Oπως καταδεικνύει μια πρόσφατη μελέτη της Alfavert, η οποία έλαβε χώρα ανάμεσα σε IT Managers μεγάλων εταιρειών από τη Μ. Βρετανία, τη Βόρεια Αμερική και τις γερμανόφωνες χώρες, σχεδόν ένα στα έξι IT Projects αποτυγχάνουν.

Όπως αναφέρεται στην έρευνα, τα IT Projects αποτυγχάνουν κυρίως όταν παίρνονται απομονωμένες, περιοριστικές, αποφάσεις, χάνοντας τη γενική εικόνα του project. Tα IT Projects μπορεί να καταλήξουν εύκολα σε …ναυάγιο, καθώς οι εξαρτήσεις ανάμεσα σε διαφορά χαρτοφυλάκια συχνά παραβλέπονται, όταν προκύψει μια σύγκρουση μεταξύ τους.

Εξάλλου, οι προϋποθέσεις για το διαθέσιμο budget, για τις υπάρχουσες τεχνολογίες ή για τις νομικές ρυθμίσεις συχνά είναι διαφορετικές στην αρχή, από ότι μετά από κάποιους μήνες εκτέλεσης του project. Ενώ η μελέτη της Alfabet επικεντρώνεται στα projects που βρίσκονται σε εξέλιξη, μια δεύτερη μελέτη της Compris έρχεται να επιβεβαιώσει τη σημαντικότητα που έχει η φάση σχεδιασμού, καθώς σε αυτό το πρώιμο στάδιο αποτυγχάνουν πολλά projects.

Oι ερευνητές της Compris αναζήτησαν τους λόγους που σταματά η επένδυση σε ένα IT Project πριν καλά-καλά ξεκινήσει. Αυτοί είναι: ανεπαρκείς πόροι και προσωπικό, μεγάλος χρόνος εκτέλεσης και ελλιπής σχεδιασμός. Πίσω από αυτά βρίσκονται συχνά προβλήματα επικοινωνίας, καθώς υπάρχει συχνά αδυναμία κατανόησης της σημαντικότητας ενός IT Project. Και αυτό είναι πρόβλημα.