«If you can dream IT, you can do IT» διαβεβαίωνε («παίζοντας» εικαστικά και νοηματικά με το σε ζωηρό κόκκινο χρώμα ΙΤ) το motto που είδαμε περισσότερες φορές απ’ οποιοδήποτε άλλο, στη διάρκεια της μακράς και εμπεριστατωμένης περιήγησης των εκπροσώπων των ΜΜΕ, που οργάνωσε προχθές η Eurobank -για πρώτη φορά απ’ όσο θυμόμαστε- στο back office της, τις υπερσύγχρονες, αλλά και ιστορικές συνάμα εγκαταστάσεις της, στην Νέα Ιωνία. Κι όπως τόνισε ο αναπλ. Διευθύνων Σύμβουλος και COO, Σταύρος Ιωάννου, στο καλωσόρισμά του, το Eurobank Hub είναι σήμερα «ο πυρήνας κρίσιμων κεντρικών και ψηφιακών λειτουργιών του ομίλου, εντός και εκτός συνόρων, φιλοξενώντας το 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών, πάνω από 2000 άτομα, σε ένα χώρο φιλικό για τους ίδιους και το περιβάλλον, τον οποίο αναβαθμίζουμε διαρκώς, με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές».

Για να προσθέσει πως η επένδυση του ομίλου σε τεχνολογίες αιχμής υπερβαίνει τα 200 Μ€, σε ορίζοντα τριετίας, παράλληλα με εκείνες σε ανθρώπινο δυναμικό και ταλέντο «που οδηγούν τη Eurobank καθημερινά μπροστά και μας κάνουν πραγματικά υπερήφανους… καθώς με ομαδική δουλειά και κοινό όραμα δημιουργούμε σήμερα την τραπεζική του αύριο». Για την επόμενη ημέρα μίλησε στο δικό του καλωσόρισμα και ο έτερος αναπλ. Διευθύνων Σύμβουλος και Group Chief Transformation Officer, Digital & Retail της Τράπεζας, Ανδρέας Αθανασόπουλος, τονίζοντας ότι «το τραπεζικό τοπίο αλλάζει ποικιλοτρόπως με τη σύγκλιση τραπεζών, τεχνολογίας και επιχειρηματικού κόσμου (το «τριεθνές», όπως το χαρακτήρισε) και μας φέρνει μπροστά στις μεγάλες προκλήσεις του embedded finance. Όλα αυτά απαιτούν πρωτοπόρα σκέψη και δράσεις με στόχο την ευημερία της κοινωνίας και της οικονομίας».

Με πρωτοπόρο αντίληψη
Τα δυο ανώτατα στελέχη του ομίλου (και οι συνεργάτες τους στη συνέχεια, με περισσότερες λεπτομέρειες) μας εξήγησαν πως η Eurobank έχει υιοθετήσει και εισάγει στην εγχώρια αγορά την πρωτοπόρο τραπεζική αντίληψη Phygital. Επενδύοντας σ’ αυτό το μοντέλο λειτουργίας, υλοποιεί την αναπτυξιακή της στρατηγική με ορίζοντα την τράπεζα του 2030, που τη θέλουν να είναι η πιο απλή, ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη και να παρέχει τη βέλτιστη και ασφαλέστερη ψηφιακή εμπειρία στον πελάτη. Υπογράμμισαν ότι η Phygital προσέγγιση επιδιώκει έναν ισορροπημένο συνδυασμό της τεχνολογίας με το ταλέντο, την εμπειρία και την τεχνογνωσία των ανθρώπων της Τράπεζας, που διατηρούν νευραλγικό ρόλο στο «πάντρεμα» των δύο φιλοσοφιών. Στόχος που συμβαδίζει απόλυτα με την πρόσφατη ανακοίνωση της καθιέρωσης του υβριδικού τρόπου εργασίας για σημαντικό τμήμα του προσωπικού της, παράλληλα με την επιλογή της λύσης hot-desk στις εγκαταστάσεις της, με τους εργαζόμενους να «κλείνουν» θέση γραφείου (και χώρο στάθμευσης), όταν τον χρειάζονται…

Τόνισαν, επίσης, ότι οι κομβικοί επιχειρησιακοί άξονες της στρατηγικής του ομίλου είναι η διαρκής επένδυση στην αναβάθμιση των υποδομών Πληροφορικής και η ανάπτυξη προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών σε σύντομο χρονικό διάστημα (λίγες εβδομάδες αρκούν στο Digital Factory για τη δημιουργία μιας συγκεκριμένης εφαρμογής, όπως φάνηκε από την καταγραφή των δράσεων, στο βίντεο με το οποίο έκλεισε η ενημερωτική εκδήλωση), σύμφωνα με τις ανάγκες του πελάτη, οι οποίες θα είναι διαθέσιμες όποια στιγμή τις χρειάζεται και προσβάσιμες απ’ όποιο σημείο και συσκευή επιθυμεί, στο πλαίσιο μιας 24/7 omnichannel εμπειρίας.

Ο χώρος και οι άνθρωποι
Το πλήρως εκσυγχρονισμένο πλέον και φιλικό προς το περιβάλλον και τους ανθρώπους που το «κατοικούν» Eurobank Hub ξεκίνησε τη ζωή του το 1927, στεγάζοντας την κλωστοϋφαντουργία Μουταλάσκη, ενώ το 2001 αναδιαμορφώθηκε για να στεγάσει τα γραφεία της Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Σήμερα φιλοξενεί, πέραν του Technology & Digital Hub, δηλαδή των Διευθύνσεων Πληροφορικής και Ψηφιακής Τραπεζικής, την Οργάνωση, τις Κεντρικές Υπηρεσίες & Λειτουργίες, τις Οικονομικές Υπηρεσίες και το Κέντρο Εκπαίδευσης. Επίσης, φιλοξενεί το Data Center, που βρίσκεται σε φάση μετάβασης στο cloud, με στόχο την οικοδόμηση μας ιδιαίτερα καινοτόμου πλατφόρμας ανάλυσης δεδομένων. Η υψηλή ψηφιακή ετοιμότητα και η αποτελεσματικότητα του ομίλου αποδείχθηκαν έμπρακτα στη διάρκεια της πανδημίας, ως θετικό αποτέλεσμα του συνδυασμού Design Thinking, Lean (απλούστερη εμπειρία του πελάτη) και  Agile (ευελιξία στη δημιουργία νέων προϊόντων), που παίζουν κρίσιμο ρόλο στο Phygital Banking, το οποίο θα μας εξυπηρετεί εφεξής.