείρισης Αποθηκών, του RFID, της Εκτύπωσης Ετικετών και Πλαστικών Καρτών, καθώς και της Ανάγνωσης και Εκτύπωσης Βarcode.