Το νέο ψηφιακό πελατολόγιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) πρόκειται να παρουσιαστεί εντός της εβδομάδας, από τον επικεφαλής της υπηρεσίας, Γιώργο Πιτσιλή. εγκαινιάζοντας ένα σύγχρονο εργαλείο για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

Η αρχική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου θα αφορά τον κλάδο των υπηρεσιών οχημάτων, με τις επιχειρήσεις πώλησης, ενοικίασης, πάρκινγκ, πλυντηρίων και συνεργείων να είναι οι πρώτες που θα το χρησιμοποιήσουν.

Μέσω της ηλεκτρονικής καταγραφής, κάθε όχημα που εισέρχεται ή εξέρχεται από τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις θα συνδέεται άμεσα με τα στοιχεία του πελάτη και την απόδειξη της συναλλαγής. Η ΑΑΔΕ πλέον θα μπορεί να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τις κινήσεις, εντοπίζοντας ενδεχόμενες παραβάσεις χωρίς την ανάγκη φυσικών ελέγχων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ιδιαίτερα αυστηρό πλαίσιο τίθεται για τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, οι οποίες θα πρέπει να δηλώνουν στοιχεία όπως ο σκοπός χρήσης του οχήματος και η τοποθεσία παραλαβής και επιστροφής. Το νέο σύστημα αναμένεται να μειώσει τη γραφειοκρατία και να περιορίσει τις συναλλαγές χωρίς απόδειξη.

Παράλληλα, θα επιτρέπει στην εφορία να ανιχνεύει ύποπτες περιπτώσεις φοροδιαφυγής. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές, σε επόμενο στάδιο, το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί και σε άλλους τομείς, με πρώτα τα κτήματα δεξιώσεων, στα οποία επίσης θεωρείται ότι υπάρχουν ζητήματα φοροδιαφυγής.