Έναν από τους πιο θεαματικούς τρόπους αξιοποίησης των Big Data παρουσίασε στους δημοσιογράφους η Oracle, κατά τη διάρκεια των αγώνων του America’s Cup 2013 Series που πραγματοποιήθηκαν την περασμένη εβδομάδα στη Νάπολη της Ιταλίας.

Napoli —  Tης απεσταλμένης μας, Ισαβέλλας Ζαμπετάκη, zampetaki@boussias.com

Όπως εξήγησε ο Ian Burns, Oracle Racing Performance Team, η ομάδα της Oracle συλλέγει και αξιοποιεί δεδομένα μέσα από 60 περίπου σένσορες, τοποθετημένους σε διαφορετικά σημεία των αγωνιστικών καταμαράν της. Ενδεικτικό της σημασίας των δεδομένων αυτών είναι το γεγονός ότι η απόκλιση μεταξύ της ταχύτητας του ανέμου όπως την καταγράφει το ανεμόμετρο και της πραγματικής πίεσης σε διαφορετικά σημεία του σκάφους φτάνει μέχρι και το 20%.

Οπως επίσης και το ότι δεν είναι εύκολο να προσδιορίσει κανείς εκ των προτέρων το ποιες από τις χιλιάδες των παραμέτρων είναι εκείνες που κάνουν τελικά τη διαφορά. Το εξελιγμένο μοντέλο αγωνιστικού σκάφους που ναυπηγεί αυτή τη στιγμή η Oracle για τους τελικούς του America’s Cup 2013 στο Σαν Φρανσίσκο θα φέρει 500 σένσορες που θα μετράνε 3.000-5.000 μεταβλητές. Ο Ian Burns ανέφερε την αξιοποίηση των δεδομένων ως έναν από τους δύο κρισιμότερους παράγοντες επιτυχίας, μαζί με την ομαδική εργασία.

O Dr. Andrew Sutherland, Senior VP Middleware Business Oracle EMEA, μίλησε στους προσκεκλημένους δημοσιογράφους για το πώς βλέπει η Oracle το θέμα της αξιοποίησης των Big Data από τις επιχειρήσεις. Εξήγησε ότι με τον ίδιο τρόπο που οι Σκοτσέζοι έχουν δεκάδες διαφορετικά συνώνυμα για τη λέξη «χωράφι» και οι Εσκιμώοι δεκάδες επίθετα που περιγράφουν το χιόνι, η Oracle έχει δεκάδες λέξεις που περιγράφουν τα δεδομένα. Ο Andrew Sutherland επέλεξε να ορίσει τα Big Data ως δεδομένα τα οποία χρειάζονται εξειδικευμένα εργαλεία επεξεργασίας.

Η αξιοποίηση των Big Data ξεκίνησε από μεγάλες εταιρείες, οι οποίες και ανέπτυξαν τα δικά τους εργαλεία.  Σήμερα, ωστόσο, τα εργαλεία αυτά είναι διαθέσιμα και στις εταιρείες μεσαίου μεγέθους  οι οποίες έχουν πλέον την ευκαιρία να «σκάψουν για πετρέλαιο» μέσα στα δεδομένα τους. Τα νέα προϊόντα που παρουσίασε η Oracle την τελευταία χρονιά –Big Data Appliance, Exadata και Exalytics- συνδυάζονται σε μια ολοκληρωμένη λύση για διαχείριση δεδομένων που είναι μεγάλα σε όγκο, αναπτύσσονται με μεγάλη ταχύτητα, παίρνουν πολλές μορφές και μπορούν να δημιουργήσουν σημαντική επιχειρηματική αξία.

Ο Andrew Sutherland ανέφερε μάλιστα ότι η Οracle σκοπεύει να δημιουργήσει και επιλογή διαχείρισης των Big Data μέσω cloud. Οσον αφορά τη στρατηγική που θα πρέπει να διαμορφώσει μια επιχείρηση στον τομέα των Big Data, αυτή θα πρέπει να περιλαμβάνει τέσσερις τομείς: την απόκτηση των δεδομένων, την οργάνωσή τους, την ανάλυση και τη λήψη αποφάσεων. Για την απόκτηση των δεδομένων απαιτείται μια κλιμακώσιμη βάση, ικανή να ανταποκριθεί στο μεγάλο τους όγκο. Για την οργάνωσή τους, αξιοποιείται η προσέγγιση Hadoop και η παράλληλη επεξεργασία. Στη συνέχεια, τα Big Data συνδυάζονται με δεδομένα από άλλες πηγές και υπόκεινται σε ανάλυση.

Η Oracle προτείνει μάλιστα και τη μέθοδο της ανάλυσης μέσω εργαλείων οπτικής απεικόνισης των δεδομένων. Τέλος, για τη λήψη αποφάσεων, τα Big Data ενσωματώνονται στα εταιρικά συστήματα λήψης αποφάσεων.    Τα Big Data σίγουρα έφεραν «γούρι» στην Oracle, αφού το ένα από τα δύο της καταμαράν κέρδισε τον πρώτο γύρο των αγώνων στη Νάπολη –και μάλιστα κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες.