Ο Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής των e-volution awards 2016, καθηγητής Γιώργος Δουκίδης, Διευθυντής του εργαστηρίου ηλεκτρονικού εμπορίου ELTRUN, που συνδιοργανώνει τα βραβεία e-volution awards, με την BOUSSIAS, μιλάει στο Daily Fax για τις καινοτομίες και τους στόχους της φετινής διοργάνωσης- της μοναδικής που αναδεικνύει και επιβραβεύει τις βέλτιστες πρακτικές στο ηλεκτρονικό επιχειρείν και το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από την 5η διοργάνωση του θεσμού των e-volution awards;
Όπως και στις προηγούμενες επιτυχημένες διοργανώσεις, ο στόχος είναι να αναδειχθούν και να γίνουν γνωστές οι βέλτιστες πρακτικές του κλάδου. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για ένα νέο κλάδο, όπως αυτός του ηλεκτρονικού εμπορίου, που αυτές οι πρακτικές δεν είναι ακόμη πολύ γνωστές, ενώ παράλληλα το επιχειρηματικό περιβάλλον αλλάζει δραματικά λόγω των σημαντικών ευκαιριών και προκλήσεων, όπως είναι τα capital controls.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες αλλαγές και καινοτομίες της φετινής διοργάνωσης;
Νομίζω ότι η πιο σημαντική αλλαγή είναι ότι, μέσω των e-volution awards θα αναδειχθεί φέτος, σε συνεργασία με τον GRECA, το ηλεκτρονικό κατάστημα που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στα Πανευρωπαϊκά βραβεία ηλεκτρονικού εμπορίου. Η ελληνική συμμετοχή στα Ευρωπαϊκά βραβεία από πέρυσι, με τον συντονισμό από τον GRECA, αποδεικνύει ότι, πλέον, σε ευρωπαϊκό επίπεδο η ελληνική αγορά αναγνωρίζεται ως ισότιμη και άρα την προνοητικότητα που είχαν οι διοργανωτές πριν πέντε χρόνια να ξεκινήσουν τον διαγωνισμό αυτό.

Βλέπουμε ότι οι κατηγορίες υποψηφιοτήτων έχουν μειωθεί, με αποτέλεσμα να γίνουν ακόμα πιο ανταγωνιστικές. Για ποιον λόγο έγινε αυτή η αλλαγή;
Να αναφέρω ότι οι πολλές κατηγορίες (με αρκετές λεπτομέρειες στην επεξήγηση) υπήρχαν για να βοηθήσουν τα τεχνικά στελέχη τα πρώτα χρόνια να αναδείξουν την επιχειρηματική αριστεία τους, καθώς αρκετές φορές ήταν κρυμμένη μέσα σε τεχνικούς προβληματισμούς. Αυτό, επίσης, βοηθούσε την προώθηση των νικητών σε εξειδικευμένες εκδόσεις και συνέδρια. Σιγά-σιγά, όμως, αυτό ξεπερνιέται, αφού ο κλάδος αρχίζει να φθάνει σε μια αναγκαία ωριμότητα. Άρα, αναμένουμε ότι η μείωση των κατηγοριών θα αυξήσει τον ανταγωνισμό και την ποιότητα των συμμετοχών. Βέβαια, να προσθέσω ότι, τα βραβεία αφορούν στον ευρύτερο χώρο του ηλεκτρονικού επιχειρείν -και όχι μόνο του ηλεκτρονικού εμπορίου- γι’ αυτό υπάρχουν κατηγορίες γύρω από το e-banking, το Internet of things και το mobile business.

Στις καινοτομίες της φετινής διοργάνωσης συμπεριλαμβάνεται και η διεύρυνση της κριτικής επιτροπής με ειδήμονες του χώρου του ηλεκτρονικού εμπορίου, στελέχη από e-commerce sites και agencies. Ποια ανάγκη οδήγησε σε αυτήν την απόφαση;
Ο ανταγωνισμός έχει ανεβεί πάρα πολύ από πέρυσι, που είχαμε εκατοντάδες συμμετοχές σε όλες τις κατηγορίες. Άρα, οι νικητές αρκετές φορές κρίνονται στις λεπτομέρειες και θα πρέπει –για τον λόγο αυτό- να έχουμε κριτές, οι οποίοι έχουν όχι μόνο την αίσθηση της αγοράς και των τάσεων, αλλά γνωρίζουν και αρκετές τεχνικές λεπτομέρειες στην υλοποίηση και τα αποτελέσματα. Είναι, μάλιστα, πολύ ενθαρρυντικό που έχουν ενδιαφερθεί τόσοι πολλοί ειδικοί να εμπλακούν στη διαδικασία της αξιολόγησης. Αυτό αποδεικνύει την αποδοχή των βραβείων από την ευρύτερη κοινότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Βέβαια, στην επιτροπή αξιολόγησης παραμένουν και η πλειοψηφία των αξιολογητών που βοήθησαν -με την ουσιαστική τους συμβολή- να γίνει ο διαγωνισμός ένας πραγματικός θεσμός για τον κλάδο. Επίσης, εδώ να αναφερθούμε στην ουσιαστική υποστήριξη που έχει ο διαγωνισμός από όλους τους φορείς που εμπλέκονται στο ευρύτερο περιβάλλον του ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Φέτος, για πρώτη φορά, θεσπίζεται η διάκριση «Distinction in e-Commerce», για τα «μικρά» e-shops. Για ποιον λόγο αποφασίσατε να θεσπίσετε ξεχωριστές διακρίσεις για αυτά; Ποιος είναι ο στόχος σας μέσω αυτών των διακρίσεων;
Κάθε χρόνο, στο τέλος της διαδικασίας, οι οργανωτές επέλεγαν μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία δεν είχαν υψηλές πωλήσεις άλλα ήταν καινοτόμα και είχαν σοβαρά επιχειρηματικά αποτελέσματα, και τα αναγνώριζαν με μια διάκριση. Αυτήν την πολύ επιτυχημένη διαδικασία, που την έχει αγκαλιάσει ολόκληρος ο κλάδος, την παρουσιάζουμε τώρα από τα αρχικά στάδια για να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον ενδιαφέροντος από τις χιλιάδες μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα που λειτουργούν αποδοτικά και καινοτόμα στην χώρα μας. Ένας, επιπλέον, λόγος είναι ότι θέλουμε να αναδείξουμε τη νέα καινοτόμο επιχειρηματικότητα, που τόσο πολύ την έχουμε ανάγκη στη χώρα μας. Και το ηλεκτρονικό επιχειρείν αποτελεί μια από τις κυρίες πηγές έμπνευσής της.

Σημαντικές Ημερομηνίες:
Νέα Προθεσμία Υποβολής Yποψηφιοτήτων:
16 Οκτωβρίου 2015
Τελετή Απονομής Βραβείων: Δεκέμβριος 2015

Περισσότερες πληροφορίες: www.e-volutionawards.gr