Το 2024 αποτέλεσε έτος ανάκαμψης για την παγκόσμια αγορά smartphones, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 7%, φτάνοντας τα 1,22 δισ. μονάδες, σύμφωνα με την Canalys. Μετά από δύο χρόνια πτώσης, η θετική αυτή εξέλιξη αποδίδεται στην αυξημένη ζήτηση για premium συσκευές και στην ενίσχυση των αναδυόμενων αγορών.
Κερδισμένη η Xiaomi, ανθεκτικές Samsung και Apple
Η Apple διατήρησε την κορυφαία θέση στην παγκόσμια κατάταξη, παρά τη μείωση των αποστολών iPhones κατά 1% στα 225,9 εκατ. μονάδες. Αντίστοιχα, η Samsung, με 222,9 εκατ. αποστολές, κατέλαβε τη δεύτερη θέση, σημειώνοντας επίσης πτώση 1%. Ωστόσο, η αυξημένη ζήτηση για τα iPhone 16 Pro και Pro Max (+11%) και τα Ultra μοντέλα της σειράς S της Samsung, συνέβαλε στην ανθεκτικότητα των δύο εταιρειών. Σε κάθε περίπτωση, η Xiaomi ήταν ο μεγάλος κερδισμένος του 2024, καθώς κατάφερε να σημειώσει 15% αύξηση στις αποστολές, φτάνοντας τα 168,6 εκατ. μονάδες. Η ενίσχυση της παρουσίας της στην Κίνα και η στρατηγική διείσδυσή της σε αναδυόμενες αγορές αποτέλεσαν καθοριστικούς παράγοντες επιτυχίας. Παράλληλα, οι κινεζικές Transsion και Oppo κατέγραψαν αύξηση 15% και 3% αντίστοιχα, εδραιώνοντας τη θέση τους στις αναπτυσσόμενες αγορές. Αναλύοντας τα αποτελέσματα γεωγραφικά, η Κίνα σημείωσε 4% ανάπτυξη, η Ευρώπη 3%, ενώ η Β. Αμερική μόλις 1%, αντανακλώντας την επίδραση των προωθητικών ενεργειών, όπως οι εκπτώσεις και τα trade-in προγράμματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιθετική τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών δημιούργησε πιέσεις στα περιθώρια κέρδους, οδηγώντας σε μείωση κόστους και βελτιστοποίηση πόρων.
Ένα «απαιτητικό» 2025
Σύμφωνα με τις προβλέψεις το 2025 αναμένεται πιο απαιτητικό, καθώς οι αναδυόμενες αγορές πλησιάζουν σε σημείο κορεσμού, ενώ οικονομικές διακυμάνσεις και νέοι εμπορικοί κανονισμοί αυξάνουν την αβεβαιότητα. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει περιθώριο αισιοδοξίας, καθώς η στροφή των καταναλωτών σε premium smartphones και η ενσωμάτωση AI στις νέες συσκευές δημιουργούν ευκαιρίες ανάπτυξης. Τέλος, οι κατασκευαστές αναμένεται να επικεντρωθούν στην αύξηση της μέσης τιμής πώλησης (ASP) και στη διαφοροποίηση των προϊόντων τους, διαμορφώνοντας το μέλλον της βιομηχανίας smartphones.