Σύμφωνα με νέα μελέτη της International Data Corporation (IDC) οι δαπάνες για λύσεις AI και Generative AI (GenAI) στην ευρωπαϊκή αγορά θα φτάσουν στα 47,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και θα σημειώσουν μέση ετήσια αύξηση κατά 33,7% για την περίοδο 2023-2027.
Η Ευρώπη αντιπροσωπεύει περίπου το ένα πέμπτο της παγκόσμιας αγοράς τεχνητής νοημοσύνης. Να σημειωθεί ότι το μερίδιο του GenAI αντιπροσωπεύει αυτή τη στιγμή μόλις το 9,6% της συνολικής ευρωπαϊκής αγοράς τεχνητής νοημοσύνης το 2023, ωστόσο αυξάνεται ραγδαία. Το τμήμα της αγοράς, που αφορά το λογισμικό GenAI, θα δει την ταχύτερη ανάπτυξη κατά την περίοδο 2023-2027.
Οι δαπάνες των επιχειρήσεων για το GenAI θα αυξηθούν τρεις φορές περισσότερο από τις δαπάνες για την υπόλοιπη αγορά τεχνητής νοημοσύνης και ως εκ τούτου, το GenAI θα αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα τέταρτο της συνολικής ευρωπαϊκής αγοράς τεχνητής νοημοσύνης το 2027. Οι εταιρείες δείχνουν πρόθυμες να συνεχίσουν τις επενδύσεις τους στο GenAI. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της IDC, μία στις τρεις επιχειρήσεις ήδη χρησιμοποιεί ή σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει λύσεις τεχνητής νοημοσύνης τους επόμενους 24 μήνες.
Οι τράπεζες, το λιανεμπόριο και οι υπηρεσίες λογισμικού θα είναι οι τρεις κλάδοι στους οποίους θα σημειωθούν οι περισσότερες επενδύσεις σε GenAI. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι επενδύσεις σε GenAI θα ακολουθήσουν μια φυσική εξέλιξη τα επόμενα χρόνια, καθώς οι επιχειρήσεις θα μεταβαίνουν από τον πρώιμο πειραματισμό σε «επιθετική» υιοθέτηση, με στοχευμένες περιπτώσεις χρήσης σε ευρεία υιοθέτηση σε επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Ραγδαία υιοθέτηση και στον τραπεζικό τομέα
Ραγδαία αναμένεται να είναι η αύξηση στις επενδύσεις στην Generative AI από την τραπεζικής βιομηχανία σύμφωνα με νέα έρευνα της Juniper Research. Ειδικότερα, οι επενδύσεις GenAI από τις τράπεζες εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 85 δισ. δολάρια μέχρι το 2030, από τα 6 δισ. δολάρια που κινούνται σήμερα. Σύμφωνα με την έρευνα οι μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου θα αξιοποιήσουν τα Generative AI συστήματα, προκειμένου να παρέχουν στους πελάτες τους πιο προσωποποιημένες εμπειρίες, σε χαμηλότερο κόστος.