Mόλις το 10% των νεοφυών επιχειρήσεων που εστιάζουν σε επιχειρηματικά μοντέλα ψηφιακής πλατφόρμας θα είναι ανεξάρτητοι επικερδείς οργανισμοί, μέσα στα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Accenture “Five Ways to Win with Digital Platforms”, η Κίνα, η Ινδία και οι ΗΠΑ θα είναι οι ηγέτιδες δυνάμεις του λεγόμενου «platform economy» μέχρι το 2020, ενώ το χάσμα ανάμεσα στα κράτη διαρκώς θα αυξάνει, με πολλές ευρωπαϊκές χώρες να κινδυνεύουν να μείνουν εκτός της ψηφιακής οικονομίας. 20 δις δολάρια επενδύθηκαν στις ψηφιακές πλατφόρμες, κατά το διάστημα 2010-2015 σε 1,053 δημόσια κοινοποιημένες συμφωνίες. Παραπάνω από το 50% των επενδύσεων πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στο 2014 και 2015.

Σύμφωνα με την Accenture, η θέση μιας οικονομίας στον Platform Readiness Index συσχετίζεται έντονα με τα επίπεδα δραστηριότητας σε ψηφιακές πλατφόρμες και την επένδυση σε αυτές. Αναφερόμενος στα ευρήματα της έρευνας και επεκτείνοντάς τα στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, ο Κυριάκος Σαμπατακάκης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Accenture στην Ελλάδα, δήλωσε «Οι ελληνικές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως ηλικίας, κλάδου και μεγέθους, οφείλουν να αξιοποιήσουν τη δεδομένη χρονική συγκυρία προς όφελός τους και να προχωρήσουν άμεσα στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους.

Μέσω αυτού, είναι εφικτή η βελτιστοποίηση της λειτουργικής αποδοτικότητάς τους καθώς και η σημαντική διεύρυνση της πελατειακής τους βάσης. Η διεθνής εμπειρία της Accenture καταδεικνύει άλλωστε ότι η “αμιγώς” ψηφιακή επιχείρηση ενσωματώνει και τα δύο αυτά πλεονεκτήματα».