Το κορυφαίο επιχειρηματικό συνέδριο της ΝΑ Ευρώπης με αντικείμενο την καταλυτική πλέον σχέση του τραπεζικού τομέα με την ψηφιακή τεχνολογία, ανέδειξε τις ραγδαίες εξελίξεις, τις νέες ανάγκες, αλλά και τις πιο πρόσφορες λύσεις για την αντιμετώπισή τους. Έπειτα από δύο αμιγώς ψηφιακά συνέδρια λόγω της πανδημίας, το BankTech 2022 επέστρεψε για πέμπτη συνεχή χρονιά την Τρίτη, 18 Οκτωβρίου, με μια υβριδική εκδήλωση –δηλαδή, με αυτοπρόσωπη παρουσία στο εμβληματικό Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αλλά και διαδικτυακή συμμετοχή- επαναβεβαιώνοντας τη θέση του ως το σημαντικότερο επιχειρηματικό συνέδριο της ΝΑ Ευρώπης, με αντικείμενο τον ταχύτατα εξελισσόμενο -χάρη στην καταλυτική επίδραση της ψηφιακής τεχνολογίας- τραπεζικό τομέα.
Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και φέτος στο συνέδριο συμμετείχαν κορυφαίοι εμπειρογνώμονες και στελέχη της αγοράς με ομιλίες σχετικά με τoν ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου, ενώ παρουσιάστηκαν case-studies, τάσεις, στρατηγικές και πληροφορίες που θα βοηθήσουν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, με απώτερο στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους, σήμερα και στο μέλλον. Σε μια περίοδο κατά την οποία ο τραπεζικός κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με άνευ προηγουμένου προκλήσεις, οι οποίες ξεκίνησαν με ισχυρές αναταράξεις στις χρηματοπιστωτικές αγορές, διασχίζουν πλέον ένα περιβάλλον με διαρκώς αυξανόμενα επιτόκια και πληθωρισμό και οδηγούν προς δραματική επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας, η τεχνολογία προβάλλει ως σύμμαχος για την αναδιαμόρφωση (και) αυτού του τομέα. Οι τράπεζες θα εξαρτώνται ολοένα περισσότερο στο εγγύς μέλλον από αυτήν, για ενίσχυση της αποδοτικότητάς τους, βελτιστοποίηση της εμπειρίας των πελατών και ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κι είναι φανερό σε όλους, πως το μέλλον έρχεται ταχύτερα απ’ ό,τι το αναμέναμε.
Δεκάδες σημαντικές παρουσίες
Περισσότερα από 350 υψηλόβαθμα στελέχη του χρηματοοικονομικού και τεχνολογικού κλάδου παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις και τα πάνελ συζήτησης στα οποία συμμετείχαν διακεκριμένοι ομιλητές από την ελληνική και τη διεθνή αγορά. Keynote Speaker του συνεδρίου ήταν ο Παναγιώτης Κριάρης, Commercial Director – Business Development της Unzer ο οποίος μίλησε με θέμα «The changing world of banking and payments: challenges & opportunities». Στην ομιλία του, ανέλυσε το νέο ανταγωνιστικό τοπίο στα συστήματα πληρωμών, το μακροοικονομικό περιβάλλον και τις δύσκολες προοπτικές που αντιμετωπίζουν λόγω της κρίσης οι fintech, με αναφορές τόσο στις μελλοντικές τάσεις, όσο και στα «gamechangers», που αλλάζουν τα δεδομένα.
Η δομή του φετινού συνεδρίου περιλάμβανε τρεις ενότητες. Η πρώτη –More Competition, More Innovation: Charting the next wave of the Digital (R)evolution– εξέτασε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι τράπεζες, όσον αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους. Ο Carlo Pace Palitti, Business Development Manager της KAL εστίασε στην ανάγκη εύρεση του κατάλληλου μείγματος καναλιών και υπηρεσιών, περιγράφοντας τις τρέχουσες τάσεις στο λογισμικό των ATM & Self-service. Ενώ, ο Eduardo Malpica, Sales Manager & New Business Development της Enghouse Interactive, μίλησε για το Banking Revolution της Vidyo Ο υπότιτλος της ομιλίας του (Πώς να αυξήσετε την ικανοποίηση του πελάτη και να μειώσετε τα έξοδα, κάνοντας χρήση ασφαλούς βίντεο, για όλα τα κανάλια), περιγράφει πλήρως το περιεχόμενό της.
Τους δύο ομιλητές ακολούθησε πάνελ διαλόγου μεταξύ ανώτατων τραπεζικών στελεχών με τίτλο: C-Suite Perspectives: Building Tomorrow’s Bank Today – Fast-track to sustainable, digital-focused banking. Το πάνελ εξέτασε τον τρόπο εξέλιξης των τραπεζών στο μέλλον, τις προκλήσεις εύρεσης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού (μέγα πρόβλημα, γενικώς στον χώρο της τεχνολογίας), τη συνεχιζόμενη διαδικασία μετασχηματισμού κι άλλα κορυφαία ζητήματα, που αντιμετωπίζουν τα σημερινά τραπεζικά στελέχη. Συμμετείχαν οι Άκης Γιούχας, Chief Operating Officer, Technology & Operations, Optima bank, Dejan Janjatović, Deputy Chief Executive Officer, NLB Komercijalna Βanka, Δημήτρης Μαυρογιάννης, Group Chief Operating Officer, Τράπεζα Πειραιώς, Στέφανος Μυτιληναίος, COO, Alpha Bank και Ανέστης Πετρίδης, General Manager, Group Chief Information Officer, Eurobank.
Ο ρόλος της τεχνολογίας
Η δεύτερη κεντρική ενότητα του συνεδρίου – Right Offers, Right Timing, Right Channels: Keep Track of the Ever-Rising Consumer Expectations –εξέτασε τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η τεχνολογία στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Πρώτος πήρε τον λόγο ο Ιάσωνας Νικολάου, Director of Business Development, Branch Transformation Solutions, Mellon Group, ο οποίος παρουσίασε case study, για τη μετάβαση σε ένα πιο πελατοκεντρικό κατάστημα.
Ακολούθησε το πάνελ Future Leading Banks go paperless: eSignature and Beyond, χορηγούμενο από τη Samsung και την Euronovate, με την Μάρω Χονδροπούλου, Customer Engagement Product Unit Manager της Mellon Technologies και τους Γιώργο Μαρίνο, Head of Digital Transformation Division, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Andrea Pirone, Chief Revenue Officer της EURONOVATE και Αριστείδη Παρασκευόπουλο, Division Head – Mobiles Greece & Cyprus της Samsung Electronics Hellas. Εξετάστηκαν οι τρέχουσες και μελλοντικές επιλογές ηλεκτρονικής υπογραφής και η ταχύτατη σύγκλιση της τεχνολογίας στην παροχή μιας εξαιρετικά ασφαλούς, ατομικής εφαρμογής ηλεκτρονικής υπογραφής για κάθε πελάτη.
Το δεύτερο πάνελ της ίδιας ενότητας με θέμα «The role of Customer Touchpoints in a Digital-first World» ασχολήθηκε με τον μελλοντικό ρόλο των τραπεζικών καταστημάτων, των call center και των ψηφιακών εφαρμογών σε σχέση με τα ζητούμενα από τους σύγχρονους πελάτες. Στη συζήτηση συμμετείχαν η Χρυσούλα Δημητρίου, Head of the Branch Network Strategy Division, στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος και οι Borislav Genov, Head of Retail Banking, Member of the Management Board, Unicredit Bulbank και Marko Prokić, Executive Director – PI Sales and Network Management, NLB Banka. Στο Fireside Chat με θέμα Regaining Leadership in Battleground of Payments Innovation: The role of a modern Automated Clearing House as a driver for innovation in retail payments and beyond, ο βασικός συντονιστής του συνεδρίου, Αλκμάν Γρανίτσας, Sr Associate στην εταιρεία συμβούλων Kyklos Associates, είχε ως προσκεκλημένη τη Σταυρούλα Καμπουρίδου, CEO της DIAS, η οποία παρουσίασε τα νέα έργα που υλοποίησε ο οργανισμός τα τελευταία δύο χρόνια, παράλληλα με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, αλλά και τις καινοτόμες αλλαγές που σκοπεύει να υλοποιήσει.
Η νέα πραγματικότητα
Η τρίτη ενότητα −The New Reality of Banking: Rise to Meet Today’s Challenges– περιλάμβανε δύο ξεχωριστά πάνελ, για τα συστήματα πληρωμών και το merchant aquisition. Στο πρώτο, με τίτλο The Future of Payments: New Business Models for Growth, Innovation and Inclusion, ο Παναγιώτης Κριάρης της Unzer, και ο Ανδρέας Μαρνέρης, Head of Cards Business της Eurobank ανέδειξαν την ανάγκη για πολυκαναλική (omnichannel) προσέγγιση στο «ταξίδι» του πελάτη και τους τρόπους που αυτή επηρεάζει τις μελλοντικές πληρωμές.
Το δεύτερο πάνελ, με θέμα Innovation Starting from the Point of Sale: Winning approaches to merchant experience, εξέτασε τις ριζικές αλλαγές που θα δούμε στα συστήματα πληρωμών τα επόμενα τρία – πέντε χρόνια, το ρόλο που μπορεί να παίξει η κινητή τηλεφωνία στις τραπεζικές συναλλαγές (καθώς το mobile δείχνει να κερδίζει έδαφος έναντι του online banking) και τις νέες αναδυόμενες μορφές ασφάλειας και ψηφιακής αναγνώρισης ταυτότητας. Το πάνελ, που συντόνισε ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa για την Ελλάδα, αποτελούσαν οι Σπύρος Αρμενιάκος, Managing Director, Euronet Merchant Services Greece, Διονύσης Γρηγοράτος, Managing Director, NEXI Greece και Ιωάννης Κιτιξής, Chief Executive Officer, Worldline Greece. Συνδιοργανωτές του BankTech 2022 ήταν η Mellon Group of Companies και η Boussias, ενώ χορηγοί του συνεδρίου ήταν οι Enghouse Interactive, Euronovate Group, Ingenico, KAL και SAMSUNG. NW
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συνέδριο, μπορείτε να ανατρέξετε στην επίσημη ιστοσελίδα του, www.banktech.gr