Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκμεταλλεύονται εδώ και καιρό την Πληροφορική για να βελτιώσουν την παραγωγικότητα και την αποτελεσματικότητά τους, προσεγγίζοντας νέες αγορές και βελτιστοποιώντας την εφοδιαστική αλυσίδα. Αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι οι πελάτες έχουν μεγαλύτερες προσδοκίες.

Οι προσδοκίες των πελατών σήμερα ασκούν τεράστια πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες, για να αλλάξουν τον τρόπο που χαράζουν τις στρατηγικές τους και διαχειρίζονται τους οργανισμούς τους. Οι νέες απαιτήσεις άμεσης ενσωμάτωσης πληροφόρησης και αλληλεπίδρασης έχουν ανεβάσει τα κόστη και την πολυπλοκότητα. Την ίδια στιγμή, η βιομηχανία αυτοκινήτου χρειάζεται να γίνει περισσότερο δημιουργική για να αποσπάσει μεγαλύτερο μερίδιο από το καταναλωτικό κοινό και από τις συνολικές δαπάνες στις μεταφορές (είτε αφορά τη χρήση οχημάτων είτε όχι).

Στην έντονα ανταγωνιστική αγορά αυτοκινήτου οι λεπτομέρειες είναι καθοριστικές. Η άμεση ενημέρωση, η βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, η εκμετάλλευση στο έπακρο της επιχειρηματικής ευφυΐας, οι άρτιες και ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες, η άμεση αντίδραση στις μεταβολές της αγοράς μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Για να μπορέσει μια εταιρεία automotive να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της χρειάζεται να χρησιμοποιήσει τα κατάλληλα εργαλεία. Χρειάζεται, επιπλέον, να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της Πληροφορικής, ώστε να γίνει περισσότερο ευέλικτη, πιο παραγωγική και να παίρνει τις σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις, μειώνοντας παράλληλα το λειτουργικό κόστος.

Ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιήσει γι’ αυτό τον σκοπό μια εταιρεία είναι ένα σύστημα DMS (Dealer Management Software). Το DMS αποτελεί ένα εξειδικευμένο ERP (Enterprise Resource Planning), το οποίο ενσωματώνει ειδικά χαρακτηριστικά για την κατασκευή αυτοκινήτων, τη διάθεσή τους στην αγορά, την καταγραφή των ανταλλακτικών και τη διαχείριση σχετικών εργασιών.

Επιλέγοντας DMS
H εγκατάσταση ενός νέου συστήματος DMS αποτελεί μια δύσκολη υπόθεση, από όποια πλευρά και αν το δει κανείς. Χρειάζεται να γίνει μια κατάλληλη προετοιμασία και να εκτιμηθούν οι επιδράσεις που μπορεί να προκληθούν στην επιχείρηση κατά τη διάρκεια εγκατάστασης της λύσης, χρειάζεται να εκτιμηθούν οι ώρες αδράνειας των υπαλλήλων και οι ώρες που θα σπαταληθούν για την ολοκλήρωση της υλοποίησης. Ωστόσο, το τελικό αποτέλεσμα, που μεταφράζεται σε μείωση του λειτουργικού κόστους, σε αύξηση της αποτελεσματικότητας και στη βελτίωση των ροών εργασίας είναι τόσο ελκυστικό που κάνει τις εταιρείες automotive να ξεχνάνε τις όποιες δυσκολίες.

Ωστόσο, τι πρέπει να προσέξει κανείς όταν κληθεί να επιλέξει ένα σύστημα DMS; Ποια είναι τα σημαντικότερα κριτήρια για μια σωστή επιλογή ενός τέτοιου συστήματος; Η επιλογή της κατάλληλης τεχνολογίας, το κτίσιμο μιας μακροπρόθεσμης σχέσης συνεργασίας με τους vendors, η πληθώρα και η ποικιλία λειτουργιών, μαζί με την ευχρηστία αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την επιτυχή ολοκλήρωση μιας λύσης DMS. Η κατάλληλη τεχνολογία Υπάρχει μια πληθώρα από παρόχους υπηρεσιών DMS στην αγορά και πολλοί από αυτούς προσφέρουν λύσεις, τόσο βασισμένες στο cloud, όσο και in-house. Για να διαπιστώσει κανείς ποια λύση είναι η πιο κατάλληλη για τις ανάγκες του, θα πρέπει να εξετάσει πώς λειτουργεί η αντιπροσωπεία του σήμερα και πού θα θέλει να είναι σε τρία, πέντε ή ακόμα και σε δέκα χρόνια.

Σε ένα in-house σύστημα θα χρειαστεί κανείς να εξοπλιστεί και με έναν server που θα φιλοξενεί και εξυπηρετεί το DMS. Σε αυτή την περίπτωση η ομάδα του ΙΤ θα αναλάβει την εγκατάσταση και υποστήριξη των εφαρμογών που θα χρειαστεί να εγκατασταθούν σε κάθε θέση εργασίας, θα είναι υπεύθυνη για τη διαφύλαξη των δεδομένων και θα πρέπει να παίρνει σε τακτά χρονικά διαστήματα αντίγραφα ασφαλείας αυτών (backup). Αντιθέτως, μια λύση cloud δεν απαιτεί από εσάς να προμηθευτείτε ή να συντηρείτε οποιοδήποτε hardware ή software. Ο πάροχος αναλαμβάνει να κρατάει το software ενημερωμένο και οι υπάλληλοι πρέπει να μπορούν να αποκτούν πρόσβαση στις πληροφορίες μέσω οποιασδήποτε προστατευμένης σύνδεσης στο Internet.

Και οι δύο λύσεις μπορούν να λειτουργούν καλά και να φέρνουν αποτελέσματα, αλλά ένα νέο DMS αποτελεί μια σημαντική επένδυση, την οποία θα πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιεί κανείς για την τουλάχιστον επόμενη δεκαετία. Γι’ αυτό το λόγο, θα πρέπει κανείς να δει πώς θα θέλει να λειτουργεί η αντιπροσωπεία του στα επόμενα δέκα χρόνια και με βάση αυτό να επιλέξει ένα σύστημα που θα αναπτύσσεται μαζί με αυτήν, παρά να «κλειδωθεί» σε τεχνολογίες ξεπερασμένες. Ως εκ τούτου θα πρέπει να λάβει υπόψη του τα εξής:

  • Mobility: Αρκετοί dealers έχουν αρχίσει να κάνουν τις παρουσιάσεις στους πελάτες τους πιο interactive, φορτώνοντας τις σε tablets στο χώρο των πελατών τους. Οι πωλητές μπορούν να κάνουν στα smartphones τους συγκρίσεις αυτοκινήτων, τις οποίες μοιράζονται με τους υποψήφιους αγοραστές, ώστε να τους βοηθήσουν να πάρουν πιο εύκολα την απόφασή τους. Ο κόσμος μας στο σύνολό του γίνεται όλο και περισσότερο mobile, έτσι έχει νόημα να επενδύσει κανείς σε ένα DMS το οποίο μπορεί να το «πάρει» κανείς μαζί του. Πρέπει, λοιπόν, το DMS να εμπεριέχει μια λύση mobile εξαρχής, αλλά και ένα χρονοδιάγραμμα για το πώς το σύστημα θα εξελίσσεται για να υποστηρίζει τις μελλοντικές τεχνολογικές καινοτομίες.
  • Έλεγχος κόστους: Η προσθήκη storage, η αναβάθμιση της επεξεργαστικής ισχύος, η υποστήριξη ενός περιβάλλοντος datacenter και η ανάγκη διαχείρισης και υποστήριξης ενός in- house συστήματος μπορεί να αυξήσουν σημαντικά το κόστος. Συγκριτικά, ένα βασισμένο στο cloud σύστημα δεν απαιτεί οποιοσδήποτε τέτοια επένδυση, κάτι που μεταφράζεται εν γένει σε σημαντική εξοικονόμηση σε σχέση με ένα in-house σύστημα.
  • Ασφάλεια συστήματος. Στην περίπτωση που επιλεγεί μια λύση cloud, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι ο πάροχος παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύει τα ευαίσθητα εταιρικά δεδομένα. Όσον αφορά τα in-house συστήματα, θα πρέπει να ακολουθηθεί μια στιβαρή διαδικασία για την προστασία των δεδομένων.

Μακροπρόθεσμη συνεργασία
Η εύρεση ενός vendor DMS, που θα αποτελεί ένα μακροπρόθεσμο κι έμπιστο επιχειρηματικό συνεργάτη, αποτελεί μια κρίσιμη διαδικασία που καθορίζει την επιτυχία του όλου εγχειρήματος. Χρειάζεται ένας αληθινός συνεργάτης, με ένα μακροπρόθεσμο όραμα αντίστοιχο με αυτό της αντιπροσωπείας. Αυτός ο vendor θα πρέπει να αναγνωρίζει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της αγοράς και να τους προσφέρει την ευελιξία και δημιουργικότητα για να διευθετήσουν τον τρόπο που θέλουν να προχωρήσουν στην υλοποίηση.

Μπορεί, επίσης, να γίνει η άντληση χρήσιμης πληροφορίες από υπάρχοντες πελάτες του vendor που έχουν προβεί στην υλοποίηση σχετικών λύσεων. Και να δοθούν απαντήσεις σε ερωτήματα του τύπου: Πόσο καλά έχει γίνει η υλοποίηση της λύσης; Ο vendor της λύσης διαθέτει καλό όνομα και μια συνεχή παρουσία στην αγορά; Ίσως χρειαστεί να γίνουν μερικά τηλεφωνήματα με αντιπροσώπους που έχουν ήδη υλοποιήσει τέτοιες λύσεις για να δει κανείς πώς είναι να συνεργάζεται με τον συγκεκριμένο vendor, ποιο είναι το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρει και ποιά ήταν η πορεία υλοποίησης του έργου. Οι απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις θα δώσουν τη διορατικότητα που χρειάζεται κανείς για να δει πώς εργάζεται ο συγκεκριμένος vendor, την μακροβιότητα του στην αγορά και την εξειδίκευσή του.

Το επόμενο βήμα είναι να εξετάσει ποιος ελέγχει τα δεδομένα του. Πολλοί vendors αποφασίζουν από μόνοι τους ποιοι τρίτοι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτά. Τέτοιοι vendors δεν αποτελούν καλούς συνεργάτες. Χρειάζεται, επίσης, να εξετάσει κανείς τις πρακτικές χρέωσης των παρόχων, να είναι ξεκάθαρα τα πράγματα και να μην υπάρχουν κρυμμένα κόστη που προκαλούν δυσάρεστες εκπλήξεις, Ένας provider που σέβεται τον εαυτό του και τους πελάτες του προσφέρει έναν απλό λογαριασμό, τον οποίο μπορεί κανείς να κατανοήσει άμεσα και δεν υπάρχουν σημαντικές διακυμάνσεις από μήνα σε μήνα. Κάτι ακόμα που πρέπει να εξεταστεί δεν είναι μόνο το τρέχον κόστος, αλλά και το κόστος που θα προκαλείται καθώς θα αναπτύσσεται η αντιπροσωπεία του. Για παράδειγμα, η αναβάθμιση του συστήματος περιλαμβάνεται στη συμφωνία ή θα πρέπει να καταβάλει κανείς ένα έξτρα ποσό για τα upgrades;

Η αντικατάσταση ενός συστήματος DMS αποτελεί μια σοβαρή και σημαντική διαδικασία και ως εκ τούτου πρέπει κανείς να εξετάζει τη διαδικασία υλοποίησης που ακολουθεί ο εκάστοτε πάροχος. Τι δομή project management θα ακολουθεί; Θα υπάρχει βοήθεια από εξειδικευμένα στελέχη του παρόχου κατά τη διάρκεια υλοποίησης του project; Μπορεί να εκπαιδεύσει το προσωπικό μετά το πέρας του έργου; Ένας καλός πάροχος θα προσφέρει ένα εξαιρετικό project management και την ολοκληρωμένη εκπαίδευση που θα απαιτηθεί για την ορθή χρήση ενός νέου συστήματος DMS. Επίσης, σημαντικός είναι και ο ρόλος της αντιπροσωπείας, όπου θα εγκατασταθεί το νέο DMS. Χρειάζεται να υπάρχει δέσμευση για την επικείμενη αλλαγή, να διασφαλιστεί ότι όλη η ομάδα θα συνεργαστεί στη χάραξη ενός πλάνου που θα κατανοεί και θα υποστηρίζει.

Ισχυρές δυνατότητες
Το τελευταίο πράγμα που θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψη είναι οι δυνατότητες του συστήματος. Το νέο DMS θα πρέπει να διαχειρίζεται εύκολα όλες τις επιχειρηματικές λειτουργίες και ροές εργασίας που απαιτούνται. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η δυνατότητα ενσωμάτωσης λύσεων τρίτων. Θα πρέπει κανείς να δει από κοντά πώς ένας vendor διαχειρίζεται αυτή την ενσωμάτωση. Μπορεί το DMS να εξάγει δεδομένα, να εισάγει data και να διαχειριστεί την αμφίδρομη ενσωμάτωση; Χρειάζεται να εξεταστεί το κατά πόσο το νέο DMS υποστηρίζει την επικοινωνία με τους υπάρχοντες συνεργάτες, αλλά και με συνεργάτες που μπορεί να προστεθούν στο μέλλον.

Τέλος, εκτός από τις δυνατότητες, καλό είναι να δει κανείς το πόσο εύχρηστο είναι ένα σύστημα στο σύνολό του. Αν περιέχει μια πληθώρα δυνατοτήτων, τις οποίες, ωστόσο, χρειάζεται να ψάξει κανείς πολύ για να τις βρει, τότε αυτές «χάνονται». Καλό είναι, λοιπόν, να ψάχνει κανείς για συστήματα που είναι διαισθητικά και προσαρμόσιμα. Στην αγορά μπορεί να βρει κανείς μια πληθώρα από διαφορετικά συστήματα DMS. Το να επιλέξει κανείς κάποιο από αυτά αποτελεί αναμφίβολα μια πολύπλοκη διαδικασία. Ωστόσο, αν δώσει κανείς την απαραίτητη προσοχή και αφιερώσει χρόνο, για να εξετάσει ενδελεχώς τις δυνατότητες και τις τεχνολογίες που προσφέρει η εκάστοτε λύση, τότε αναμφίβολα θα βρει τηνιδανική λύση DMS για τις ανάγκες του.


Όσοι δεν εξελίσσονται «πεθαίνουν»

O Μιχάλης Μωραϊτης, CIO του Ομίλου Επιχειρήσεων Nissan -Ν. Ι. Θεοχαράκης, περιγράφει στο netweek τρόπους με τους οποίους η Πληροφορική μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη μιας εταιρείας που δραστηριοποιείται στο χώρο του automotive.

netweek: Με ποιο τρόπο μπορεί η Πληροφορική να βοηθήσει μια εταιρεία από το χώρο του automotive, ώστε να γίνει περισσότερο ανταγωνιστική;

Μιχάλης Μωραϊτης: Η κοινωνία μας έχει εξελιχθεί. Οι χρήστες του αυτοκινήτου βρίσκονται όλο και περισσότερο χρόνο στο δρόμο, διανύουν όλο και μεγαλύτερες αποστάσεις, έχουν μεγαλύτερες και πιο άμεσες απαιτήσεις. Σε αυτό το απαιτητικό περιβάλλον η Πληροφορική καλείται να δώσει λύσεις, με αμεσότητα και ποιότητα, διευκολύνοντας την άμεση πρόσβαση στις πληροφορίες.

Ο χώρος του αυτοκινήτου είναι ιδανικός για την ανάπτυξη σύγχρονων τεχνολογιών Πληροφορικής, καθώς αφορά ένα προϊόν υψηλού ενδιαφέροντος, γύρω από το οποίο κτίζεται η τέλεια πελατοκεντρική ανάπτυξη: από συστήματα προσέγγισης του υποψηφίου πελάτη, μέχρι συστήματα loyalty και ενημέρωσης του κατόχου για τις ανάγκες του αυτοκινήτου του. Και όλα αυτά σε εθνική κλίμακα και σε 24ωρη βάση. Σε αυτό το τοπίο η Πληροφορική έχει τον πρώτο λόγο.

netweek: Πώς εκμεταλλεύεται η εταιρεία σας την Πληροφορική και ποια είναι τα σημαντικότερα οφέλη που έχει αποκομίσει από αυτό;

Μιχάλης Μωραϊτης: Η Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ αποτελεί έναν από τους πρωτοπόρους και ηγέτες στο χώρο της Πληροφορικής για το αυτοκίνητο. Ήδη από το 2001 έχει αναπτύξει και λειτουργεί μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα εφαρμογών που καλύπτει όλες τις δραστηριότητες μιας κάθετης μονάδας αυτοκινήτου, από την πώληση ως το after sales. H πλατφόρμα, με το κωδικό όνομα Nissan RIX, έχει βραβευθεί από την ΙΒΜ Αμερικής ως η καλύτερη εφαρμογή στον χώρο του αυτοκινήτου, με την Νικ. Ι. Θεοχαράκης να έχει γίνει Customer Case Study ένεκα της χρήσης αυτής της πληροφορίας.

Το βασικότερο που μας έδωσε το RIX είναι ότι μας βοήθησε να πετύχουμε την πραγματική ενοποίηση του δικτύου προς όφελος του πελάτη. Τόσο στην πώληση του αυτοκινήτου όσο και μετά (after sales), επιτυγχάνουμε μέσα από την πλατφόρμα μας να αποκτούμε πρόσβαση σε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που πρέπει να έχει ο κάθε συνεργάτης μας, ώστε να παρέχει 100% ποιοτικές υπηρεσίες στον πελάτη μας και κάτοχο του αυτοκινήτου. Έχουμε καταφέρει να αποκτήσουμε ένα πανελλαδικό ιστορικό αυτοκινήτου σε επίπεδο VIN, το οποίο σημαίνει ότι ο κάθε επισκευαστής μπορεί να έχει σημαντικές πληροφορίες, άσχετα από το γεγονός ότι η προηγούμενη επισκευή μπορεί να είχε γίνει σε άλλη γεωγραφική περιοχή.

Πάνω στο σύστημά μας έχουν αποτυπωθεί και λειτουργούν όλες οι διαδικασίες της NISSAN Europe που πρέπει να ακολουθούνται για τα αυτοκίνητα μας και τους πελάτες μας – έτσι μπορούμε και επιτυγχάνουμε ποιοτικά χαρακτηριστικά, ξεπερνώντας τον ανταγωνισμό μας. Οι προσεγγίσεις μας είναι πελατοκεντρικές και όλα τα συστήματά μας έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την καλύτερη δυνατή παροχή υπηρεσιών στον πελάτη και τη βέλτιστη ενημέρωση και βοήθεια στον συνεργάτη μας.

netweek: Σκοπεύετε να επεκτείνετε-βελτιώσετε τα πληροφοριακά σας συστήματα στο μέλλον; Με ποιο τρόπο σκέφτεστε να εκμεταλλευτείτε τα σύγχρονα τεχνολογικά trends (cloud, mobility κ.λπ.);

Μιχάλης Μωραϊτης: Από την ημέρα που ανεβάσαμε για πρώτη φορά το RIX, δεν μπορώ να θυμηθώ ούτε μία ημέρα που δεν προσθέσαμε λειτουργικότητα ή δεν βελτιώσαμε την εμπειρία των χρηστών. Είμαστε σε διαρκή και επίμονη εξέλιξη με στόχο τη βέλτιστη λειτουργία. Αν πρέπει να απαντήσω για το cloud, υπενθυμίζω απλά ότι λειτουργούμε σε περιβάλλον cloud από το 2002, πρωτοπόροι τότε και χρήστες της άγνωστης αυτής έννοιας εκείνο τον καιρό. Αν δεν εξελιχθούμε, μοιραία θα πεθάνουμε. Είμαστε σε απόλυτη συνεργασία με τις εμπορικές διευθύνσεις και την Nissan Europe, ώστε το κάθε βήμα εξέλιξης της Πληροφορικής να έχει μόνο θετικά αποτελέσματα για τον πελάτη και την εταιρεία μας. Δεν νομίζω ότι αυτή η κούρσα θα ολοκληρωθεί ποτέ. Απλά, ο κάθε κύκλος της εγκαινιάζει μια νέα αρχή δράσεων και σκέψεων, έχοντας πάντα σύμμαχο την τεχνολογία.


Pimp my IT

Ο Διονύσης Πόθος, IT Manager της Viamar SA*, μιλάει στον netweek για τη σημαντική επίδραση που μπορεί να έχει η Πληροφορική στην ανάπτυξη μιας εταιρείας automotive.

netweek: Με ποιο τρόπο βοηθάει η Πληροφορική μια εταιρεία automotive, ώστε να αναπτυχθεί μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον;

Διονύσης Πόθος: Στο σημερινό ασταθές περιβάλλον, οι εταιρείες automotive βρίσκονται αντιμέτωπες με πολλές προκλήσεις. Εν μέσω δύσκολων οικονομικών συνθηκών, μείζον ζήτημα για τον τομέα της Πληροφορικής είναι να συνδυάσει την αξιοποίηση των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, με ταυτόχρονο έλεγχο των σχετικών δαπανών. Διαδικτυακές συνδέσεις υψηλότερων ταχυτήτων, σύγχρονες υπηρεσίες cloud, virtualization, αναβαθμισμένα λειτουργικά συστήματα, νέες σύγχρονες συσκευές networking, πλήθος έξυπνων συσκευών για τους τελικούς χρήστες και τα social media, αποτελούν πολύτιμα «εργαλεία» για το σημερινό «Επιχειρείν», με στόχο την ανταγωνιστικότητα, την αποτελεσματικότητα και την εξυπηρέτηση πελατών. Η μεγάλη πρόκληση για τους IT Managers του χώρου είναι να σχεδιάσουν νέες τακτικές και στόχους, λαμβάνοντας υπόψη τις εταιρικές προτεραιότητες και τις τρέχουσες οικονομικές δυνατότητες του κάθε οργανισμού, ώστε να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες σε όλους.

netweek: Πώς εκμεταλλεύεται η εταιρεία σας την Πληροφορική και ποια είναι τα σημαντικότερα οφέλη που έχει αποκομίσει από αυτό;

Διονύσης Πόθος: H ΒΙΑΜΑΡ Α.Ε. τα τελευταία χρόνια, αργά αλλά σταθερά και στο βαθμό που οικονομικά μπορεί να ανταπεξέλθει, έχει επενδύσει σε μια σειρά βελτιώσεων υπηρεσιών και εξοπλισμού. Η αναβάθμιση του Internet (οπτική ίνα), η δημιουργία portal δικτύου αντιπροσώπων, η εγκατάσταση δικτύου επικοινωνίας μεταξύ των αντιπροσώπων και του βασικού προμηθευτή (αυτοκινήτων & ανταλλακτικών), η αναβάθμιση του Application Server και η αντικατάσταση του μεγαλύτερου μέρους των σταθμών εργασίας με σύγχρονους υπολογιστές, αποτελούν μέρος των βελτιώσεων που έχουν υλοποιηθεί. Τα οφέλη είναι αναμφισβήτητα.

Η απαλλαγή από οποιαδήποτε δυσλειτουργία λόγω προβληματικής σύνδεσης Internet, η αμεσότητα στην παραγγελιοληψία του Δικτύου Αντιπροσώπων (αυτοκίνητα & ανταλλακτικά), η άμεση/έγκυρη εξυπηρέτηση πελατών στα συνεργεία όλου του Δικτύου, η δημιουργία ενός βελτιωμένου εργασιακού περιβάλλοντος, η αποφυγή κόστους συντήρησης παλιού εξοπλισμού και η δυνατότητα οργανωτικών αλλαγών ανθρώπινων πόρων, είναι τα σημαντικότερα οφέλη που απολαμβάνει η εταιρεία, συμβάλλοντας πρακτικά στη λειτουργικότητα και στην αποτελεσματικότητα.

Τελευταία, η εταιρεία μας υλοποίησε τη μεταφορά της εταιρικής υπηρεσίας e-mail στη φιλοξενούμενη από τη Microsoft υπηρεσία Office365 Exchange Online. Οι βασικότεροι λόγοι που μας οδήγησαν σε αυτή τη μετάβαση είναι η αποφυγή του κόστους συντήρησης in-house εξοπλισμού, η αυξημένη ασφάλεια διαθεσιμότητας/backup που προσφέρει μια υπηρεσία cloud, η αυξημένη χωρητικότητα, οι παρεχόμενες σύγχρονες δυνατότητες σε συνδυασμό με άλλες υπηρεσίες του Office365 και η αξιοπιστία του προμηθευτή για απρόσκοπτη λειτουργία της υπηρεσίας.

Τα οφέλη της παραπάνω μετάβασης ήταν ορατά από την πρώτη στιγμή και επιβεβαιώθηκαν από την ικανοποίηση των χρηστών. Επιπλέον, είναι μια ουσιαστική απόδειξη, ότι η μελετημένη αποδοχή νέων τάσεων στο χώρο της Πληροφορικής δεν σημαίνει απαραίτητα αυξημένες δαπάνες, αλλά αντιθέτως αυξημένη λειτουργικότητα με παράλληλη μείωση κόστους σε σύντομο χρονικά διάστημα.

netweek: Σκοπεύετε να επεκτείνετε-βελτιώσετε τα πληροφοριακά σας συστήματα στο μέλλον;

Διονύσης Πόθος: Είναι γεγονός ότι το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον αποτελεί τεράστιο εμπόδιο απέναντι στη διάθεση των IT Managers να υιοθετήσουν άμεσα τις νέες τεχνολογικές τάσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, οι στόχοι της Διεύθυνσης Πληροφορικής της ΒΙΑΜΑΡ Α.Ε. προσαρμόζονται αναλόγως των αναγκών που επιβάλλουν οι στρατηγικές της εταιρείας και των ετήσιων δυνατοτήτων χρηματοδότησης. Το παρήγορο είναι ότι τελευταία, στην αγορά της Πληροφορικής, υπάρχει μια πτωτική τάση τιμών, κυρίως στον τομέα υπηρεσιών. Στους βασικούς βραχυπρόθεσμους στόχους της Διεύθυνσης Πληροφορικής είναι:

  • H περαιτέρω εκμετάλλευση υπηρεσιών cloud, με σκοπό τη μεγαλύτερη μείωση κόστους συντήρησης & κατανάλωσης ενέργειας (Infrastructure as a Service – Servers/Storage)
  • Η επέκταση στο σύνολο της πλατφόρμας Microsoft Office365 (Software as a Service)
  • Εγκατάσταση νέας εφαρμογής Customer Relationship Management (CRM), ώστε να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, καθώς και το επίπεδο επαφής με τους εταιρικούς πελάτες.

Συμπερασματικά, η μελετημένη εφαρμογή των σύγχρονων τάσεων της Πληροφορικής, εκτός του ότι αναβαθμίζει το ρόλο της Πληροφορικής στον οργανισμό μας, γίνεται ένα από τα βασικά εργαλεία εξέλιξης της εταιρείας.

* Αποκλειστικός εισαγωγέας αυτοκινήτων και ανταλλακτικών της SKODA Τσεχίας στην Ελλάδα