Η Εφη Ρώσσου, Country Manager της Atos Hellas παρουσιάζει στο netweek την Atos, την εταιρεία που προέκυψε μετά την εξαγορά της Siemens IT Solutions & Services από την Atos Origin, μιλάει για το όραμα και τη στρατηγική του νέου σχήματος και εξηγεί με ποιο τρόπο η Atos είναι σε θέση να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να κάνουν πράξη το μότο της «powering progress».
netweek: Πρόσφατα η Atos ανακοίνωσε την εξαγορά της Siemens IT Solutions & Services. Ποιος είναι ο στόχος αυτής της εξαγοράς; Πώς διαμορφώνεται πλέον η νέα εταιρεία;
Εφη Ρώσσου: Το επιχειρείν όπως το ξέραμε δεν υπάρχει πια. Οι οικονομικές αναταράξεις σε συνδυασμό με την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις αλλαγές στο επιχειρηματικό τοπίο των τελευταίων χρόνων οδηγούν στην ανάγκη δημιουργίας ενός ευέλικτου οργανισμού, ικανού να ανταποκρίνεται άμεσα και με συγκριτικό πλεονέκτημα στις σύγχρονες απαιτήσεις.
Η εξαγορά της Siemens IT Solutions & Services από την Atos Origin και η δημιουργία πια μιας νέας εταιρείας μέσα από αυτή τη συμμαχία αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα στη στρατηγική μας για ενίσχυση των ικανοτήτων μας, προκειμένου να ανταποκριθούμε στις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες, επέκταση του χαρτοφυλακίου των λύσεων και των υπηρεσιών που προσφέρουμε στους πελάτες μας.
Η ισχύς αυτής της συνεργασίας μας επιτρέπει να «κυνηγήσουμε» το όραμά μας για το μέλλον: να ενισχύσουμε την πρόοδο, συνενώνοντας ανθρώπους, δραστηριότητες και τεχνολογίες. Στόχος αυτής της παγκόσμιας στρατηγικής συμμαχίας είναι η δημιουργία ενός οργανισμού με ηγετική θέση στην ευρωπαϊκή αγορά της Πληροφορικής -της τάξης των σχεδόν εννιά δισεκατομμυρίων ευρώ με περισσότερους από 78.000 εργαζόμενους παγκοσμίως.
Θα ήθελα να επισημάνω σε αυτό το σημείο κάτι πολύ σημαντικό, το οποίο διασφαλίζει και την επιτυχία του εγχειρήματος: η Atos Origin και η Siemens IT Solutions & Services είναι δύο εταιρείες απόλυτα συμπληρωματικές μεταξύ τους, τόσο σε οργανωτικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο ικανοτήτων, αγορών αλλά και γεωγραφικής ανάπτυξης. Η Siemens IT Solutions & Services έχει πολύ σημαντική παρουσία στη Βόρεια και Ανατολική Ευρώπη, ενώ η Atos Origin είναι ένας μεγάλος «παίκτης» στις αγορές της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ολλανδίας, της Ισπανίας, καθώς και στην Ινδία και τη Νότια Αμερική.
netweek: Πώς διαμορφώνεται το όραμα και η φιλοσοφία της νέας εταιρείας κάτω από το καινούργιο brand της Atos;
Εφη Ρώσσου: Το όραμα και η φιλοσοφία της εταιρείας συνοψίζονται στο μότο μας: «Powering Progress».
Ο συνδυασμός της Atos Origin με τη Siemens IT Solutions & Services δημιούργησε ένα μοναδικό στην αγορά Πληροφορικής οργανισμό, την Atos. Η Atos αποτελεί τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη στις υπηρεσίες διαχείρισης υποδομών και έναν από τους σημαντικότερους παίκτες σε κρίσιμες επιχειρηματικές λύσεις Πληροφορικής.
Προσφέρουμε υπηρεσίες cloud, υψηλής τεχνολογίας υπηρεσίες συναλλαγών καθώς και λύσεις smart energy. Το πάθος μας για την τεχνολογία και η δέσμευσή μας στην Ερευνα και Ανάπτυξη μας οδηγεί σε νέες καινοτομίες. Οι τεχνολογικές μας λύσεις και οι outsourcing υπηρεσίες μας καλύπτουν όλο το εύρος των αναγκών μιας σύγχρονης επιχείρησης.
netweek: Η νέα εταιρεία διαχειρίζεται πια μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες managed services στην Ευρώπη. Τι περιλαμβάνει το διευρυμένο πλέον χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών και λύσεων της Atos;
Εφη Ρώσσου: Η Atos, αποτελώντας ήδη την ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα των managed services στην Ευρώπη, συνεχίζει να αναπτύσσει κρίσιμης σημασίας υπηρεσίες Πληροφορικής και καινοτόμες λύσεις σε μία ευρεία γκάμα περιοχών, ενώ συνεχώς εξετάζουμε νέες ευκαιρίες και καινοτομίες – με γνώμονα πάντα το βασικό μας στόχο: να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να επιτύχουν βιώσιμη ανάπτυξη.
Συμβουλευτικές υπηρεσίες και υπηρεσίες τεχνολογίας: H Atos παρέχει υπηρεσίες που βοηθούν τις εταιρείες να αναπτύξουν καινοτομία, να μειώσουν το κόστος και να βελτιώσουν την αποδοτικότητά τους, αξιοποιώντας τις τεχνολογίες της Πληροφορικής. Διαθέτουμε την κατάλληλη εξειδίκευση ώστε οι πελάτες μας να διατηρούν τον έλεγχο των διαδικασιών και των έργων τους, να μπορούν να παραμετροποιούν σε όποιο βαθμό είναι απαραίτητο μέσω της άμεσης διαχείρισης των παρεχόμενων πόρων, και ταυτόχρονα να διατηρήσουν το ownership των συστημάτων τους. Οι τρεις πρακτικές μας -Business Innovation, Operational Excellence και IT Leadership- προσφέρουν μία ποικιλία οικονομικά αποδοτικών, μετασχηματιστικών και καινοτόμων λύσεων προσαρμοσμένων στις ανάγκες κάθε κλάδου.
Systems Integration: Η Atos διαθέτει ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο System Integration προτάσεων για την παροχή αυξημένης προστιθέμενης αξίας στους πελάτες μας, συμβάλλοντας στη δημιουργία της βάσης για καλύτερη ανάπτυξη και κερδοφορία.
Ταυτόχρονα, προσαρμόζουμε συνεχώς το υπάρχον χαρτοφυλάκιό μας ώστε να ανταποκριθούμε στην ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση για Software-as-a-Service λύσεις.
Managed Services: Ως ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης της αγοράς Διαχειριζόμενων Υπηρεσιών στην Ευρώπη, η Atos είναι μία από τις ελάχιστες εταιρείες που μπορεί να παράσχει μια ολοκληρωμένη λύση outsourcing – από το σχεδιασμό και την υλοποίηση μέχρι τη διαχείριση. Διαχειριζόμαστε και μετασχηματίζουμε όλες τις λειτουργίες Πληροφορικής των πελατών μας, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων Πληροφορικής και επεξεργασίας δεδομένων.
Υψηλής τεχνολογίας υπηρεσίες συναλλαγών: Η Atos, μέσω του Atos Worldline SBU, είναι η ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο των υπηρεσιών πληρωμών. Η εξειδίκευσή μας αφορά στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες πληρωμών, eServices για πελάτες, πολίτες και κοινότητες καθώς και για χρηματοπιστωτικές αγορές. Με το Atos WorldGrid unit, θα εστιάσουμε στην παροχή smart energy λύσεων στους κλάδους της παραγωγής, των μεταφορών, της διανομής και του λιανεμπορίου για τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και την ενίσχυση της βιωσιμότητας, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα βελτιστοποίηση της λειτουργικής απόδοσης.
netweek: Ποια είναι πλέον τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα για τους πελάτες της Atos;
Εφη Ρώσσου: Επιπλέον του προφανούς, του διευρυμένου δηλαδή χαρτοφυλακίου λύσεων και υπηρεσιών, οι πελάτες μας θα αποκομίσουν τα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν από την εμπειρία και τη βαθιά γνώση των στελεχών μας τόσο σε επίπεδο business όσο και σε επίπεδο engineering. Διαθέτουμε την εμπειρία και την τεχνογνωσία για την παράδοση end-to-end προγραμμάτων, τα οποία άμεσα αλλά και με συνέπεια μπορούν να ενισχύσουν την απόδοση, την ανάπτυξη και την κερδοφορία.
netweek: Πώς επηρεάζουν τα παραπάνω τη δραστηριοποίηση και τη στρατηγική της Atos στην Ελλάδα;
Εφη Ρώσσου: Με δεδομένο ότι η Siemens ΙΤ Solutions & Services δεν είχε γραφείο στην Ελλάδα, δεν τίθεται θέμα συγχώνευσης ομάδων… Η Atos Ελλάδας συνεχίζει με το εξαιρετικό δυναμικό της, ενισχυμένη πια από το διευρυμένο χαρτοφυλάκιο λύσεων που διαθέτει πια η εταιρεία, αλλά -και ίσως το πιο σημαντικό- με διευρυμένο σύνολο ικανοτήτων, εξειδίκευσης και references, ως αποτέλεσμα της συγχώνευσης των δύο εταιρειών σε κεντρικό επίπεδο. Αυτό σημαίνει πιο δυναμική δραστηριοποίηση στην ελληνική αγορά σε όλους τους τομείς και τους κλάδους.
netweek: Σε ποιους κλάδους απευθύνεται η Atos;
Εφη Ρώσσου: Η πολύχρονη πορεία και το μέγεθος πια της εταιρείας, επιτρέπει τη δραστηριοποίησή μας και την παροχή υπηρεσιών στο σύνολο της αγοράς, με την αντίστοιχη βέβαια εστίαση και εξειδικευμένες προτάσεις για κάθε κλάδο. Η προσέγγισή μας είναι οργανωμένη παγκοσμίως στις παρακάτω πέντε βασικές αγορές.
Ενέργεια και Utilities: Οι εταιρείες ενέργειας και κοινής ωφελείας μπορούν να επιτύχουν μέσα από τη λειτουργική αριστεία σε ότι κάνουν. Η Atos διαθέτει 30 χρόνων εξειδικευμένη εμπειρία σε αυτούς τους τομείς και σχεδόν 3000 ειδικούς σε όλο τον κόσμο.
Χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: Οι προκλήσεις του κλάδου, ιδιαίτερα σήμερα, είναι τεράστιες και πρωτοφανείς. Οι λύσεις και οι υπηρεσίες της Atos μπορούν να βοηθήσουν τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς να ανταποκριθούν στις ανάγκες για διατήρηση της φήμης τους και της πελατειακής τους βάσης με ταυτόχρονη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας του back office.
Κατασκευαστικός κλάδος, λιανεμπόριο και υπηρεσίες: Η βελτιστοποίηση των διαδικασιών και η ευελιξία είναι η βασική προτεραιότητα των εταιρειών σε αυτούς τους τομείς. Και η Atos ξέρει πώς να το πετύχει αυτό, παραδίδοντας διατηρήσιμη επιχειρηματική αξία.
Δημόσιος τομέας, Υγεία και Μεταφορές: Το να επιτύχουν περισσότερα με λιγότερα είναι η διαρκής πρόκληση στο δημόσιο τομέα, ενισχύοντας την ανάγκη για νέα μοντέλα παροχής ΙΤ υπηρεσιών. Ο εκσυγχρονισμός των εφαρμογών, το ασφαλές cloud computing και τα shared services είναι κρίσιμης σημασίας για ένα κλάδο όπου η παγιωμένη κουλτούρα και διαδικασίες είναι συχνά η μεγαλύτερη πρόκληση. Με βαθιά κατανόηση προς αυτή την ποικιλομορφία στη νοοτροπία και την κουλτούρα, η Atos μπορεί να αποτελέσει έναν ενεργό συνεργάτη και όχι απλώς έναν προμηθευτή τεχνολογίας.
Τηλεπικοινωνίες, Media και Τεχνολογία: Τόσο οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί όσο και τα ΜΜΕ αποτελούν τις καθοριστικές δυνάμεις της ψηφιακής εποχής. Με το παραδοσιακό business αυτών των κλάδων να φθίνει συνεχώς, η ανάγκη για νέες πηγές εσόδων είναι ανυπέρβλητη. Η Atos μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά σε αυτή την προσπάθεια, φέρνοντας υπεροχή στη διαχείριση των νέων μέσων και δυναμική μετουσίωση των καινοτομιών σε έσοδα.
Atos Facts
Εξειδίκευση, τεχνογνωσία, λύσεις και υπηρεσίες της Atos βρίσκονται πίσω από μερικά από τα πλέον κρίσιμα συστήματα που έχουν δημιουργηθεί παγκοσμίως:
• Για την παροχή έγκαιρης προειδοποίησης σε περίπτωση σεισμού ή τσουνάμι: η Atos ηγείται ενός διεθνούς consortium για τη λειτουργία του Distant Early Warning System το οποίο, σε περίπτωση σεισμού, προειδοποιεί σε λιγότερο από 10 λεπτά τον πληθυσμό της περιοχής.
• Για τη διασφάλιση της έγκαιρης παράδοσης 45 εκατομμυρίων λουλουδιών και φυτών κάθε μέρα: η Atos παρέχει την τεχνολογία πάνω στην οποία λειτουργεί η εδφοδιαστική αλυσίδα για το FloraHolland.
• Για τη διασφάλιση της παράδοσης των αποτελεσμάτων των Ολυμπιακών Αγώνων στην παγκόσμια κοινότητα σε λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο: η Atos «τρέχει» την ΙΤ υποδομή των Ολυμπιακών Αγώνων που περιλαμβάνει 900 servers, 9500 υπολογιστές, 1000 συσκευές δικτύου και ασφάλειας.
• Για τη βελτίωση της περίθαλψης των ασθενών: η Atos διαχειρίζεται 60 εκατομμύρια ατομικά αρχεία ασθενών στη Γαλλία για την παροχή ταχύτερης και ασφαλέστερης πρόσβασης στο ιατρικό ιστορικό των ασθενών.
• Για τη βελτίωση των υπηρεσιών της Standard Chartered Bank: η Atos ενοποίησε τα παρεχόμενα managed services, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη ευελιξία αλλά και τυποποίηση των υπηρεσιών με 50% χαμηλότερο κόστος.
• Για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης διατήρησης ψηφιακών δεδομένων: η Atos υλοποίησε μία ηλεκτρονική λύση archiving για λογαριασμό της Austria State Archives, προκειμένου να διασφαλιστεί η εύκολη πρόσβαση αλλά και η αξιοπιστία όλων των ηλεκτρονικών φακέλων.
• Για την ενίσχυση της ικανοποίησης των πελατών: η Atos διαχειρίζεται το πρόγραμμα πιστότητας της Iberia Airlines και κάθε χρόνο επεξεργάζεται περισσότερες από 55 εκατομμύρια συναλλαγές.
• Για τη διευκόλυνση των ανθρώπων να κάνουν τις online αγορές τους με σιγουριά: η Atos διαχειρίζεται 374 εκατομμύρια remote συναλλαγές πληρωμών κάθε χρόνο.
Atos in numbers
• 8,7 δισεκατομμύρια ευρώ pro forma έσοδα για το 2010
• 78.500 εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο
• Παρουσία σε 42 χώρες
Atos
Φραγκοκκλησιάς 7, 15125 Μαρούσι, Τ: 210-6889000, F: 210-6889099, S: www.atos.net.