Όταν η νέα γενιά αναλαμβάνει τα «ηνία», δεν γίνεται παρά να φέρει έναν φρέσκο αέρα και όραμα. Όταν αυτό το όραμα συνδυάζεται με γνώση και σημαντική εμπειρία καθώς και εμπεδωμένες αξίες δεν μπορεί παρά να οδηγήσει στην επιτυχία.  Ο λόγος για την Algosystems και τους Αλέξανδρο και Ταμάρα Σαγιούν, Executive Vice President & Operations και Executive Vice President & Financial Director, αντίστοιχα, οι οποίοι εξηγούν στο netweek το όραμα τους και το στόχο να διατηρήσουν την Algosystems στην πρώτη γραμμή της τεχνολογικής καινοτομίας, δημιουργώντας ταυτόχρονα μία μοντέρνα εταιρική ταυτότητα και κουλτούρα, ακεραιότητας, διαφάνειας και σεβασμού.

netweek: Ταμάρα και Αλέξανδρε, δυο νέοι επαγγελματίες που πρόσφατα ανέλαβαν καθήκοντα Executive Vice President στην Algosystems. Πείτε μας λίγα λόγια για την προϋπηρεσία και το background σας…

Αλέξανδρος: Ξεκίνησα τις σπουδές μου ως μηχανικός στο University of Warwick στην Αγγλία, με πρακτική άσκηση στη Citibank. Αμέσως μετά έκανα μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο London School of Economics. Οι σπουδές μου, αλλά και το έντονο πάθος μου για την επιχειρηματικότητα, με οδηγούσαν να ασχοληθώ με τον start-up κόσμο και να τεστάρω στην πράξη ένα μοντέλο που μελετούσα θεωρητικά στο LSE. Αποφάσισα, λοιπόν, να ενταχθώ στο δυναμικό της Algosystems Qatar, η οποία είχε μόλις κάνει άνοιγμα στο Κατάρ με γραφεία στη Doha και να τη βοηθήσω να τοποθετηθεί σωστά στην καινούργια αγορά. Το εγχείρημα αυτό τελείωσε με επιτυχία το 2020, όποτε και ανέλαβα καθήκοντα Executive Vice President και Operations στην Algosystems.

Ταμάρα: Οι προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές μου ήταν πάνω σε Μαθηματικά και Στατιστική (MMath) στο Merton College του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Μετά την αποφοίτησή μου, αποφάσισα να εφαρμόσω τις γνώσεις μου στον κλάδο του Finance και εργάστηκα στη Morgan Stanley στο Λονδίνο, με αντικείμενο Equity Derivatives Trading. Η εμπειρία μου έμαθε πολλά. Ένα από αυτά ήταν ότι δεν μου αρκούσε να διαβάζω για τις εταιρείες αλλά ήθελα να τις καταλάβω από μέσα αναλαμβάνοντας έναν πιο business ρόλο. Παράλληλα, συνειδητοποίησα ότι ήθελα να επιστρέψω και να προσφέρω στην χώρα μου για αυτό και το επόμενο βήμα μου με έφερε πίσω στην Ελλάδα όπου μπήκα σε ένα fast track graduate program για αριστούχους και πήρα μια θέση στην οικονομική διεύθυνση των ΕΛ.ΠΕ για 3 χρόνια. Σε αυτό το στάδιο ξεκίνησα και την πιστοποίηση ACCA την οποία και ολοκλήρωσα, μετά από 2,5 χρόνια.

Αλέξανδρε, ποια ήταν η πορεία της Algosystems στο Κατάρ και πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι ενεργά με την Algosystems στην Ελλάδα;

Το ταξίδι με την Algosystems Qatar ξεκίνησε το 2011, μια κομβική χρονιά στην οποία η Ελλάδα και συνεπώς και η Algosystems έμπαινε σε κρίση. Από την άλλη, το Κατάρ έμπαινε σε μια τρομερή φάση ανάπτυξης και ανοικοδόμησης λόγω του παγκοσμίου κυπέλλου και είχε ανακοινώσει ένα πολύ αισιόδοξο πλάνο με πολλά έργα.
Το timing λοιπόν ήταν τέλειο για να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε την τεχνογνωσία της ελληνικής εταιρείας και να γίνουμε μέρος αυτού του momentum. Αναλαμβάνοντας όλη τη στρατηγική της Algosystems Qatar, αποφάσισα να την τοποθετήσω στην αγορά του Κατάρ ως μια εταιρεία Intelligent Transportation Systems & Industrial Automation.

Η τεχνογνωσία και εξειδίκευση της ελληνικής εταιρείας, μετά από υλοποίηση ITS λύσεων σε 120+ σήραγγες, ήταν η καλύτερη διαφήμιση…
Μιλούσε πριν από μας για μας. Καταφέραμε να γίνουμε η δεύτερη αναγνωρισμένη από το κράτος για τις λύσεις μας εκεί, οπότε μας επέτρεψε να συνεργαστούμε σαν υπεργολάβοι με αναδόχους έργων τεράστιας σημασίας και αξίας. Καταφέραμε να κάνουμε διεθνείς συνεργασίες με εταιρείες όπως Larsen and Toubro, J&P, Qatar Airways, Johnson Control, αλλά και τοπικές όπως οι Qatar Trading and Contracting Group και Qatar Building Company. Τα έργα ολοκληρώθηκαν το 2020 και έτσι έκλεισε ο κύκλος μας εκεί με απόλυτη επιτυχία.

Ταμάρα, εσύ πως αποφάσισες να ενταχθείς στο δυναμικό της Algosystems;

Ενώ ήμουν ακόμα στα ΕΛ.ΠΕ σκεφτόμουν το επόμενο επαγγελματικό βήμα μου. Η συγκυρία ήρθε όταν ο πατέρας μου και ο αδερφός μου, μου ζήτησαν να ενταχθώ στην Algosystems Qatar όπου και ασχολήθηκα ενεργά μέχρι το 2020, πριν αναλάβω τον τωρινό μου ρόλο στην Algosystems. Η αλήθεια είναι ότι ήμουν αρκετά διστακτική στην αρχή. Ως χαρακτήρας θέλω να πετυχαίνω μόνη μου, πιστεύω στην αξιοκρατία και πιστεύω πως μέλη της ίδιας οικογένειας δεν πρέπει να εργάζονται μαζί.
Επομένως, η πρόταση τους με δυσκόλεψε αρκετά, καθώς από τη μια ήθελα πολύ να δεχτώ αλλά από την άλλη ερχόταν σε αντιπαράθεση με τα πιστεύω μου, επομένως χρειάστηκε να το σκεφτώ αρκετά μέχρι να πάρω την απόφαση. Αυτά που με έκαναν να πω το τελικό ναι ήταν πως ήξερα ότι είχα την ικανότητα και τα credentials να προσφέρω πραγματικά στην Algosystems.
Προσωπικά θα είχα την ευκαιρία να εκτεθώ σε ευρύ φάσμα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, πράγμα που δεν θα είχα εύκολα αλλού, και είχα την ωριμότητα να βάλω συνειδητά τις σχέσεις με την οικογένεια μου πάνω από την δουλειά σε περίπτωση που ποτέ χρειαζόταν. Με μεγάλη χαρά μπορώ να πω πως έχουμε πολύ καλή συνεργασία!

Ποιος είναι ο ρόλος και οι αρμοδιότητες σου;

Ο ρόλος μου στην εταιρεία είναι διττός, Executive Vice President και Financial Director. Σαν Οικονομική Διευθύντρια, έχω φυσικά την ευθύνη όλης της οικονομικής υπηρεσίας, ό,τι αφορά financial planning, ρευστότητα, δανεισμό, risk management και άλλα. Μέρος όμως του ρόλου μου είναι και το όραμα που έχω για την εταιρεία, να φέρω έναν σύγχρονο τρόπο σκέψης και συνεργασίας που θα μας βοηθήσει να λαμβάνουμε στρατηγικές αποφάσεις. Για μένα το τρίπτυχο της επιτυχίας είναι σωστή ομάδα, ακριβή δεδομένα και κατάλληλα εργαλεία και θέλω πολύ να επενδύσω σε εργαλεία που θα έχουν πραγματικό αντίκτυπο στο decision making.
Παράλληλα, ως Executive Vice President και μέλος του ΔΣ, έχω πολύ ενεργό ρόλο στη λήψη αποφάσεων όσον αφορά το υπόλοιπο επιχειρηματικό κομμάτι, ενώ σε καθημερινή βάση συνεργάζομαι με τον Αλέξανδρο στο κομμάτι της κουλτούρας και της εταιρικής ταυτότητας της Algosystems.

Αλέξανδρε, πες μας λίγα λόγια και για το δικό σου ρόλο…

H πορεία μου στην ελληνική εταιρεία ξεκίνησε το 2020. Η εταιρεία τότε ήταν σε ένα κομβικό σημείο ανάπτυξης, καθώς είχε εμπλουτίσει το portfolio της με νέες λύσεις και είχε αναπτύξει πολύ το ανθρώπινο δυναμικό της. Αυτή η εξέλιξη σε συνδυασμό με τη νέα πραγματικότητα του κορονοϊού, φανέρωσε πολλές ανάγκες στο κομμάτι των διαδικασιών, της δομής της εταιρείας και της συνεργασίας των τμημάτων. Όσο μεγάλωνε ο οργανισμός, τόσο μεγάλωναν οι ανάγκες και η πολυπλοκότητα του. Αντιλήφθηκα την ανάγκη ενός ξεκάθαρου διαχωρισμού τμημάτων και ρόλων, καθώς και την ανάγκη για δημιουργία νέων τμημάτων. Δημιούργησα λοιπόν ένα σαφές πλαίσιο συνεργασίας και τρία καινούργια τμήματα, τα Compliance, HR και Service Delivery.

Για μένα, η επιτυχία του HR είναι να βλέπουμε τους ανθρώπους μας να αισθάνονται ευχαριστημένοι με την επιλογή τους να ενταχθούν στην Algosystems και να νιώθουν ότι ταυτίζονται με την κουλτούρα και την εταιρική μας ταυτότητα, και αυτό είναι ένα από τα καθημερινά μου καθήκοντα. Φυσικά η κουλτούρα της εταιρείας χτίζεται συνεχώς, αλλά είμαι περήφανος που έχουν μπει γερές βάσεις για τις αξίες μας και για τις ομάδες μας και έχουν δημιουργηθεί οι απαραίτητες πολιτικές.
Το τελευταίο διάστημα, καθώς οι ενέργειες, πολιτικές και ομάδες στο HR και Operations ωριμάζουν, ο ρόλος μου έχει εμπλουτιστεί και με άλλες αρμοδιότητες. Δεδομένης της πελατοκεντρικής μας προσέγγισης, απέκτησα έναν client facing ρόλο συμμετέχοντας ενεργά στο Service Delivery και στο Project Management συμβάλλοντας στην διασφάλιση της άψογης ποιότητας των υπηρεσιών μας για τους πελάτες μας.

Ταμάρα, πώς είναι να δουλεύετε μαζί;

Με τον Αλέξανδρο έχουμε πολύ καλή ισορροπία και συνεργασία. Από τη μια είμαστε πολύ ταιριαστοί σαν background, στις αρχές μας και το όραμα μας για την εταιρεία, και από την άλλη, οι χαρακτήρες, οι σπουδές και οι ρόλοι μας αλληλοσυμπληρώνονται. Κάνουμε μια καλή ομάδα!

Αλέξανδρε, άρα θα χαρακτήριζες την Algosystems μια οικογενειακή επιχείρηση;

Η Algosystems είχε από την αρχή της ιστορίας της ένα πολύ φιλικό κλίμα, το οποίο με τα χρόνια αποκτούσε όλο και πιο οικογενειακό χαρακτήρα καθώς φτιάχτηκε μια πολύ δυνατή ομάδα, η οποία μετρά πολλά στελέχη με πάνω από 15 χρόνια στην εταιρεία. Ο πατέρας μας, Άκραμ Σαγιούν, διατήρησε ο ίδιος τη θέση του CEO για 20 χρόνια και από το 2020 είναι Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβούλιο. Την ίδια χρονιά, ο πατέρας μας έγινε ιδιοκτήτης της εταιρείας οπότε μπορούμε να πούμε ότι πλέον είναι και κυριολεκτικά οικογενειακή επιχείρηση. Φυσικά, θέλουμε να συνεχίσουμε το οικογενειακό κλίμα καθώς μας δείχνει την ικανοποίηση των εργαζομένων και την εμπιστοσύνη τους στην εταιρεία.

Αντιμετωπίσατε προκλήσεις όταν αναλάβατε τους νέους ρόλους σας;

Ναι φυσικά. Αρχικά αντιμετωπίσαμε προκλήσεις που απορρέουν από το γεγονός ότι η εταιρεία λειτουργεί πετυχημένα πολλά χρόνια. Δηλαδή τη δυσκολία που υπάρχει όταν προσπαθείς να φέρεις αλλαγές, είτε οργανωτικές είτε κουλτούρας, σε έναν οργανισμό με μεγάλη ιστορία και σταθερότητα.
Παράλληλα, μετά την πανδημία άλλαξε και όλη η αγορά. Πλέον, το hybrid και remote work μοντέλο, μας φέρνει σε μια θέση όπου πλέον ανταγωνιζόμαστε πολυεθνικές εταιρείες για την εύρεση ανθρώπινου δυναμικού. Και φυσικά, απρόσμενες εξελίξεις όπως ο πληθωρισμός δεν κάνει τα πράγματα πιο εύκολα! Παρόλα αυτά, δεν αγχωνόμαστε. Ασχολούμαστε ενεργά για να τα αντιμετωπίσουμε όλα.

Πείτε μας λίγα λόγια για το πελατολόγιο σας, αλλά και το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα.

Το πελατολόγιο μας αποτελείται από σημαντικές εταιρείες από όλο το φάσμα της οικονομίας στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια που προέρχονται από διάφορους κλάδους, όπως χρηματοοικονομικών, ναυτιλίας, φαρμακευτικών, εκπαίδευσης, δημοσίου, media και άλλων. H σχέση μας με αυτές τις εταιρείες ξεκίνησε να χτίζεται μέσω των παραδοσιακών λύσεων που προσφέραμε από την ίδρυση της το 1986, καθώς η εταιρεία είναι γνωστή για την τεράστια τεχνογνωσία και εξειδίκευση της σε πολλές λύσεις. Η σχέση αυτή λοιπόν εξελίχθηκε με τα χρόνια και καθώς πλέον η εταιρεία δραστηριοποιείται και στο κομμάτι του cloud και του cybersecurity, καλύπτουμε όλο το φάσμα των αναγκών των πελατών μας. Είμαστε περήφανοι για το ποσοστό πιστότητας μας που αγγίζει το 90%.

Θα λέγαμε ότι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι διπλό! Από τη μία, προσφέρουμε μια ολιστική end-to-end προσέγγιση που δεν προωθεί fragmented λύσεις, αλλά ένα σύνολο λύσεων και υπηρεσιών, και από την άλλη έχουμε μια εξαιρετικά πελατοκεντρική κουλτούρα. Ο συνδυασμός αυτός που έχει στο επίκεντρο τις ανάγκες του πελάτη πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση του έργου, οδηγεί σε ένα κορυφαίο service που ξεπερνά τις προσδοκίες των πελατών και τους διευκολύνει καθώς το κόστος αλλά και οι διαδικασίες μειώνονται.

Ως νέοι ιδιοκτήτες, ποιο είναι το όραμα σας για την εταιρεία; Πείτε μας λίγα λόγια για τα σχέδια και τους στόχους σας…

Έχοντας αναλάβει έναν τέτοιο οργανισμό, αναγνωρίζουμε φυσικά τη βαθιά τεχνογνωσία και την ιστορία της εταιρείας που αδιαμφισβήτητα αποτελεί ένα πολύ δυνατό πυρήνα. Το όραμα μας είναι να συνεχίσουμε να προάγουμε τεχνολογική καινοτομία και να διατηρήσουμε τη φήμη και το όνομα της εταιρείας για τις λύσεις, και τη σχέση και εξυπηρέτηση των πελατών μας.

Ταυτόχρονα όμως, οι εξελίξεις καλπάζουν και η ανανέωση της εταιρείας είναι καθοριστικής σημασίας. Συνεπώς, κύριος γνώμονας μας είναι ο εκσυγχρονισμός του οργανισμού ως σύνολο και πως μπορούμε να συμβάλουμε καλύτερα σε αυτό. Η μία πλευρά αφορά κυρίως το καθαρά επιχειρηματικό κομμάτι στο οποίο ενώ διατηρούμε τις καθαρά παραδοσιακές λύσεις που προσφέραμε, έχουμε δώσει όλο το βάρος σε ένα service-oriented χαρακτήρα. Στόχος μας είναι να εμπλουτίσουμε το portfolio μας και να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις εξελίξεις του ραγδαία αναπτυσσόμενου κλάδου που δραστηριοποιούμαστε, επενδύοντας παράλληλα στη βιωσιμότητα της.

Η βιωσιμότητα θα επιτευχθεί με τη χάραξη μιας data-driven προσέγγισης. Για να γίνουμε ένας πιο efficient οργανισμός, επενδύουμε σε διαδικασίες που θα μας οδηγήσουν σε πιο αυτοματοποιημένες και scalable operations. Δίνουμε επίσης μεγάλη βαρύτητα στην ενίσχυση της εταιρικής μας ταυτότητας μέσω μιας μοντέρνας κουλτούρας και των ανθρώπων που την απαρτίζουν. Έχουμε επενδύσει πολύ στους χώρους μας με ανακαινισμένα open-plan γραφεία, καθώς πιστεύουμε ότι ένα εργασιακό περιβάλλον μπορεί να εμπνέει τους υπαλλήλους και να συμβάλει στην παραγωγικότητα τους. Παράλληλα το open-plan γραφείο αντικατοπτρίζει και προωθεί τις αξίες μας , επικοινωνία, διαφάνεια και ομαδικότητα.

Έχετε κάνει κι άλλες ενέργειες που χτίζουν την κουλτούρα της εταιρείας;

Έχουμε πάρει πολλές πρωτοβουλίες που αφορούν το κοινωνικό μας αποτύπωμα και την ανάγκη μας να προσφέρουμε πίσω στην κοινωνία, στο πλαίσιο της εταιρικής μας ευθύνης. Κάθε χρόνο επιλέγουμε να συμμετάσχουμε σε ολοένα και περισσότερες δραστηριότητες, όπως καθαρισμός παραλίας, δωρεά ρούχων σε ΜΚΟ, φιλανθρωπικούς αγώνες πχ. Race for the Cure, δωρεά λύσεων μας σε συλλόγους που το έχουν ανάγκη και άλλα.
Παράλληλα, είμαστε πολύ περήφανοι που έχουμε καταφέρει μέσα από ομαδικές δραστηριότητες να εμπνεύσουμε την ομάδα μας να επιζητά να κάνουμε ακόμη περισσότερες. Φέτος ειδικά, έχουμε καταφέρει να κάνουμε πολλές δραστηριότητες, όπως το καλοκαιρινό παρτυ μας, escape room, φιλικά παιχνίδια, εσωτερικούς διαγωνισμούς, το εταιρικό μας newsletter, και άλλα. Αυτό είναι για μας η καλύτερη ανταμοιβή, καθώς δείχνει πως έχουμε χτίσει μια ομάδα η οποία μοιράζεται τις ίδιες αξίες, θέλει να μοιράζεται τα νέα της και τις στιγμές της και ενισχύει το καλό οικογενειακό κλίμα που θέλουμε να συνεχίσουμε να έχουμε.

Ποιες θα λέγατε ότι είναι οι αξίες της εταιρείας;

Όπως αναφέρθηκε και πριν, θέλουμε να ενισχύσουμε την εταιρεία με αξίες ενός μοντέρνου εργασιακού περιβάλλοντος που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής, με το τρίπτυχο Ακεραιότητα – Διαφάνεια -Σεβασμός. Θέλουμε να κρατήσουμε το “οικογενειακό” κλίμα, αλλά όχι με την έννοια του νεποτισμού, αλλά μόνο ότι αφορά μια δεμένη ομάδα που ο καθένας σέβεται το διπλανό του και μπορεί να τον εμπιστευτεί.

Δεδομένης της κατάστασης στην after-Covid εποχή, θέλουμε να ενισχύσουμε την αυτονομία των εργαζομένων μας, μέσω ασφάλειας και αγάπης για τους ρόλους ώστε να μπορέσουν να εξελιχθούν μέσα από αυτούς. Έχουμε υιοθετήσει το hybrid work μοντέλο για να δώσουμε στους ανθρώπους μας την ελευθερία που θέλουν, ώστε να είναι όσο πιο αποδοτικοί μπορούν. Η λογική του micromanagement δε μας ταιριάζει. Θέλουμε να στηρίξουμε το scalability της εταιρείας πάνω στο “trust people and processes” μότο μας. Θέλουμε δίπλα μας ανθρώπους που είναι φιλόδοξοι, θέλουν να εξελιχθούν, είναι problem-solvers.