Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου στο Athens Marriott Hotel, η συνάντηση των τραπεζικών στελεχών στο 1ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο, με τίτλο “BankTech 2018: Where Innovation meets Transformation», με διεθνή συμμετοχή ομιλητών από Κύπρο, Σερβία, Αλβανία, Κόσοβο, ΠΓΔΜ, Ρουμανία, Βουλγαρία και Πολωνία και με παρουσία 200 στελεχών του τραπεζικού τομέα και της Πληροφορικής.

Το συνέδριο, που συνδιοργανώθηκε από την BOUSSIAS και τον Όμιλο εταιρειών Mellon, εστίασε σε καινοτόμες λύσεις που μπορούν να υποστηρίξουν τον τραπεζικό χώρο. Η εναρκτήρια ομιλία του Ralf Jacob [Head of Unit D3 (Retail Financial Services and Payments) της Κομισιόν] ήταν κατατοπιστικότατη σχετικά με το PSD2, τις λειτουργίες του και τις ευκαιρίες που προσφέρει.

Ακολούθως η Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου (Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας) εστίασε την προσοχή του κοινού στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τους έξι πυλώνες που τον διέπουν, με την πρώτη ενότητα του συνεδρίου να κλείνει από τον Martin Koderisch (Manager, London Office της Edgar Dunn & Company), ο οποίος επικεντρώθηκε στο biometric authentication (και συγκεκριμένα στους κανονισμούς που ήδη υπάρχουν και που προβλέπεται να θεσπιστούν σχετικά με αυτό).

Σε καινοτόμες ιδέες, λύσεις και υπηρεσίες για την ενδυνάμωση των τραπεζών και του ευρύτερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος εστίασε το δεύτερο μέρος του συνεδρίου. Την αρχή έκανε ο Christophe Keip (Digital Banking Sales Manager της Gemalto), που επισήμανε την αξία της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης κατά το ταξίδι του καταναλωτή, ενώ συνέχισε ο Luc Haldimann (Συνιδρυής, CEO και πρόεδρος της Unblu inc.), αναλύοντας την έννοια του Conversational Banking (τι σημαίνει, τι περιλαμβάνει καθώς και ποια είναι τα τέσσερα βήματα για την επίτευξή του).

Ο Michal Laszczyk (Eastern Europe Marketing Manager της Ingenico) έκανε το κοινό να αναρωτηθεί για τις επιπτώσεις μιας cashless οικονομίας μέσα από τα εργαλεία και τις καινοτομίας της επιχείρησής του, ενώ ο Marc van den Broek (Senior Global Product Manager της NEC Enterprise Solution) τόνισε τη σπουδαιότητα των δεδομένων, όπως και την αξία της σωστής ανάλυσής τους.

Με το φλέγον θέμα αξιοποίησης του AI στον τραπεζικό χώρο ασχολήθηκε ο Luis Rodriguez (Chief Product Officer της Strands), ενώ ο Απόστολος Κέμος (Sales Director της Genesys) έδωσε έμφαση στις omnichannel εμπειρίες, το emotional relationship μεταξύ πελάτη και επιχείρησης και το personalization. Η δεύτερη ενότητα ολοκληρώθηκε με τον Chris Toon (Director of Sales Engineering, EMEA της Fiserv) που μίλησε για τις εξελίξεις που έρχονται.

Η τρίτη ενότητα ξεκίνησε με την ομιλία του Michael Hoffmann (Senior Manager, Group Business Development, Infrastructures & Sector Collaboration της Danske Bank), ο οποίος παρουσίασε τις λύσεις που εφαρμόζουν οι Σκανδιναβικές χώρες, ενώ το συνέδριο ολοκληρώθηκε με πάνελ από διευθυντικά στελέχη ελληνικών τραπεζών – Δαμιανό Χαραλαμπίδη (Group CDO Executive & Head of Retail Products, Alpha Bank), Κωστή Χλουβεράκη (Group CDO, Eurobank), Νίκο Χριστοδούλου (Group COO, Member of the Executive Committee, Εθνική Τράπεζα) και Σωτήρη Συρμακέζη (Chief Retail, Digital & Technology Officer, Praxia Bank) – με συντονιστή τον Δρ. Δημήτριο Βλήτα (Visiting Professor στο University of Toronto). Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από θέματα όπως η χρήση του AI στον τραπεζικό χώρο, καθώς και η αξιοποίηση των δεδομένων.