Οι ισχυρές πιέσεις στο καταναλωτικό τμήμα της αγοράς των MFPs αποτελεί το βασικότερο λόγιο για τη μείωση κατά 12,1% που παρουσιάστηκε το πρώτο τρίμηνο του 2012 φτάνοντας τα 5,8 εκατομμύρια μονάδες έναντι των 6,6 εκατομμυρίων ένα χρόνο πριν.

Τα έσοδα ακολούθησαν αντίστοιχη πορεία, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 5,3% φτάνοντας στα 2,9 εκατομμύρια δολάρια για το 1ο τρίμηνο του έτους έναντι των 3,1 εκατομμυρίων δολαρίων που ήταν τα έσοδα, το τελευταίο τρίμηνο του 2011. Σύμφωνα με αναλυτές της IDC: «Οι κατασκευαστές και οι συνεργάτες τους βρίσκονται μπροστά σε σημαντικά διλήμματα για το 2012. Πολλοί πελάτες απαιτούν χαμηλότερο κόστος εκτύπωσης αλλά και βελτιωμένη παραγωγικότητα και καλύτερα workflows. Σε γενικές γραμμές, οι κατασκευαστές πρέπει να καταβάλουν σημαντικές προσπάθειες για να προωθήσουν το hardware τους στο χώρο των γραφείων ώστε να λειτουργήσει το business μοντέλο τους αλλά και να βρουν την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα στους δυο χώρους».

Υπήρξαν κάποια φωτεινά σημεία στην αγορά και μέσα στο 1ο τρίμηνο του 2012, ακολουθώντας τις τάσεις που είχαν φανεί συνολικά τον τελευταίο καιρό. Έτσι έχουμε μια αύξηση της τάξης του 26,3% στους business inkjets, που αποτελεί το 12,6% της συνολικής αγοράς των inkjet εκτυπωτών. Επιπλέον υπήρξε μια σημαντική αύξηση στους inkjets υψηλής ταχύτητας της τάξης του 21,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Παρόλα αυτά, τα άσχημα αποτελέσματα παραμένουν σε πολλές περιοχές. Η αγορά των καταναλωτικών μοντέλων παραμένει σε κακή πορεία, κυρίως λόγω της αύξηση της ανεργίας αλλά και συνολικά της χαμηλής εμπιστοσύνης για ανάκαμψη της οικονομικής κατάστασης σε όλη την Δυτ. Ευρώπη.