H Αλεξάνδρα Κοκκίνη, Chief Operating Officer, SAP Hellas, Cyprus, Malta, μιλάει στο netweek για τη μεγάλη βαρύτητα που δίνει η εταιρεία της στην καινοτομία, για τα χαρακτηριστικά και τη δυναμική του SAP S/4HANA, αλλά και για τη φιλοσοφία που ακολουθεί η SAP στην ανάπτυξη των προϊόντων της και την υποστήριξη των πελατών της.

nw: Πώς μπορεί η SAP να βοηθήσει τις εταιρείες να αναπτυχθούν μέσω της καινοτομίας;

Αλεξάνδρα Κοκκίνη: Καταρχάς, μπορούμε να βοηθήσουμε στην καλύτερη οργάνωση των εταιρειών. Όταν μια εταιρεία οργανώνεται σωστά και παρακολουθεί καλύτερα τα εσωτερικά της, έχει τον χώρο, το χρόνο και τα resources για να καινοτομήσει. Το άλφα και το ωμέγα στην προκειμένη περίπτωση είναι το discover simple, ήτοι να απλοποιείς τη δουλειά σου παντού και να την κάνεις περισσότερο εύχρηστη, είτε αυτό λέγεται διεργασίες, είτε αρχιτεκτονική συστημάτων, είτε interface. Σε αυτό το σημείο έχουμε καινοτομήσει, έχουμε ξαναγράψει, σχεδόν από την αρχή, τα προϊόντα μας, τα έχουμε προσαρμόσει στις σημερινές απαιτήσεις, βοηθώντας τις εταιρείες στην αρτιότερη οργάνωσή τους. Όλο αυτά τα κάναμε με ένα έξυπνο τρόπο, που δεν περιορίζεται μόνο στη βελτίωση του interface ή στην αλληλεπίδραση με τον χρήστη, αλλά επεκτείνεται στα βασικά KPIs, στη δυνατότητα που δίνουμε στους χρήστες να μπορούν με μια ματιά να παίρνουν μια εικόνα της εταιρείας τους.

nw: Αυτή τη φιλοσοφία έχετε περάσει και στο SAP S/4HANA;

Αλεξάνδρα Κοκκίνη: Ακριβώς. Η τεχνολογία που χρησιμοποιούμε στο SAP S/4HANA άρει τους τεχνολογικούς περιορισμούς, δημιουργώντας πιο ευέλικτες και ταχύτερες βάσεις δεδομένων. Σχεδόν σε real time βλέπεις τι γίνεται εσωτερικά στην εταιρεία, χωρίς να χρειάζεται να διαθέτεις aggregate τεχνολογία και σχετικές δομές που επιβραδύνουν την όλη διαδικασία άντλησης της πληροφορίας. Αυτό σημαίνει, για παράδειγμα, ότι μπορεί κανείς να παράγει μέσα από την πλατφόρμα συνδυαστικές αναφορές για όλες τις χώρες, χωρίς να χρειάζεται να απευθύνεται στον υπεύθυνο της κάθε χώρας για να πάρει την πληροφορία που αναζητά. Η φιλοσοφία, λοιπόν, είναι να γίνονται όλα πιο γρήγορα και πιο απλά, κάτι που επεκτείνεται στις υποδομές, τις βάσεις δεδομένων, την αρχιτεκτονική και τις εσωτερικές διεργασίες. Απώτερος στόχος είναι να βοηθήσεις τους πελάτες να οργανωθούν καλύτερα, να τους προσφέρεις την καινοτομία που χρειάζονται, να συμβάλεις ώστε να γίνονται όλα πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη παραγωγικότητα.Το SAP S/4HANA μπορεί να βελτιώσει την οργάνωση της εταιρείας και να βοηθήσει τους χρήστες να αποκτήσουν μια καλύτερη εικόνα της αγοράς. Η μοναδικότητα της πλατφόρμας είναι ότι επιτρέπει την εύκολη άντληση πληροφορίας, δομημένης ή αδόμητης. Επιτρέπει, δηλαδή, τη συλλογή πληροφοριών από τα social media, από blogs και άλλες πηγές αδόμητης πληροφορίας, αλλά και το συνδυασμό τους με δομημένη πληροφορία transactional ή και με πληροφορία που έχει εισαχθεί από συστήματα reporting.

nw: Πόσο εύκολη είναι η ενσωμάτωση του SAP S/4HANA στην υπάρχουσα υποδομή;

Αλεξάνδρα Κοκκίνη: Είναι μια εύκολη άσκηση. Γενικά είναι σαν να αλλάζεις βάση δεδομένων. Καταρχάς, η εγκατάσταση μπορεί να γίνει πάνω στην υφιστάμενη υποδομή με βάση το διαθέσιμο χρόνο και τις απαιτήσεις του εκάστοτε πελάτη. Η άλλη προσέγγιση είναι να αφεθεί η υφιστάμενη υποδομή ως έχει και να κτιστεί η νέα πλατφόρμα τμηματικά (δομώντας, για παράδειγμα, στην αρχή το customer engagement, στη συνέχεια το analytics κομμάτι κ.ο.κ.). Η τάση σήμερα απαιτεί απλές αρχιτεκτονικές και τη δυνατότητα άμεσης άντλησης της απαιτούμενης πληροφορίας, χωρίς να χρειάζεται κανείς να ρωτάει κάθε φορά το ΙΤ. Η πλατφόρμα SAP S/4HANA είναι εύπλαστη, επιτρέπει στον πελάτη να την κτίσει όπως θέλει αυτός, αλλά και να τη χρησιμοποιήσει όπως νομίζει (ως βάση δεδομένων, ως integration πλατφόρμα ή ως πλατφόρμα development).

nw: Πόσο χρόνο εργάζεται η SAP πάνω σε αυτήν τη νέα πλατφόρμα;

Αλεξάνδρα Κοκκίνη: Τα τελευταία 7 χρόνια. Το SAP S/4HANA ξεκίνησε ως βάση δεδομένων για το ERP και ως accelerator για τα analytics – το InMemory, άλλωστε, αυτό το νόημα έχει, να αυξάνει την ταχύτητα επεξεργασίας των δεδομένων. Αρχικά, το χρησιμοποιήσαμε για να αυξήσουμε την ταχύτητα στα Analytics προϊόντα μας. Ακολούθως το αναπτύξαμε ως developer πλατφόρμα για τη δημιουργία νέων εφαρμογών και στο τέλος πήρε τη μορφή της σουίτας που βλέπετε σήμερα. Έτσι, από μια πιο καλή, πιο γρήγορη και πιο απλή βάση δεδομένων την επεκτείναμε σε μια σουίτα που περιλαμβάνει τα processes και το interface, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες μας να πλάσουν τα applications, όπως ακριβώς τα θέλουν. Γενικότερα, η φιλοσοφία που ακολουθεί η SAP για την ανάπτυξη των προϊόντων της είναι να βελτιώνει τις λύσεις και να ακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις. Να κάνει γενικές επενδύσεις αν πιστεύει ότι χρειάζεται να γίνουν και να βοηθάει στο μετασχηματισμό των πελατών της μέσα από τα προϊόντα της.

nw: Και σε ποιες επιχειρήσεις απευθύνονται οι λύσεις σας;

Αλεξάνδρα Κοκκίνη: Σε όλες. Για παράδειγμα, το SAP Business One είναι το κομμάτι που απευθύνεται στις πολύ μικρές εταιρείες. Στο πλαίσιο της δράσης CSR (Corporate Social Responsibility) δίνουμε σε startups, σε διαγωνισμούς που συμμετέχουμε, το SAP Business One. Αυτή η λύση βοηθάει τις μικρές επιχειρήσεις να αναπτύξουν πολύ εύκολα και γρήγορα καινοτόμες λύσεις. Για κάθε επιχείρηση, βέβαια, προσφέρουμε διαφορετικά προϊόντα, ανάλογα και με τη στρατηγική που ακολουθεί αυτή.

nw: Είναι γεγονός ότι τα προϊόντα και οι λύσεις σας έχουν αποσπάσει αρκετές βραβεύσεις. Τι είναι αυτό που δίνει στα προϊόντα σας αυτές τις βραβεύσεις;

Αλεξάνδρα Κοκκίνη: Ως εταιρεία δεν επαναπαυόμαστε και καλλιεργούμε την καινοτομία. Καινοτομούμε σε επίπεδο τεχνολογίας, αλλά καινοτομούμε και σε επίπεδο legislation και industry related προβλημάτων. Μπορεί να είμαστε ηγέτες στο χώρο μας, ωστόσο επαναπροσδιορίζουμε συνεχώς τον εαυτό μας και συνεργαζόμαστε στενά με αρκετούς πελάτες μας από διαφορετικά segments, από τους οποίους παίρνουμε feedback για τη βελτίωση των προϊόντων μας. Υπάρχουν παραδείγματα από την Ελλάδα, όπου οι πελάτες μας συμμετέχουν στην ανάπτυξη των προϊόντων. Όχι μόνο στην τελική φάση όπου ελέγχεται το προϊόν, αλλά και στη φάση του σχεδιασμού ή αναβάθμισης μιας λύσης οι πελάτες μας έχουν λόγο.

nw: Συμφωνείτε ότι υπάρχει μια τάση να τα πάτε όλα στο cloud;

Αλεξάνδρα Κοκκίνη: Κοιτάξτε, πρόθεσή μας είναι να προσφέρουμε τη δυνατότητα της επιλογής και να μην υποχρεώνουμε τους πελάτες μας να ακολουθούν τον έναν ή τον άλλο δρόμο. Όποιος θέλει να στραφεί στο cloud μπορεί να επιλέξει το cloud της SAP. Όποιος θέλει να έχει on-premise τα Customer Analytics και το marketing μπορεί να το κάνει, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Το SAP S/4HANA σου επιτρέπει να έχεις cloud και on- premise υποδομές και να τις συνδυάζεις μεταξύ τους.

nw: Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια όσον αφορά την ανάπτυξη νέων λύσεων;

Αλεξάνδρα Κοκκίνη: Η τάση που κυριαρχεί και που ως SAP θέλουμε να εκμεταλλευτούμε είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός (digital transformation), μια έννοια αρκετά πολύπλοκη και πολυδιάστατη. Για εμάς, ψηφιακός μετασχηματισμός σημαίνει ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων. Καθώς έχουμε αναπτύξει μια τεχνολογία που βρίσκεται αρκετά χρόνια μπροστά, επικεντρωνόμαστε σε τρόπους εκμετάλλευσής αυτής προς όφελος των πελατών μας, ώστε να προκύψουν νέα business models, ώστε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να δημιουργήσουν νέες ροές εσόδων και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Πλέον, υπάρχει η τεχνολογία για να μπορούμε να διαχειριζόμαστε (και να εκμεταλλευόμαστε) τον τεράστιο όγκο δεδομένων που παράγεται καθημερινά, ενώ υπάρχουν και οι εταιρείες που μπορούν να συλλέγουν αυτή την πληροφορία τη στιγμή που δημιουργείται.