Στην έντονα ανταγωνιστική αγορά αυτοκινήτου οι λεπτομέρειες είναι καθοριστικές. Η άμεση ενημέρωση, η βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, η εκμετάλλευση στο έπακρο της επιχειρηματικής ευφυΐας, οι άρτιες και ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες, η άμεση αντίδραση στις μεταβολές της αγοράς μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
Για να μπορέσει μια εταιρεία automotive να μετατρέψει τα δεδομένα σε ιδέες, να εκμεταλλευτεί όλα τα παραπάνω και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της χρειάζεται να χρησιμοποιήσει τα κατάλληλα εργαλεία. Χρειάζεται, επιπλέον, να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της Πληροφορικής, ώστε να γίνει περισσότερο ευέλικτη, πιο παραγωγική και να παίρνει τις σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις, μειώνοντας παράλληλα το λειτουργικό κόστος. Ενα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιήσει γι’ αυτό τον σκοπό μια εταιρεία είναι ένα σύστημα DMS (Dealer Management Software)
Γιατί DMS;
Το DMS ή Dealer Management System αποτελεί μια λύση που έχει σχεδιαστεί ειδικά για την αυτοκινητοβιομηχανία. Κατά κάποιο τρόπο το DMS αποτελεί ένα εξειδικευμένο ERP (Enterprise Resource Planning), το οποίο ενσωματώνει ειδικά χαρακτηριστικά για την κατασκευή αυτοκινήτων, τη διάθεση τους στην αγορά, την καταγραφή των ανταλλακτικών και τη διαχείριση σχετικών εργασιών. Συχνά, τα πακέτα DMS περιλαμβάνουν λύσεις CRM (Customer Relationship Management) και BI (Business Intelligence). Με ένα σύστημα DMS μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο του automotive μπορεί να ελέγξει τις πωλήσεις και τις αγορές των dealers, να μεταβάλει τα ποσοστά τους και να σχεδιάσει βέλτιστα την παραγωγή της, ανάλογα με τη σαιζόν, το μοντέλο και την περιοχή.
Παράλληλα, ένα σύστημα DMS επιτρέπει τον έλεγχο του στοκ των ανταλλακτικών και της χρήσης τους, όπως και τον έλεγχο όλων των dealers, μέσα από μια ενιαία πλατφόρμα. Από την άλλη, οι dealers χρειάζονται ένα σύστημα DMS για να αυξήσουν την αποτελεσματικότητά τους. Κάτι που φαίνεται ιδιαίτερα στην περίπτωση επέκτασης ενός dealer (με τις εξαγορές άλλων dealers), καθώς σε μια τέτοια περίπτωση θα χρειαστεί να διαχειριστεί διαφορετικά συστήματα, τα οποία θα πρέπει να επικοινωνούν μεταξύ τους (αυτό μεταφράζεται σε ένα σημαντικό πρόσθετο κόστος). Οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτου πρέπει να είναι αποτελεσματικές, ειδικά στο σημερινό ιδιαίτερα απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον. Αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς τη χρήση μιας σωστής λύσης.
Συν τις άλλοις, οι αγορές αλλάζουν, όπως και οι πελάτες. Σήμερα, οι πελάτες δεν θέλουν να πάνε στη αντιπροσωπεία για να κανονίσουν μια συντήρηση του αυτοκινήτου τους, ούτε θέλουν να περιμένουν αρκετή ώρα στη τηλεφωνική τους γραμμή, επειδή οι γραμμές της αντιπροσωπείας είναι κατειλημμένες. Θα ήθελαν, επίσης, να μάθουν αν τα ανταλλακτικά που χρειάζονται είναι διαθέσιμα, πριν χρειαστεί να πάνε στο κατάστημα. Αρκετοί συχνά προτιμάνε να παραγγέλνουν, να πληρώνουν και να παρακολουθούν την παραγγελία τους online. Ολα αυτά μπορούν να γίνουν σήμερα μέσω του Internet, ενώ ο τρόπος που μια εταιρεία διαχειρίζεται αυτή την επικοινωνία με τους πελάτες της μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα στην επιτυχία και την αποτυχία.
Οι υπάλληλοι της αντιπροσωπείας θέλουν, επίσης, ένα σύστημα που θα τους βοηθήσει στη δουλειά τους. Για παράδειγμα, ένας πελάτης που αγοράζει αυτοκίνητο στην Αθήνα και το χρησιμοποιεί σε άλλη πόλη. Η καταγραφή του ιστορικού βλαβών και της εγγύησης από ένα σύστημα DMS, μπορεί να διευκολύνει το προσωπικό της αντιπροσωπείας, ακόμα και αν το αυτοκίνητο δεν αγοράστηκε από αυτήν, να είναι περισσότερο αποτελεσματικό, προσφέροντας τη μέγιστη ικανοποίηση πελάτη.
Eπιλέγοντας
H διαδικασία επιλογής μιας λύσης DMS είναι αρκετά περίπλοκη και χρειάζεται να δοθεί η κατάλληλη προσοχή κατά την εξέταση των υποψήφιων προτάσεων, ώστε τελικά να επιλεγεί αυτή που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρείας. Μερικά βασικά πράγματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη πριν την επιλογή μιας λύσης DMS είναι τα εξής:
- Υπάρχουσα υποδομή IT. H υπάρχουσα υποδομή του IT είναι καθοριστική στο κατά πόσο αυτή μπορεί να δεχθεί τη λύση DMS, πώς θα την υποστηρίξει και στο τι τροποποιήσεις μπορεί να χρειαστεί να γίνουν για να επιτευχθεί αυτό.
- Χρηματοοικονομική διαχείριση. Το λογιστικό κομμάτι αποτελεί τη ραχοκοκαλιά μιας αντιπροσωπείας. Η γρήγορη πρόσβαση σε οικονομικά δεδομένα υψηλής ποιότητας οδηγεί στη λήψη ταχύτατων αποφάσεων σε θέματα που είναι ζωτικής σημασίας για την ευρωστία ενός οργανισμού.
- Προμήθειες. Το σύστημα προμηθειών είναι ζωτικό για μια εταιρεία automotive. Οσο περισσότερο αυτοματοποιούνται οι λειτουργίες προμηθειών, τόσο περισσότερα οφέλη θα προκύψουν από τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, το μειωμένο κόστος και τα λιγότερα λάθη.
- Πωλήσεις. Ο τρόπος που τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μιας εταιρείας automotive διανέμονται στους πελάτες της αποτελεί σημαντικό κομμάτι για τη δομή κόστους μιας αντιπροσωπείας. Ιδανικά, μια λύση DMS θα πρέπει να παρέχει όλη την πληροφορία που απαιτείται για την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών, όσο πιο γρήγορα και αποτελεσματικά γίνεται.
- Ανταλλακτικά. Ο έλεγχος των ανταλλακτικών και του στοκ τους, αποτελεί, επίσης, ένα σημαντικό κομμάτι για τη λειτουργία μιας αντιπροσωπείας. Θα πρέπει, λοιπόν, να εξεταστεί με ποιο τρόπο και πόσο αποτελεσματικά μια λύση DMS ικανοποιεί αυτή την ανάγκη.
- Διαχείριση service και εγγυήσεων. Οι λειτουργίες του service μπορούν να αποτελέσουν μια ζωτική πηγή εσόδων και κερδών για πολλές αντιπροσωπείες, με την προϋπόθεση ότι αυτές οι λειτουργίες διαχειρίζονται αποτελεσματικά. Μια λύση υψηλής ποιότητας θα πρέπει να επιτρέψει τη διαχείριση των τεχνικών, τον προγραμματισμό τους, αλλά και τον εμπλουτισμό με πληροφορίες από τους πελάτες.
- Yποστήριξη και εκπαίδευση. Η πιο σημαντική σύνδεση ανάμεσα στο επιχειρηματικό λογισμικό και τους χρήστες είναι η γνώση και η εμπειρία που αποκτούν σχετικά με το πώς μπορούν να το χρησιμοποιήσουν ως εργαλείο αύξησης της παραγωγικότητάς τους. Αυτό μπορεί να ενθαρρυνθεί μέσω της εκπαίδευσης και της υποστήριξης που προσφέρεται από τον πάροχο.
- Μακροχρόνια σχέση με τον vendor. Οταν επενδύει κανείς σε μια λύση DMS, κτίζει μια σχέση και δεν αγοράζει, απλά, ένα προϊόν. Περιμένει ότι αυτή η λύση θα καλύψει τόσο τις τρέχουσες όσο και τις μελλοντικές ανάγκες επομένως είναι πολύ σημαντικό το σύστημα που θα επιλεγεί να παρέχεται από έναν vendor, ο οποίος θα είναι δίπλα στην εταιρεία για τα επόμενα χρόνια.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί ένας από τους τομείς που έχει πληγεί περισσότερο από την κρίση των τελευταίων ετών. Γι’ αυτό το λόγο οι αντιπροσωπείες πρέπει να είναι πιο αποτελεσματικές και αυτό μπορούν να το πετύχουν χρησιμοποιώντας ένα τεχνολογικό σύστημα, όπως είναι το DMS.
Ο ρόλος του cloud
Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί ένα δυναμικό τομέα, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις σε όλα τα επίπεδα, από το σχεδιασμό έως την παραγωγή. Στην αυτοκινητοβιομηχανία χρειάζεται να διασφαλιστεί ότι όλα τα αυτοκίνητα που παράγονται τηρούν τις προδιαγραφές, αλλά και ότι αποστέλλονται και διανέμονται στην ώρα τους. Οι δουλειές στο χώρο του αυτοκινήτου παραμένουν πολύ απαιτητικές και χαοτικές, με αποτέλεσμα να είναι πολύ σημαντική η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας όλων των επιχειρηματικών διαδικασιών. Για να μειωθεί αυτό το …χάος και να για μπει μια τάξη σε αυτό το βιομηχανικό κλάδο, χρειάζεται κανείς κάτι περισσότερο από την υποστήριξη του ΙΤ.
Το cloud computing στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας μπορεί να φέρει επανάσταση στον τρόπο εργασίας και στις λειτουργίες. Οι εφαρμογές cloud μπορούν να υποστηρίξουν τις μηχανολογικές λειτουργίες, τις εργασίες διαχείρισης, τις υπηρεσίες πελατών κ.λπ. Η υιοθέτηση του cloud μπορεί να επιστέψει στην αυτοκινητοβιομηχανία να γίνει περισσότερο ικανή και να αποκτήσει τα βέλτιστα οφέλη. Οι βασισμένες στο cloud εφαρμογές μπορούν να υποστηρίξουν μια ποικιλία εφαρμογών, όπως την οργάνωση και την ασφάλεια δεδομένων, το συντονισμό εργασιών, την επικοινωνία με τους πελάτες, τις κρίσιμες επιχειρησιακές λειτουργίες κ.λπ. Η ανάπτυξη εφαρμογών cloud μπορεί να διευκολύνει όλες τις εργασίες διαχείρισης μέσα σε μια εταιρεία automotive.
Εκτός από τα φανερά οφέλη, όπως είναι η μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στη διαχείριση δεδομένων και εργασιών, οι εφαρμογές cloud μπορούν, επίσης, να βοηθήσουν στο να κάνουν απλούστερη τη ανάκτηση πληροφορίας, τη συνεργατικότητα και τη προστασία των δεδομένων. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει λιγότερη ακαταστασία στο χώρο εργασίας και ταχύτερη πρόσβαση στην πληροφορία. Φυσικά, από τις εφαρμογές cloud μπορούν να επωφεληθούν όχι μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και οι αντιπροσωπείες τους. Αυτές μπορούν να εκμεταλλευτούν χαρακτηριστικά, όπως είναι η ταχύτερη πρόσβαση στις υπηρεσίες, τα χαμηλά κόστη υποστήριξης και η αποτελεσματική διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σε ένα βιομηχανικό τομέα που καθοδηγείται σε μεγάλο βαθμό από την καινοτομία, είναι σημαντική η γρήγορη υιοθέτηση των καινοτόμων εργαλείων, όπως είναι το cloud για το IT. Τι μπορεί να κάνει το cloud γι’ αυτό το σκοπό: να βοηθήσει στη βελτίωση των συστημάτων πλοήγησης και εντοπισμού θέσης, να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα κατανάλωσης καυσίμου μέσω ενημέρωσης για την κατάσταση στην κυκλοφορία, να προσφέρει συνεχή επικοινωνία με τους πελάτες (υπάρχοντες ή υποψήφιους) και να ενισχύσει τα χαρακτηριστικά ενημέρωσης και πληροφόρησης.
Οι κυριότερες automotive τάσεις
Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, μερικές από τις σημαντικότερες τάσεις στο χώρο του automotive είναι οι εξής:
1. Συνδεσιμότητα: Τα οχήματα μετατρέπονται αργά αλλά σταθερά σε φορητά κέντρα επικοινωνίας. Οι χρήστες έχουν συνηθίσει στο να μπορούν να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες ανά πάσα στιγμή – μέσα στο αυτοκίνητο αυτό υλοποιείται με routers που παρέχουν πληροφορίες για την κίνηση στους δρόμους ή άλλα δεδομένα για την οδήγηση. Ο εξοπλισμός των αυτοκινήτων στο μέλλον με πιο σύγχρονες και ταχύτερες τεχνικές ασύρματης δικτύωσης σε σχέση με το τωρινό WiFi, μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την έννοια της συνδεσιμότητας.
2. Περιβάλλον επικοινωνίας ανθρώπου-μηχανής. Πολλές από τις νέες λειτουργίες σημαίνουν νέες προκλήσεις στην οδήγηση. Σε αντίθεση με ένα tablet ή smartphone, οι οδηγοί θα πρέπει να χειρίζονται στα «τυφλά» αυτές τις λειτουργίες, για να μην χάσουν τον έλεγχο του οχήματος. Οι οθόνες αφής και η φωνητική καθοδήγηση μπορούν να προσφέρουν το interface που απαιτείται για ένα αποτελεσματικότερο χειρισμό και εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που προσφέρει η τεχνολογία στην οδήγηση.
3. Συστήματα Infotainment. Αλλά και οι απαιτήσεις ψυχαγωγίας αυξάνουν, με τους κατασκευαστές να ψάχνουν τρόπους, ώστε να τις ικανοποιήσουν ενσωματώνοντας στα οχήματα καλύτερα και modular συστήματα, τα οποία μπορεί να συνδυάζουν, για παράδειγμα, ένα tablet με ένα προχωρημένο σύστημα ηχείων.
4. Τεχνολογίες φωτισμού. Οσον αφορά το φωτισμό, νέες τεχνικές θα επιτρέψουν στους κατασκευαστές στο μέλλον να ενσωματώσουν συστήματα που, για παράδειγμα, θα μειώνουν αυτόματα την ένταση των προβολέων, όταν βλέπουν άλλα αυτοκίνητα να κινούνται στο αντίθετο ρεύμα.
5. Συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Εκτός από τα ήδη υπάρχοντα συστήματα υποβοήθησης, αναμένεται να δούμε στο μέλλον περισσότερα συστήματα αυτόματης οδήγησης. Εδώ οι σημαντικότεροι πρόοδοι που αναμένεται να γίνουν έχουν άμεση σχέση με τους αισθητήρες: Οσο περισσότερες πληροφορίες συλλέγει το όχημα από το περιβάλλον του, τόσο πιο εκτενείς αυτόματες αποφάσεις μπορεί να πάρει.